Remont DW934 za 150mln zbliża się ku końcowi. Wzdłuż całej drogi zrobili barierki przez które niy c⁎⁎ja nie widać nadjeżdżającego samochodu wyjezdzajac z posesji/bocznej drogi XD w przeciągu ostatnich 3 dni były 3 wypadki w promieniu 200m od mojego domu.. #drogi #polskiedrogi

9935a594-5d49-4cd5-81ec-10a058b5fee8
de66e7cc-e38f-4a46-94ac-2187b189a0c7

Komentarze (28)

SuperSzturmowiec

to proszę nie wyjeżdżać z posesji xD

TheLikatesy

@paulusll ja tam widzę ze barierki są wzdłuż chodnika/rowu, a nie drogi. Masz jeszcze 1,5-2m miejsca za barierkami, nie? Jak w takim wypadku można wyjechać z posesji 'nic nie widząc'? No chyba że ja tu czegoś nie kumam, albo za mądry na to jestem

paulusll

@TheLikatesy Metr chodnika, ludzie wyjeżdżają z bocznej drogi na czuja myśląc, że nic nie jedzie.

Ja jak próbuje włączyć sie do ruchu z własnej posesji to się modle żeby jakiś rowerzysta z górki nie jechał zbyt szybko, muszę maskę wystawić na chodnik żeby się upewnić czy nic nie jedzie.

TheLikatesy

@paulusll tam masz 2 metry chodnika przynajmniej(zmierz;)). Barierka chodnikowa U-11a ma bodajże ustawowo 110cm, a ze zdjęcia wynika ze spokojnie dwie byś położył na płasko na chodniku ...co nie zmienia to faktu że te barierki to pojebany pomysł xD

paulusll

@TheLikatesy Noo zmierzyłem równe 2m drogi rowerowej.

PlatynowyBazant20

@paulusll te barierki męczą mój umysł zawsze, przecież jak bym jechal na desce, hulajnodze, czy rowerze i się miał wpierdolić do rowu to barierka spowoduje że zanim wpadnę finalnie do tego rowu to wybiję na niej sobie zęby wcześniej

paulusll

@PlatynowyBazant20 Oni kładą barierki wszędzie, nawet na płaskim... Rowerzysta nie wpadnie do rowu ale za to pierdolnę go autem wyjeżdżając z posesji.

PlatynowyBazant20

@paulusll to chyba robią tylko dla nawalonych pieszych

paulusll

@PlatynowyBazant20 Do pierwszego śmiertelnego wypadku.

Skawarotka

@paulusll

Oni kładą barierki wszędzie, nawet na płaskim...

https://dw934-imielin-dk44.pl/zdjecia.html

No nie gadaj że wszędzie, z tego co widać na zdjęciach to są tylko przy rowach głębszych niż 1m i pochyleniu skarp > od 1:3 - czyli musi już być w jakiś sposób zabezpieczone.

Gdzieś jeszcze pisałeś że jest tych barier z 20km - taaaaa, na 9km odcinku remontowanej drogi musiałyby być na całej długości a i tak zabrakłoby 2km xD

ZygoteNeverborn

@paulusll Do nadzoru budowlanego. Przecież to błąd w sztuce. No chyba, że zjazdy są nielegalne, to wtedy nie.

PlatynowyBazant20

@ZygoteNeverborn ale PINB to odebrał z decyzją i pewnie wizją w terenie

paulusll

@ZygoteNeverborn Gdy się zrobi cieplej i rowerzystów będzie multum to zaczną być wypadki z ich udziałem.

paulusll

@PlatynowyBazant20 Droga jeszcze nie jest odebrana.

paulusll

@PlatynowyBazant20 No chyba będę musiał...

ZygoteNeverborn

@paulusll Spróbuj dowiadywać się kiedy odbiór. Postrasz ich, że jak tak zostawią to zawiadomisz nadzór i ukręcisz gównoburzę.

Skawarotka

@ZygoteNeverborn a myślisz że kto zatwierdza projekt i potem przy odbiorze sprawdza czy roboty są zgodnie z nim wykonane? xD

Mogę już Ci powiedzieć co odpiszą: "droga została zaprojektowana zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi"

ZygoteNeverborn

a myślisz że kto zatwierdza projekt i potem przy odbiorze sprawdza czy roboty są zgodnie z nim wykonane?

@Skawarotka No wiem. Nie jest to nadzór budowlany.


droga została zaprojektowana zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi

Ograniczenia widoczności to jest poważny błąd. Niech tak napiszą, a będzie to poświadczenie nieprawdy. Naprawdę musieliby mieć nie po kolei w głowie.

