Komentarze (23)

Rozpierpapierduchacz

@starebabyjebacpradem ja pi⁎⁎⁎⁎lę to wręcz mało powiedziane. K⁎⁎wa gość prawie został przerobiony na mielonkę turystyczną

LondoMollari

Kurwa gość prawie został przerobiony na mielonkę turystyczną

@Rozpierpapierduchacz Zależy jak by się zachował. Gdyby pojechał kompletnie "na luzaka" i nie zwalniał, też by nic mu się nie stało bo ciapąg wjechał w 11 sekundzie, a on hamował w 5. W 6 sekund to auto byłoby za tym przejazdem, choć pewnie pasażerowie mieliby bieliznę do wymiany. ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Najgorszą rzeczą jaką mógł zrobić to hamować z opóźnieniem i zatrzymać się/zwolnić już na przejeździe.


Fundamentalna zasada newralgicznych miejsc na drodze (skrzyżowań/przejazdów/etc) to starać się na nie nie wjechać jeśli się nie powinno, ale jeśli już się wjechało, to depnąć gaz tak aby się jak najszybciej ewakuować.

InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz

@starebabyjebacpradem mimo wszystko trzeba patrzeć na tory

Felonious_Gru

@starebabyjebacpradem jak c⁎⁎j pomarańczowy ludek w kadrze coś spierdolił

starebabyjebacpradem

@Felonious_Gru niekoniecznie panie drogi. Nieraz już mi się zdarzyło że przy naprawie ciągłości drąga gdzie TOP dla maszynisty wskazywał jazdę 20km/h do chwili minięcia przejazdu przez czoło pociągu, ale maszynista przewalił swoją rozkładową. Z tym że wówczas drąg był na dole.

Tam mogło paść zasilanie albo dopiero weszli pisać przystąpienie do roboty.

tschecov

Kiedyś z serwisantem gadałem i mnie uświadomił że przejazdy automatyczne są mechamiczne, a maszyneria jest zawodna. Taka oczywistość oczywistyczna.

starebabyjebacpradem

@tschecov w takim SSP jest nasrane elektroniki że może się zawiesić jeden z modułów i SSP się nie uruchomi ale TOP pójdzie na pomarańczowo

Felonious_Gru

@tschecov @starebabyjebacpradem po to jest zapewniana zgodność z SIL, a tym samym z normami IEC 61508 oraz IEC 61511, żeby awaria nie miała wpływu na bezpieczeństwo

starebabyjebacpradem

@Felonious_Gru no to TOP jest przy awarii na pomarańczowo chyba że zasilanie całkiem padnie ale sygnalizatory z tego co pamiętam są z osobnego obwodu i akumulatory są osobne

Gustawff

@starebabyjebacpradem a co jeśli awaria ssp nastąpi jak maszynista już minie topa?

starebabyjebacpradem

@Gustawff w tym przypadku jak rogatki nie zamknęły to nie ma bata że TOP nie był na pomarańczowo albo na ciemno. A w przypadku jak już minie TOP to na razie pozamiatane. Ale przy Etcs jak wejdzie to już na bieżąco będzie informacja o awarii.

Fly_agaric

Zatrzymał się, jak nakazuje przepis, i to uratowało mu życie.

No kto by pomyślał...

Felonious_Gru

@Fly_agaric który przepis nakazuje zatrzymać się?

Fly_agaric

@Felonious_Gru Dobra, faktycznie, tam nawet linii stopu nie ma namalowanej. Maj bad.

Same przepisy nakładają na kierowców obowiązek upewnienia się przed wjechaniem na tory. Tylko tyle, ale facet go dopełnił i to mu uratowało życie.

Może być teraz?

Felonious_Gru

@Fly_agaric tak tylko pytam, po co ta spina?

Fly_agaric

@Felonious_Gru Jaka spina? Ej, EZ.

KUROT

Aż mi się ciepło zrobiło.

Tr8025

@starebabyjebacpradem Nie zdziwiłbym się jakby TOP był ciemny i dlatego mechanik przewalił. Ale oczywiście coś takiego nie powinno mieć miejsca

starebabyjebacpradem

@Tr8025 nagranie z lokomotywy wszystko wyjaśni. Może PLK zamknie ryjka niedowiarkom i udostępni o tym informacje

Stashqo

@starebabyjebacpradem dlatego zawsze się rozglądam przy przejeździe przez tory, nawet jesli rogatki są otwarte a sygnalizator nie miga.

Felonious_Gru

@Stashqo o ile masz widoczność lepszą niż na kilkadziesiąt metrów to to ma jakiś sens.

LondoMollari

@Felonious_Gru Jeśli widoczności nie ma, to w momencie decyzji o przejechaniu but w podłogę, aby zminimalizować czas pobytu na przejeździe. Będąc 0.5 sekundy na torach jest mniejsze ryzyko, niż jeśli się jest przez 3 sekundy na torach.

Zaloguj się aby komentować