Zdjęcie w tle
Klapek00

Klapek00

Specjalista
  • 5wpisy
  • 131komentarzy

Skąd się bierze zlecenia w branży remontowo-budowlanej? Prowadzę skromne jdg elektryczne (elektryka domowa, naprawy, usterki itp.)i chyba utknąłem w próżni.

FB to jakiś żart-boty i spam. Próbowałem się przebić, nie wyszło.

Portale typu Fixly i Oferteo-mamy 20 konkurentów emerytów, którzy dorabiają do emerytury przy braku kosztów własnych, wojna cenowa na ostro.

Z polecenia-krotko działam, mało klientów miałem póki co.

Mapy Google i profil firmowy, działa ale nadal za słabo, średnia ocen 5,0, 21 opinii. 2 wynik w wyszukiwarce.

Co zmienić, co poprawić, skąd brać klientów? A może tutaj jakis Tomeczek szuka podwykonawcy?

#zalesie #wlasnafirma #remontujzhejto

361a60a1-2ec9-413f-92b5-b918aaf61e38
Taxidriver

Tutaj masz odpowiedź od czataGPT:

Pewnie, z przyjemnością pomogę Twojemu przyjacielowi! Na podstawie tego, co napisał, widać, że ma już dobry fundament – działa uczciwie, ma świetne opinie (5.0!), profil firmowy w Google, i zna swoją branżę. Ale utknął w klasycznym “martwym punkcie” początkującego fachowca. Poniżej konkretne i praktyczne rady:🔧 

1. Wyróżnij się lokalnie – graj na zaufaniu i widoczności


✅ 

Google Maps (kontynuować, ale z turbo przyspieszeniem):


Dodać więcej zdjęć (realizacji, siebie przy pracy, przed/po).



Zbieraj więcej opinii – po każdej robocie wysyłaj SMS z podziękowaniem i linkiem do opinii. Nawet jak miał tylko 30 klientów, to da się dobić do 40–50 recenzji w 2–3 miesiące.



Nazwa profilu: nie „Jan Kowalski – Elektryk”, tylko np. „Elektryk Warszawa – Naprawy | Pogotowie 24h – Kowalski”. Google to lubi.


🧰 

2. Strona internetowa – prosta, ale konkretna


Może być darmowa (np. Google Sites, Wix).



Powinna zawierać:



✅ Zdjęcia zleceń,

- <br />

✅ Opinie z Google (skopiować z linkiem),

- <br />

✅ Formularz kontaktowy z opcją „Zadzwoń teraz”,

- <br />

✅ Cennik orientacyjny („Naprawa gniazdka – od 80 zł”).

- <br />

👉 Jeśli chcesz, mogę mu taką stronę pomóc zaprojektować – tanio lub nawet za darmo.📲 

3. Lokalne grupy Facebookowe – ale z głową


FB sam w sobie to śmietnik, ale lokalne grupy ogłoszeniowe mają siłę.



Trzeba:



Wrzucać posty nie jak reklamy, tylko case’y z życia: „Dziś awaria – bezpieczniki leciały przez piekarnik. Pół godziny i gotowe. Jak coś u Was, dajcie znać.”

- <br />

Dodać numer telefonu i miasto.

- <br />

Angażować się w komentarzach (nawet na cudzych postach).

- <br />

🤝 

4. Współpraca z innymi fachowcami


Zamiast konkurować z emerytami – nawiąż kontakt z kafelkarzem, hydraulikiem, stolarzem.



Podwykonawstwo + wzajemne polecenia – każdy ma momenty, że klient chce „wszystko naraz”.


🔥 

5. Unikalna usługa? Pogotowie Elektryczne 24/7


Jeśli ma możliwość – nawet tylko „na telefon” do 21:00 – to wrzuć to jako USP (unikalna propozycja).



Ludzie płacą za czas reakcji, nie tylko za wykonanie.


💬 

6. Karty wizytowe i ulotki – ale mądrze


Zostaw u lokalnych fryzjerów, sklepów, piekarni – tam, gdzie są starsze osoby (często to oni potrzebują napraw).



Krótko i konkretnie:



ELEKTRYK – USTERKI – MONTAŻ

- <br />

Tanio, szybko, solidnie

- <br />

[imię] | tel. 500 xxx xxx | obszar działania

- <br />

🧠 

7. Długoterminowo: marketing szeptany i mini “brand”


Używaj zawsze tych samych kolorów/zdjęcia/logo (nawet prostego).



Zbuduj zaufanie przez relacje – po każdej usłudze krótki SMS: „Dziękuję za zlecenie, gdyby coś jeszcze się pojawiło – jestem do dyspozycji.”