Skawarotka

@ZygoteNeverborn dobrze, to rozróżnijmy jeszcze nadzór ze strony zamawiającego (oni zatwierdzają projekt i ogólnie prowadzą zadanie od początku do końca wraz z odbiorem) i nadzór budowlany (winb - który przeprowadza kontrolę przed dopuszczeniem obiektu/drogi do użytkowania).

To o który nadzór Ci chodziło w poprzednim komentarzu?


Nie wiem czy wiesz, ale żeby w ogóle ogłosić przetarg to projekt musi być zgodny z WT (buduj) albo wykonawca musi wykonać projekt i zatwierdzić go m. in. pod kątem zgodności z WT (projektuj i buduj). Na tej podstawie jest wydawane pozwolenie na budowę lub/i ZRID.

Ale tak - poświadczenie nieprawdy i nie po kolei w głowie...

ZygoteNeverborn

@Skawarotka

o rozróżnijmy jeszcze nadzór ze strony zamawiającego (oni zatwierdzają projekt i ogólnie prowadzą zadanie od początku do końca wraz z odbiorem)


Oczywiście że nie. Inspektora nadzoru inwestorskiego ustanawiasz na czas wykonywania robót. Wcześniej jest faza projektowa za którą odpowiada projektant.

To o który nadzór Ci chodziło w poprzednim komentarzu?


Nadzór budowlany jest tylko jeden. Właściwy Inspektor Nadzoru Budowlanego.


Nie wiem czy wiesz, ale żeby w ogóle ogłosić przetarg to projekt musi być zgodny z WT (buduj) albo wykonawca musi wykonać projekt i zatwierdzić go m. in. pod kątem zgodności z WT (projektuj i buduj). Na tej podstawie jest wydawane pozwolenie na budowę lub/i ZRID.


Projekt musi być zgodny z prawem budowlanym (ustawy, rozporządzenia), przepisami technicznymi i w przypadku drogi z DLCP i wytycznymi zamawiającego, przy czym często te ostanie nie wytrzymują konfrontacji z tymi pierwszymi i trzeba je zmieniać. Za to odpowiada projektant i on uzyskuje pozwolenie na budowę albo dokonuje zgłoszenia. No chyba że jest zaprojektuj i wybuduj, wtedy wykonawca odpowiada za fazę projektową i wykonawczą. Typie, nie wiem skąd ty to wszystko wziąłeś ale nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. Jeśli jesteś projektantem to wcale nie byłoby takie dziwne.


Ale tak - poświadczenie nieprawdy i nie po kolei w głowie...


Tak głąbie. W procesie inwestorskim zarówno projektant jaki i kierownik budowy składają oświadczenia że odpowiednio projekt jak i roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z prawem, zasadami wiedzy technicznej i przepisami budowlanymi. Pójdziesz, zmierzysz i udowodnisz, że jednak nie, to uprawnienia takiemu mówią baj, baj.

starszy_mechanik

@paulusll po c⁎⁎j te barierki? xD

paulusll

@starszy_mechanik Nie wiem, ale wzdłuż całej drogi nazbiera sie ze 20km tych barierek...

TheLikatesy

@starszy_mechanik szfagier wójta ma kuzyna co ma zakład i spawa takie barierki... no a ze żyjemy w kraju obsranym gównem... to reszty sie domyśl

viollu

@starszy_mechanik ewidentnie żeby osoby pod wpływem nie wpadły do tego rowu co jest obok

Dziwen

@paulusll często tak jest, że coś na focie wydaje się ok, a z pozycji kierowcy tak naprawdę prawie nic nie widać. Absolutnie nienawidzę takich udziwnień. Żyłka mi pęka za każdym razem, jak muszę gdzieś wjeżdżać na czuja, bo ktoś projektując nie pomyślał, że kierowca siedzi niżej, a przed nim jeszcze przynajmniej 1.5m auta musi wystawać, zanim coś zacznie widzieć.

paulusll

@Dziwen ale za to rowerzysta ma ograniczone możliwości popelnienia samobójstwa, na trawnik nie wjedzie... Zostaje tylko rozpędzony TIR na drodze pod którego może wjechać bez przeszkód... ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

GitHub

@paulusll oj znam ten ból. Co prawda nie przy wyjeździe z posesji, ale w ciut innym miejscu. W Kobiórze jak chce się wylecieć na S1 nie stojąc na światłach, można to zrobić na stopie przy ulicy Ołtuszewskiego. Barierki są postawione przy przejściu i przejdzie dla rowerzystów i też trochę zasłaniają. Cały myk polega na tym by zatrzymać się tak z 5m przed linią warunkowego zatrzymania i wtedy barierki nie zasłaniają tak bardzo widoku na nadjeżdżające samochody ;)

97ee1359-260c-4931-9543-a31e7c743968

Zaloguj się aby komentować