@Yes_Man @100mph @Greyman i pewnie jeszcze inne osoby które mi Fabię polecały jako proste auto na co dzień.


Mam jedną na oku, 115 tysięcy przebiegu, rok covidowy, ale olej był (bo jest historia serwisowa) zmieniony dopiero 3 razy - po 30, 60, 90. W sumie mógł ktoś sam zmienić częściej, ale z drugiej strony nowe auto, serwisuje zgodnie z zaleceniami - po co.


1.0 TSI 95KM - mogło się to jakoś odbić na tym silniku? Odkąd mam auta zmieniam co 10 tysięcy, czasem 13-14 jak się nie mogę umówić a są dalsze wyjazdy - ale te 30 tysięcy mnie przeraża.

#samochody #motoryzacja #skoda

Komentarze (21)

Fen

Jeżeli ta Fabia ma więcej niż 4 lata to słabo. Bo olej był wymieniany co kilka lat, a to niezbyt dobrze dla tych silników od kosiarki.

Zawsze najlepiej wysłać auto na serwis i obszerną diagnostykę, jeżeli chcesz już kupić.

100mph

Wszystkie floty wymieniaja co 30kkm. Czy sie cos stalo? Na pewno lepiej byloby wymienic co 10kkm. Ja bym nie dramatyzowal. Jak masz watpliwosci to wykrec swiece i zajrzyj kamerka do cylindrow.

Co do 1.0 TSI to sie nie wypowiem bo mam 1.0 MPI.

Btw. Na tylnej osi ma bebny czy tarcze?

jedzczarnekoty

@100mph salon sprzedaje, klient zostawił w rozliczeniu, ale może jest opcja zajrzenia do silnika. Nie patrzyłem czy tarcze czy bęben

100mph

@jedzczarnekoty bebny sa jakies zjebane, przynajmniej u mnie - auto stoi na dworze i po wilgotnej nocy przylapuje, raz musialem je rozbierac bo po kilku dniach postoju nie chcialy puscic xD

jedzczarnekoty

@100mph o masz, to muszę jeszcze zerknąć. Mnie tarcze zawsze korodowały jak stał na zewnątrz ale jedno dobre hamowanie i są jak nowe.

hejtooszukuje

@jedzczarnekoty mam podobny wynalazek z turbiną -Renault- olej+filtr+filtr powietrza wymieniam co 10k lub przy niższym przebiegu raz w roku w kwietniu - wycieranie d⁎⁎y szkłem może zakończyć się wymianą silnika i turbiny

100mph

@hejtooszukuje u mnie fabia robi 5kkm rocznie wiec wymieniam oleje co 5kkm ;)

jedzczarnekoty

@100mph ja dawniej robiłem 10, potem 15, teraz czasem 20 więc "co rok" czasem jest wcześniej i trzeba pamiętać

NatenczasWojski

Moje samochody robią po 40-60 tys rocznie, to jakbym miał wymieniać co 10 tys to bym chyba zbankrutowal wymieniam co 15-20 i chyba jest ok.


Ale te 30 też wydaje mi się ogromną wartością.

KierownikW10

@jedzczarnekoty jeśli auto robi trasy, to interwał 30k km może być. To 30k km to może być przecież ledwo 300 startów do trasy 100 km albo 600 startów do trasy 50 km. To niewiele i w takim wypadku jest to ok.


Zupełna kaszana, jeśli jednak auto jeździło na krótkich odcinkach. Wtedy to mogą być tysiące startów.

jedzczarnekoty

@KierownikW10 wychodzi na to że przy takim przebiegu to auto robiło ok. setki dziennie, ile startów to pewnie komputer wie.

Yes_Man

@jedzczarnekoty miałem służbowe polo z tym silnikiem, rzeczywiście też się dziwiłem na interwał wymiany ale w ASO wytłumaczyli mi że olej 0W (taki był łany) wymienia się rzadziej niż 5 czy 10. Kilka lat później to auto z firmy wykupiła znajoma, która nim jeździ do dzisiaj. Rocznik 2017 bodajże

jedzczarnekoty

@Yes_Man też sobie przypominam że w Audi (jakiś duży silnik) znajomy wymieniał olej bardzo rzadko - i właśnie 0W.

KierownikW10

@jedzczarnekoty @Yes_Man lepkość samego oleju nie ma tu nic na rzeczy. Miałem auto na 5w30, które również miało interwał olejowy 30k km (long life). Ja robiłem nim trasy, więc było spoko, ale gdyby ktoś jeździł po mieście i nadal realizował ten bzdurny long life, to zarżnąłby silnik.


Obecnie mam auto na 0w20 w long life (30k km) ale w nim komputer jest już mądrzejszy i podaje interwał wymiany oleju w zależnosci od rodzaju eksploatacji. Jak jeżdżę trasy to podaje 30k km, ale pokręcę się na krótkich trasach po mieście i to spada znacząco. Podejrzewam, że gdybym jezdził wyłącznie po mieście, to komputer kazałby mi wymienić olej po 10k km. I to jest super i to jest prawidłowe. 30k km w trasach można natłuc, nie generując dużego zużycia dla oleju i silnika, a taki przebieg na krótkich trasach w mieście, to zupełnie inna para kaloszy.

jedzczarnekoty

@KierownikW10 nie wiem jak to działa, ale świetna sprawa. Tutaj, z tego co kojarzę wymiana oleju wyświetla się na 120 tysięcy, więc na sztywno jest ustawiony interwał. Ale, najlepiej byłoby się przejechać inną sztuką z tym silnikiem żeby ocenić jak pracuje.

KierownikW10

@jedzczarnekoty raczej nie usłyszysz różnicy, chyba że silnik umierający w stanie agonalnym. Jeśli ostatnie przebiegi były robione w krótkim czasie to jest szansa, że to było w trasie klepane.

KierownikW10

@jedzczarnekoty a sam algorytm obliczający interwał działa bardzo prosto. Prawdopodobnie liczy uruchomienia na zimnym silniku i takie uruchomienie odejmuje x km z interwału olejowego. Bardzo dobre to jest.

WysokiTrzmiel

Może uda ci się znaleźć sztukę z mniejszym przebiegiem? Wtedy te interwały mniej bolą.

Amhon

@jedzczarnekoty long life to mit nawet na trasach. Zerknij tutaj https://youtube.com/@r2d-laboratoriumdlakierowcow?si=JKrPArbYvFsT-oZx


Gość robi badania oleju i ocenia pod względem zawartości uszlachetniaczy. No i wychodzi, że nawet 15k to raczej górny limit, a 30k to jest po prostu sieczka dla silnika.


Na szybko losowy film z widoczną tabelka lepkości https://youtu.be/fM1TUUtxcqM?t=22&si=QGnqHLwba_cwfY_1

jedzczarnekoty

@Amhon kiedyś sporo z tego kanału obejrzałem. Ale właśnie wiele filmów to historie z dbaniem o silniki po etapie "long life". Z drugiej strony - sporo jest flotówek z nalotem 200-300-400 tysięcy, więc jakoś te 30 tysięcy między zmianami muszą robić.

Amhon

@jedzczarnekoty a, no to masz świadomość w tym temacie.

Ja mam Volvo i temat zmian oleju, to jest jakiś absurd. W ASO, w którym kupowałem auto jest wielka kartka, że olej należy zmienić po pierwszych dwóch tysiącach kilometrów.

No ale mam daleko do tego serwisu więc pojechałem do lokalnego. Handlowiec był bardzo zdziwiony i wręcz nie chciał mi tego oleju zmieniać, bo to "stare zabobony" i silnik dociera się w fabryce.

Zaloguj się aby komentować