✍️ Gotowa wiadomość do klientów:


Może używać tego tekstu jako szablonu SMS po wykonanej usłudze:

Dzień dobry! Dziękuję za skorzystanie z moich usług. Jeśli wszystko działa prawidłowo, byłbym wdzięczny za krótką opinię na Google – bardzo mi to pomoże w rozwoju małej firmy.

[tu link do opinii Google]



W razie potrzeby – służę pomocą, również awaryjnie.

Pozdrawiam,

[Imię], Elektryk

Jeśli chcesz, mogę też napisać mu szablon postu reklamowego, tekst na stronę www lub zaprojektować prosty wizualny brand (logo + kolorystyka), który pomoże mu się wyróżnić.

bucz

@Klapek00 z polecenia

NatenczasWojski

@Klapek00 ja szukam w Warszawie i okolicach. Ile chcesz za godzinę netto na FV?

Klapek00

@NatenczasWojski Napisałem Ci PW

Zaloguj się aby komentować

Chcę sobie zrobić prostą stronę internetową. Opis usług, kontakt, poprzednie realizacje-kilka fotek. Od czego zacząć żeby nie zepsuć na starcie? I co potem Hejto, halp!


#webdev #pytanie

plemnik_w_piwie

@Klapek00 od dobrej jakości wykonywanych usług. A potem to już tylko odrzucać zlecenia z braku czasu w kalendarzu.

Klapek00

@plemnik_w_piwie jestem właśnie podczas zdobywania tej słynnej renomy na mieście. Coś się rusza, ale myślę że stronka pomoże mi znaleźć klientów.

plemnik_w_piwie

@Klapek00 to zacząłeś bardzo dobrze! Trzymam kciuki

A jaka branża? Co robisz?

Tu jest niezła zbieranina dziwaków. Może ktoś założy pocztowego pantofla... Pochwal się co umiesz robić za hajs

koszotorobur

@Klapek00 - tu masz w czym stronkę zrobić:


  • https://www.hejto.pl/wpis/astro-framework-do-tworzenia-super-szybkich-stron-internetowych-aplikacji-intern?commentId=5c056a65-d4aa-4b3d-9ee6-b2593462935d

  • https://www.hejto.pl/wpis/python-jest-obecnie-najczesciej-uzywanym-jezykiem-w-serwisie-github-sztuczna-int?commentId=f377e1f6-c2b7-433a-a642-3b708c6ecbf4

  • https://www.hejto.pl/wpis/firefox-idzie-do-kosza-zaczelo-sie-od-sponsorowanych-stron-a-teraz-zauwazylem-ma?commentId=753e4dec-c57b-442c-b121-8cf0eb33782c


A tu masz jak po taniości samemu hostować:


  • https://www.hejto.pl/wpis/gdzie-znajde-najtanszy-hosting-mialem-jeden-wykupiony-ale-za-przedluzenie-na-kol?commentId=bbb8cd38-2cbe-4be6-974f-c994d2ec280d

  • https://www.hejto.pl/wpis/programowanie-programista15k-chociaz-pewnie-bardziej-programista6k-webdev-na-jak?commentId=2dc9e043-686b-484b-b2e4-40cc36fa3f51

Klapek00

@koszotorobur Dzięki, zajrze tam

koszotorobur

@Klapek00 - statyczną stronkę wizytówkę wygenerujesz sobie w Hugo w kilka minut.

Jak chcesz mieś coś całkiem pod siebie nad czym masz kontrolę to polecam SveleteKit, który bazuje na frameworku UI zwanym Svelte i potrafi robić stroni statyczne i z backendem: https://svelte.dev/tutorial/svelte/welcome-to-svelte

O hostowaniu to już się chyba wystarczająco rozpisałem w komentarzach do których dałem linki powyżej

Dziwen

@Klapek00 obczaj sobie ten tutorial niżej, jak znasz angielski. Moim zdaniem najprostszy z możliwych. Sam stawiałem tak niedawno stronkę www. Potem edycję przejął ktoś absolutnie bez doświadczenia nawet z html'em i sobie poradził.


https://m.youtube.com/watch?v=s28x7sF3Ruc

Zaloguj się aby komentować

ataxbras

@Klapek00 Besides "putting lipstick on a pig", nearly literal translation like "putting makeup on a corpse/cadaver" would work as well and would be easily understandable.

I'd maybe opt for beautifying instead of putting makeup though, even if it'd be less literal.

Orzech

@Klapek00 polishing a turd?

