
Jednym z kluczowych czynników zrozumienia akceptacji klientów względem automatyzacji jest poziom ich speciecyzmu, czyli przekonania o wyższości ludzi nad innymi gatunkami i technologią – dowiedli naukowcy z polsko-amerykańskiego zespołu. Wyniki ich badania mają szczególnie istotne znaczenie dla firm wdrażających automatyzację w obsłudze. [...]
(....) Specyzm (ang. speciesism), czyli uprzedzenia gatunkowe, odgrywa kluczową rolę w akceptacji automatyzacji w obsłudze klienta. Do takich wniosków doszli badacze z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego i Loyola University Maryland w Stanach Zjednoczonych. Przeprowadzili oni swoje badania na grupie 525 uczestników w trzech eksperymentach, które objęły zarówno polskich, jak i amerykańskich respondentów. [...]
Wyniki badania zostały opublikowane w czasopiśmie Journal of Service Theory and Practice. [...]
#nauka #sztucznainteligencja #czlowiek #chatbot #automatyzacja #badanie