Wierzący w wyższość ludzi nad innymi gatunkami łatwiej ufają chatbotom

Jednym z kluczowych czynników zrozumienia akceptacji klientów względem automatyzacji jest poziom ich speciecyzmu, czyli przekonania o wyższości ludzi nad innymi gatunkami i technologią – dowiedli naukowcy z polsko-amerykańskiego zespołu. Wyniki ich badania mają szczególnie istotne znaczenie dla firm wdrażających automatyzację w obsłudze. [...]


(....) Specyzm (ang. speciesism), czyli uprzedzenia gatunkowe, odgrywa kluczową rolę w akceptacji automatyzacji w obsłudze klienta. Do takich wniosków doszli badacze z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego i Loyola University Maryland w Stanach Zjednoczonych. Przeprowadzili oni swoje badania na grupie 525 uczestników w trzech eksperymentach, które objęły zarówno polskich, jak i amerykańskich respondentów. [...]


Wyniki badania zostały opublikowane w czasopiśmie Journal of Service Theory and Practice. [...]


#nauka #sztucznainteligencja #czlowiek #chatbot #automatyzacja #badanie

Forum Akademickie

Komentarze (2)

TRPEnjoyer

Co to za pitolenie?


>speciecyzmu, czyli przekonania o wyższości ludzi nad innymi gatunkami i technologią


Porównanie człowieka i technologii to nawet nie jest "apples and oranges", to wręcz jabłka i krzesła.

A jak ktoś nie widzi, że człowiek, biorąc wszystko pod uwagę, jest najbardziej udanym zwierzęciem z największym sukcesem na planecie, to nie wiem co mu powiedzieć, bo i tak nie zrozumie.

kitty95

Ogólniki. Wyższości w jakim względzie? Okrucieństwa owszem. Inteligencji, zazwyczaj. Empatii, niekoniecznie, myślenia abstrakcyjnego, zdecydowanie. Itp. Itd.

Zaloguj się aby komentować