Albo kiedyś żem se jeździł takim Punciokiem. Tutaj akurat na zdjęciu na mini torze wyścigowym, gdzie zagotowałem silnik i potem trza było dolewać 5L wody na 50km. Ciekło i dymiło. Ale jechało. Zdarzyło się i zalewać deszczówkę zebraną gdzieś z rynny do butelki których woziłem zapas.

Żeby żarł zimne powietrze to mu wyciąłem dziurę w masce w miejscu gdzie był filtr powietrza. W filtrze też zrobiłem dziurę.

Sam wymieniłem szybę przednią bo była pęknięta i mi przeglądu nie chciał przejść. Na złomie za grosze kupiłem używkę i "założyłem" se sam. Wypchnąłem starą od wewnątrz stopami i ręcami (w goglach, bo sypało szkłem jak złe), a uszczelkę i klej naokoło usunąłem młotkiem i przecinakiem. Nacztałem białego silikonu sanitarnego od chinola (najtańszy) i pacnąłem na to nową szybę. Uszczelki mi się nie chciało montować, a i zbędny koszt. Wycentrowałem całość na drewniane kliny, zostawiłem na dwa dni i gotowe. Potem żeby nie było bardzo znać że silikon od klopa jest nakokoło szyby to popsikałem sprajem na czarno.

Jak już była wyjęta szyba to dało radę podejść do głośników na desce. Wyciąłem więc boszem dziury tak żeby weszły większe. Z tyłu też na wkręty dałem jakieś pierdziawy ze złomu byle mocne. Ale najlepszy był woofer- głośnik od zestawu 2.1 z kompa podłączony przez inwerter 12/230. Rzeczony inwerter był pod deską koło kierownicy, więc wziąłem przedłużacz od kosiarki i pociągnąłem do bagażnika razem z kablami sygnałowymi z radia jako wejście do suba. No i tak se to grało.

Do tej pory trzymam sobie zapis z Gopro z tego dnia co go tyrałem. Takiej radochy nie miałem od nastu lat- pierwszy raz na jakimkolwiek torze! I to własnym autem które mogę rozpieprzyć! Eh, były próby i emocje wtedy.

Na bank zapomniałem jeszcze o jakiejś modyfikacji, a sytuacje z policją czy carabinierami też często się zdarzały. Na drugim zdjęciu chyba największa sensacja jaką stworzyłem. Zjechały się patrole z całej okolicy, co najmniej jak do zabójstwa czy coś xD

Abo na autostradzie- chyba to był jakiś swap czy coś już jak go kupiłem- przełożenia miał strasznie krótkie w stosunku do tego jaką miał moc. 165 licznikowe na 5 biegu i centralka odcinała zapłon przy ok. 6k obrotów jeśli wierzyć obrotomierzowi.

Ogółem lubię wyciskać ze słabych rzeczy ostatnie poty x) Kiedyś może popiszę więcej jak mnie najdzie tak jak dziś heh.

A w bonusie: pokazałem kiedyś te zdjęcia ziomkowi z innych okolic. Zaczął się śmiać w uj, bo w jego dialekcie "No elo" znaczy tyle co "Nie jedzie".

#motoryzacja #fiat #tuning #punto #fiatpunto #wlochy #szpejowyalchemik (tag na moje badziewie do czarno albo obserwo)
c38db9b4-841b-4dce-850e-ed6a9c607672
ab4522df-079b-42e5-98c6-c66df6f2a8b9
7f5b234d-12af-43d7-b5a5-d53b09b09315
5e1ff9b4-7568-43fb-b389-ab370dca93c7
68d25b53-9d09-4c19-af13-ff50c3fb4a50
DonRzoncy

Widzę, że zdjęcia się pomieszały. Nie wiem na razie jak ogarniać ich kolejność, sry.

macgajster

@DonRzoncy tak jak wgrywasz tak są. Przestawiać możesz przez skasowanie (klepiesz na dane zdjęcie) i wgrywając na nowo, wtedy trafia na koniec.

DonRzoncy

@macgajster No nie ziom, wgrywałem dobrze. Zwracam uwagę na to w jakiej kolejności wymienione są nazwy plików w oknie dialogowym

SuperSzturmowiec

Na chyba trochę nowszym robiłem prawko

DonRzoncy

@SuperSzturmowiec Że w lepszym stanie to na pewno

AndrzejZupa

Ale cudo! Miałem podobny, ale nie był w wersji „rusty rat” ( ͡° ͜ʖ ͡°)

8ede1f2e-9587-4f06-a44c-808952c7dc34
DonRzoncy

@AndrzejZupa Wdzięczne to samochody są. Ja tego swojego po prostu chciałem zepsuć, ale dolewając ubywających płynów to się nie dało x) Póki nie zgnije to będzie lepiej lub gorzej jechał

AndrzejZupa

No chyba, że alternator pierdolnie w ulewie (obudowa)…ale to dotyczy Polski…wymiana z Seiaka rozwiązywała problem.

DonRzoncy

@AndrzejZupa A nie zdarzyło się, nic się przez prawie rok nie zepsuło choć bardzo chciałem i go tyrałem mocno

Odczuwam_Dysonans

@DonRzoncy tak trzeba żyć! Najfajniej się upala słabe gruzy bo można rzeczywiście wycisnąć z nich 100% możliwości, a czasem nawet więcej xD no i nie szkoda. Jaki motur? Chociaż one wszystkie niezajebywalne były. Budy gniły a to dalej chciało jechać. Kumpel miał takiego. Pewnego dnia dzwoni że mu się Punciak jara, siedziałem z innym kumplem na warsztacie i mówimy aaa, pewnie jakieś zwarcie i dym poszedł, i ziomek świruje. Wsiadamy w auto, jedziemy, podjeżdżamy pod Multikino a tam dwie straże pożarne i szkielet auta w pianie xDD pierwsze co to podszedłem do zszokowanego ziomka i pytam, czy to nie była aby wersja Fire XDDD

Dalej mnie to śmieszy, jego wtedy chyba nie do końca

DonRzoncy

@Odczuwam_Dysonans Dokładnie, jakoś trzeba emocje upuszczać 1.1 8v, choć wydaje mi się że dowód rejestracyjny prawdy nie mówił. Miał strasznie krótkie biegi (przez co przyspieszał lepiej niż każde inne punto którym jeździłem) więc albo był wymieniany motor albo skrzynia (były różne kombinacje skrzyń z silnikami).


Jak na złość był też zdrowiutki. Nie widziałem grama rdzy na nim od spodu. Zdarzają się takie egzemplarze, ale bardzo rzadko. Kumpel ma już 7 rok białe "Sole", nie mył go jeszcze nigdy nawet po zimie- a jak wymieniałem nagrzewnicę i zdarłem wykładzinę to oniemiałem jak czysto tam pod spodem


Tekst z płomieniem bawi, ale chyba faktycznie tylko osoby postronne xD

Sveg

Pamiętam cię z wypoku jak pisałeś o awanturze z policją włoską 😎

DonRzoncy

@Sveg A pisałem, pisałem Nie wiedzieli co mi przyklepać, trzymali mnie w uj czasu żeby wertować kodeks w poszukiwaniu czegoś co pasuje i mi doyebać xD

MiernyMirek

@DonRzoncy ależ to jest pienkne. Dawej wincy

DonRzoncy

@MiernyMirek Nie będzie, poszed na złom dawno temu. Jak wynajdę jeszcze coś o czym będzie warto napisać to wrzucę

Zaloguj się aby komentować