Komentarze (11)

Half_NEET_Half_Amazing

Pełna lista:

Porsche - 5 

Jaguar - 4,7

Nio - 4,5

BMW - 4,1

Audi - 4,0

Mini - 4,0

Mercedes - 3,9

Renault - 3,7

Volkswagen - 3,6

Seat - 3,6

Dacia - 3,5

Tesla - 3,4

Škoda - 3,4

Lexus - 3,3

Alfa Romeo - 3,0

BYD - 3,0

Cupra - 3,0

Polestar - 3,0

Volvo - 3,0

Kia - 2,9

Hyundai - 2,9

Nissan - 2,7

Peugeot - 2,6

Opel - 2,6

Jeep - 2,5

MG - 2,5

Citroën - 2,4

Mazda - 2,3

Ford - 2,2

Toyota - 2,2

DS - 2,0

Fiat - 2,0

Hongqi - 2,0

Lynk&Co - 2,0

Mitsubishi - 2,0

Range Rover - 2,0

Subaru - 2,0

Suzuki - 2,0

Honda - 1,8

Ciuplowski

Nieoocynkowana Toyota przed DS, ktory jest caly w ocynku galwanicznym? Mazda, ktora rdzewieje po wyjeździe z fabryki przed Fordem i Fiatem?!

Hyundai i KIA bez ocynku tak wysoko?!

Ten ranking to kompletna fikcja i wyłapie to każdy, kto choć trochę interesuje się motoryzacją.

Bjordhallen

@Ciuplowski zgadzam się z Tobą, choć warto zwrócić uwagę ze stosuje się jeszcze inne powłoki chroniące przed rdza.

Np w Austria nakłada się tłuszcz (?) - zapobiega to powstawaniu mikropęknięcia na powłokach które katalizują zjawisko korozji

Ciuplowski

@Bjordhallen, najskuteczniejszym zabezpieczeniem jest jednorodna, lita powłoka ocynku, czasem wystarczy niektóre elemnty zabezpieczyć tzw. Barankiem, ale wizualnie to nie wygląda dobrze. Stosowanie ocynku w natrysku było już nieskuteczne w latach 80., obecnie marki głównie azjatyckie stosują to, bo wymogi ekologiczne zmuszają do używania lakierów bazujących na wodzie, więc bez tego i ocynku ogniowego/galw. Samochód zacząłby rdzewiec od razu po położeniu pierwszej warstwy, a tak to chwile wytrzyma. Woski, tłuszcze to preparaty do zabezpieczania miejscowego i nie są trwałe i nie cechują się wysoką skutecznością. Kto walczył z rudą, ten wie, że jak już się pojawi, to koniec.

jajkosadzone

@Ciuplowski

Prawda,ze jak auto zaczyna korodowac to juz jest koniec i tylko przedluza sie agonie.

Millionth_Visitor

@Ciuplowski Co ci po ocynku, jeśli np. auto nie ma plastikowych nadkoli i wszystko co leci spod koła zdziera blachę?

Albo np. progi - tylko ocynk + lakier (bez zabezpieczenia np. masą bitumiczną albo osłoną z tworzywa). Kamyki spod opon zaraz przerwą powłokę i tyle z zabezpieczenia.

Bjordhallen

@Ciuplowski w dalszym ciągu zgadzam się w 100%. We wszystkim. Zakładam że to analiza z rynku szwedzkiego. Jak radzą sobie samochody z rdzą na rynek skandynawski widać pięknie w yt/marawel

Ciuplowski

@Millionth_Visitor DS i inne samochody jeszcze z koncernu PSA miały i mają oslony w newralgicznych miejscach. Nie kojarzę samochodu poza TATA motors, ktory nie miałby wypelnienia wnęk nadkoli Żeby ściągnąć ocynk, to trzeba szlifować, wczesniej masz podklady, warstwy lakierów, także solidnie kamień musi walnąć, wtedy kazdy element metalowy zardzewieje (albo zacznie się utleniać jeżeli to aluminium). Kupa samochodów teraz ma boczne panele nadkoli cale z plastiku, część samochodów ma nakładki zabezpieczające ranty poszycia. Trzeba by często ganiać po żwirze, by zniszczyć zabezpieczenia antykorozyjne, ale w takich przypadkach nie ma sensu robić rankingów, bo na takie warunki nie ma mocnych. Jeżeli samochód eksploatowany jest w ciężkich warunkach, to trzeba dodatkowo zadbać o konserwację i zabezpieczenie podwozia i nadwozia. Innym rozwiazaniem jest kupowanie najtanszego z najtańszych pojazdów i zlomowanie ich co rok

Trismagist

A czy istnieje jakiś rejestr marek i modeli które stosują ocynk w zabezpieczeniu budy ?

dolchus

@Half_NEET_Half_Amazing Czy masz dostęp 'premium' do tej witryny?

Zaloguj się aby komentować