Komentarze (19)

dez_

Jako kierowcy osobówki co ma mi dać ta przestroga? Uświadomić że mimo trzymania się przepisów mogę zginąć przez debila?

InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz

@dez_ oglądając film możesz się zastanowić co mógłbyś zrobić by zwiększyć swoje szanse na przeżycie

SST82

@InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz I jakie wnioski wyciągnąłeś?

SST82

@InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz Czyli żadne. Brak czasu na cokolwiek. Cytując pilota znad lasu kabackiego "Dobranoc, giniemy".

InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz

@SST82 wg mnie ja, mając te wnioski uważam, że mając tyle czasu ile miał kierowca zrealizowanym je z sukcesem

artu3131

@InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz

Zostać w domu i grać w Tomb Raider?

BoJaProszePaniMamTuPrimaSorta

@InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz zanim byś zatrybił co się dzieje to już byłbyś rozjebany pod naczepą.

DyG

@dez_ Niech każdy wyciągnie swoje wnioski. Mój wniosek jest taki, żeby w podobnej sytuacji uciekać z drogi, a nie tylko hamować. Kierowca miał dość czasu żeby zjechać z drogi i co najwyżej uszkodzić zderzak i zawieszenie. Ewentualnie, jakby nie było gdzie uciekać, to celować w uderzenie w zawieszenie, żeby tylko uniknąć wbicia się pod naczepę.

dez_

@DyG co Ci da wyciąganie wniosków? Tutaj nie ma czasu na myślenie, tu zadziała instynkt, intuicja, refleks. Zazdroszczę jeśli uważasz że je masz i dałbyś radę coś zrobić. Kiedyś uciekłem przed czołówką, ale w tej sytuacji jestem prawie pewien że też skończyłbym pod naczepą (gadanie o celowaniu w zawieszenie w ogóle przemilczę).


Jestem pewien że to nie był Twój cel, ale tego typu wypowiedzi sugerują że częściową winę za zdarzenie ponosi kierowca osobówki, no bo przecież mógł coś zrobić żeby uniknąć zdarzenia.

InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz

By się uratować trzebaby ładować się na maksa do rowu albo celować w osie naczepy. Tylko widząc film z sytuacji można ją sobie analizować, bo gdyby było się na miejscu nie ma na to czasu

DyG

@InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz Niby tak, ale nie do końca. W takiej sytuacji czas jakby zwalnia pod wpływem adrenaliny. Byłem kiedyś w sytuacji gdzie straciłem panowanie nad samochodem na oblodzonej drodze. Już nie miałem możliwości uniknąć zderzenia, ale miałem dość czasu żeby sobie przeanalizować, że unikam walenia w inne pojazdy i uciekam z drogi, potem ocenić czy się zmieszczę między znakiem drogowym a słupem oświetlenia, ocenić że raczej nie i skończy się to przerysowaniem całego boku lub obu. W skrzynkę elektryczną sygnalizacji też nie będę walił, bo kij wie jakie będą koszty naprawy. Pozostaje przywalić w karpę po drzewie. Nie będę walił środkiem auta, bo jak rozwalę zderzak, chłodnicę i miskę olejową, to będzie pewnie po aucie. Przywalę w karpę kołem, żeby co najwyżej pogiąć felgę i wahacze.

Cała sytuacja trwała krótkie kilka sekund, ale cały ten to myślowy miałem czas wykonać. Jeszcze mniej czasu potrzeba jak się ma w głowie gotowy plan na taką sytuację.

Taxidriver

@InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz na filmiku na YT, widać że Sharan wy hamował do zera. Gdyby odbił, pewnie by żył. https://youtu.be/u-3wDkp9jIY?si=cWEXaGr6Vn3cqddk

InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz

@Taxidriver coś tam próbował ale to było za mało

Taxidriver

@InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz jak już wyhamował.

Amebcio

@Taxidriver Ile on pruł na tej drodze?

t0mek

jak szybko mogła jechać ta ciężarówa?

Taxidriver

@t0mek za szybko, ale w 2 sekundzie w lewym górnym rogu widać, że naczepa zaczyna wyprzedzać ciężarówkę, dalej mamy taniec grubej na lodzie i samo zderzenie. Do zderzenia dochodzi w 5sekundzie, czyli możemy założyć że przez 4 sekundy pokonał (bardzo na oko ok 20-30m) co daje prędkość ok 27km/h. Kwestia jakie warunki panowały na drodze, przy czystej gololeci mogło to wystarczyć, przy mokrej nawierzchni może miał 50-60? Naczepa chyba niezaładowana ale nie śledziłem tego dalej. Samochód dostał końcówka naczepy w okolice szyby-najsłabszy punk samochodu. Prędkość może i nie była porywająca ale masa (i pęd ) zrobiły swoje. CzatGPT podaje wyniki ok 80-90km/h ale zastrzega, że mogło być szybciej.

3majmipiwo

Kierowca ciężarówki to też widać dobry pojeb jeżdżący szybko, ale bezpiecznie. Dobrze, że bmw (jeszcze) nie produkuje ciągników siodłowych.

Zaloguj się aby komentować