Przelało mi się trochę olej podczas wymiany, jest na poziomie czerwonej kreski, co myślicie odsysać, zostawić? 2.0 Skyactive.
#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa #mechanika #pytanie #pytaniedoeksperta

Przelało mi się trochę olej podczas wymiany, jest na poziomie czerwonej kreski, co myślicie odsysać, zostawić? 2.0 Skyactive.
#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa #mechanika #pytanie #pytaniedoeksperta

Zostaw. Jeździć, obserwować
@Klamra jezdzic obserwowac i sie nie przejmowac, tak myslalem ;]
@Miszcz_Joda
Zostaw, i tak Ci zaraz przepali olej i będzie akurat :D
@Jarem nie no wlasnie nie przepala, juz tak zostanie do kolejnej wymiany
@Miszcz_Joda nie ma silnika, który nie bierze oleju. Jeśli oleju Ci nie ubywa, to znaczy, że jeździsz na krótkich odcinkach i trafia do niego paliwo, przez co poziom pozostaje taki sam lub wręcz podnosi się.
Jeśli od czasu do czasu robisz trasy, to zrób kilkaset km dynamicznie i wtedy zmierz poziom oleju. Paliwo wtedy magicznie zniknie (odparuje/zostanie spalone) i nagle poziom oleju będzie niższy.
@KierownikW10 W turbo benzyniakach jeżdżących na krótkich odcinkach tak, może nawet przybywać. Ale w starszych autach po zalaniu do max, przed kolejną wymianą wciąż było max. Ile wypił? Nie wiem, może 50ml. Na bagnecie niewidoczne. Auto przebieg 200k, od wymiany do wymiany 10k.
@Marchew w każdym aucie, powtarzam w każdym aucie oleju musi ubywać. Nie ma innej opcji, po prostu taka jest natura działania silnika spalinowego, w którym na ściance cylindra pozostaje film olejowy, który jest z każdym suwem odnawiany ale i spalany.
Jeśli więc poziom "oleju" pozostaje niezmienny od wymiany do wymiany, to znaczy to tyle, że coś do tego oleju jest dodawane, co zwiększa jego objętość? Co? Głównie paliwo, ale również mogą być inne zanieczyszczenia.
I jasne, w nowoczesnych silnikach z turbodoładowaniem i szczególnie wtryskiem bezpośrednim to zjawisko jest znacznie znacznie silniejsze. To jednak nie oznacza, że sprawny wolnossący silnik z wtryskiem pośrednim nie będzie spalał oleju, bo będzie.
I mam jako przykład auto mojej żony - wolnossąca benzyna z wtryskiem pośrednim - jeździ sporo na krótkim dystansie, dom, praca, żłobek, sklep. Wszystko w obrębie kilku km, zazwyczaj nie nagrzeje się jeżdżąc na takich trasach Jak jeździ tylko tak, to "oleju" przybywa. Później jadę nim w trasę, a przez to, że to trzeba kręcić, żeby jako tako jechało, to "oleju" a tak naprawdę paliwa z oleju ubywa. Od wymiany do wymiany dolewać oleju nie muszę, ale jednak samego oleju w silniku na pewno ubywa i to zauważalnie.
@KierownikW10 Powtórzę, w moim wolno ssaku nie zauważałem różnicy na bagnecie. Co jednak masz rację, coś na pewno spala. Ale w dodawanie paliwa nie uwierzę. Auto 90% przebiegu robi w trasach 100km +
@Miszcz_Joda musisz uważać, żeby oleju nie wywaliło przez uszczelnienia/korek/bagnet.
@MostlyRenegade tym to bym sie przejmowal jakbym zalal z litr wiecej ;]
@Miszcz_Joda Dopóki na ekrani nie wyskoczy Ci błąd, że masz za wysoki poziom oleju to możesz olać.
Ja niestety przelałem olej topchę więcej i rzygał komunikatem przy każdym odpaleniu silnika, więc skończyło się na odsysaniu.
@Miszcz_Joda wylej nadmiar
@Miszcz_Joda W jaki sposób mierzone?
Zmierz rano przed odpaleniem. Jeśli w tych warunkach nie przekroczy tego co na rysunku to bym zostawił. Ale odessać też możesz.
@Marchew rano przed odpaleniem po calej nocy postoju
Zaloguj się aby komentować