Szwedzka gazeta motoryzacyjna opublikowała ranking marek samochodów z najlepszą ochroną przed rdzą. Pełna lista w komentarzu.
#motoryzacja #samochody #ciekawostki #rudaszmata
Szwedzka gazeta motoryzacyjna opublikowała ranking marek samochodów z najlepszą ochroną przed rdzą. Pełna lista w komentarzu.
#motoryzacja #samochody #ciekawostki #rudaszmata
Pełna lista:
Porsche - 5
Jaguar - 4,7
Nio - 4,5
BMW - 4,1
Audi - 4,0
Mini - 4,0
Mercedes - 3,9
Renault - 3,7
Volkswagen - 3,6
Seat - 3,6
Dacia - 3,5
Tesla - 3,4
Škoda - 3,4
Lexus - 3,3
Alfa Romeo - 3,0
BYD - 3,0
Cupra - 3,0
Polestar - 3,0
Volvo - 3,0
Kia - 2,9
Hyundai - 2,9
Nissan - 2,7
Peugeot - 2,6
Opel - 2,6
Jeep - 2,5
MG - 2,5
Citroën - 2,4
Mazda - 2,3
Ford - 2,2
Toyota - 2,2
DS - 2,0
Fiat - 2,0
Hongqi - 2,0
Lynk&Co - 2,0
Mitsubishi - 2,0
Range Rover - 2,0
Subaru - 2,0
Suzuki - 2,0
Honda - 1,8
Nieoocynkowana Toyota przed DS, ktory jest caly w ocynku galwanicznym? Mazda, ktora rdzewieje po wyjeździe z fabryki przed Fordem i Fiatem?!
Hyundai i KIA bez ocynku tak wysoko?!
Ten ranking to kompletna fikcja i wyłapie to każdy, kto choć trochę interesuje się motoryzacją.
@Ciuplowski zgadzam się z Tobą, choć warto zwrócić uwagę ze stosuje się jeszcze inne powłoki chroniące przed rdza.
Np w Austria nakłada się tłuszcz (?) - zapobiega to powstawaniu mikropęknięcia na powłokach które katalizują zjawisko korozji
@Bjordhallen, najskuteczniejszym zabezpieczeniem jest jednorodna, lita powłoka ocynku, czasem wystarczy niektóre elemnty zabezpieczyć tzw. Barankiem, ale wizualnie to nie wygląda dobrze. Stosowanie ocynku w natrysku było już nieskuteczne w latach 80., obecnie marki głównie azjatyckie stosują to, bo wymogi ekologiczne zmuszają do używania lakierów bazujących na wodzie, więc bez tego i ocynku ogniowego/galw. Samochód zacząłby rdzewiec od razu po położeniu pierwszej warstwy, a tak to chwile wytrzyma. Woski, tłuszcze to preparaty do zabezpieczania miejscowego i nie są trwałe i nie cechują się wysoką skutecznością. Kto walczył z rudą, ten wie, że jak już się pojawi, to koniec.
@Ciuplowski
Prawda,ze jak auto zaczyna korodowac to juz jest koniec i tylko przedluza sie agonie.
@Ciuplowski Co ci po ocynku, jeśli np. auto nie ma plastikowych nadkoli i wszystko co leci spod koła zdziera blachę?
Albo np. progi - tylko ocynk + lakier (bez zabezpieczenia np. masą bitumiczną albo osłoną z tworzywa). Kamyki spod opon zaraz przerwą powłokę i tyle z zabezpieczenia.
@Ciuplowski w dalszym ciągu zgadzam się w 100%. We wszystkim. Zakładam że to analiza z rynku szwedzkiego. Jak radzą sobie samochody z rdzą na rynek skandynawski widać pięknie w yt/marawel
@Millionth_Visitor DS i inne samochody jeszcze z koncernu PSA miały i mają oslony w newralgicznych miejscach. Nie kojarzę samochodu poza TATA motors, ktory nie miałby wypelnienia wnęk nadkoli
A czy istnieje jakiś rejestr marek i modeli które stosują ocynk w zabezpieczeniu budy ?
Mercedes, VW i Audi xd
@Half_NEET_Half_Amazing Czy masz dostęp 'premium' do tej witryny?
Zaloguj się aby komentować