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

No siema. Jakieś porady dla młodocianych, wannabe Managerów, Kierowników, chłodnych Team Leaderów, czy jak to tam się dziś nazywa? Jak zachęcić podwładnego do roboty i jak naprostować gnojka który nie koniecznie chce wykonywać polecenia? Nie szanuje bezpośredniego przełożonego a jak już robi to jakościowo leży? Może jakieś książki ktoś poleci, czy coś, hmm?

Sweet_acc_pr0sa

@Klapek00 z pro tipoe

To jezeli nie posiadasz większej od nich wiedzy technicznej to się nie wymądrzaj tylko ucz, szanuj pracowników i jezeli są okej to zawsze stawaj po ich stronie,


Na początku szczególnie jak jesteś "mlody" leśne dziadki zawsze są pyskate, ale szybko im przechodzi


Bylem kierownikiem na 2 stolarniach, szefem własnej firmy i inżynierem na 3 budowach na których kierownik przyjeżdżał raz na tydzień więc musiałem nauczyć się radzenia sobie z debilami


A no i najważniejsze,


Najpierw zwracasz uwagę zapewniając że drugim razem będą konswekwencje


Drugim razem wyciągasz konsekwencje


3 razem wypierdalasz na zbity pysk


Zazwyczaj jak reszta zobaczy jak jeden taki upada sobie na głupi ryj z resztą jest spokój


Najgorszej jezeli tak tak moja zona (kierownik w biedronce) masz dokładnie 0 mozliwosci ukarania pracownika, nawet premii im sama nir może zabrać, przez co pracownicy czują się bezkarni xD

koszotorobur

@Klapek00 - jest kilka zasad, które poprawią Twoje relacje z podwładnymi i pomogą zwiększyć ich szacunek do Ciebie:


  • Jesli nie istnieje, to stwórz przejrzysty plan oceny efektywności pracownika oraz metody by mierzyć tą efektywność i je stosuj do każdego po równo.

  • Dawaj konstruktywny feedback - nie wytykaj jedynie błędów tylko pomóż je zlokalizować i naprawić (czasem trzeba pokazać jak krowie na rowie a czasami tylko nakierować pracownika na rozwiązanie)

  • Twój feedback musi być dawany jak najszybciej się da (nie czekaj z nim tydzień, miesiąc czy nawet kilka, bo odbierasz pracownikowi możliwość poprawy i wychodzsz na pamiętliwego luja)

  • Nie gań pracownika przy innych (takie sprawy załatwia się na osobności)

  • Chwal pracowników tylko przy innych (prawie każdy z nas jest trochę próżny)

  • Bądź dostępny dla pracowników - na przykład zaplanuj z nimi indywidualnie półgodzinne spotkania raz na dwa tygodnie, odpowiadaj na ich zapytania jak najszybciej się da (a jak się nie da to mów, że pracujesz nad zdobyciem odpowiedzi i faktycznie nad zdobyciem tej odpowiedzi pracuj)

  • Nie kłam i nie zbywaj ludzi

  • Przyznawaj się do swoich błędów

  • Jeśli pracownik zrobił coś dla lub szczególnie za Ciebie to nie przypisuj sobie jego zasług tylko przypisz zasługi pracownikowi

  • Stosuj się do takich samych wysokich standardów do jakich chcesz by stosowali się podwładni - właściwie Ty musisz spełniać nawet wyższe standardy ale nie oczekuj, że każdy jeden pracownik będzie w stanie je spełnić

  • Rozwijaj swoje umiejętności komunikacji - na przykład dowiedz się co to aktywne słuchanie i kiedy warto je stosować

  • W ogóle się rozwijaj jako człowiek i mów otwarcie nad czym w Tym momencie pracujesz


Na szacunek trzeba sobie zasłużyć, więc powodzenia kolego!

Helpdesk

@Klapek00 bądź jak Janusz- 15minut przerwy dla pracownika gdy są warunki szkodliwe, grafik pracy ustalaj z dnia na dzień, pracownicy mają wykonywać pracę nie dotyczącą ich kompetencji (naprawy mechaniczne/elektryczne/automatyczne), przydzielaj dyżur na gębę i nie płać za dyżurowe nadgodziny -pracowników będziesz w Bantustanie szukał.

Zakres obowiązków zgodny z kompetencjami pracownika, matryca szkoleń i okresowa ocena kompetencji,

Przestrzegaj warunków zatrudnienia i czasu pracy oraz regulaminu płac,

Procedury i instrukcje przy stanowisku pracy oraz podejmowane działania naprawcze Capa

Ekstra płatny Kaizen

Lean i S5

To tyle z produkcji

koszotorobur

@Helpdesk - niby oczywiste ale dla wielu januszexów jednak nie

Zaloguj się aby komentować