Prawie skończyłem przygotowywać wszystko do złożenia. Wymyte ile miało sens i mi się chciało. Pomalowane co będzie widać (na bloku będą poprawki po częściowym złożeniu, jeszcze pokrywa zaworów i miska dostaną jutro szprejem).

Co chciało się wykręcić dostalo ocynk. Aż 6 z 8 szpilek głowicy wykręciłem samymi palcami, więc musiałem je wkręcić na klej. Do tego nowe pierścienie i panewki, a także rozrząd. Zestaw tłoki-cylindry jeszcze trochę pojeździ, choć czuć już pod palcem zużycie i śladów honowania nie stwierdzono. Zakładam jednak, że skoro chodził dobrze, a teraz ma głowicę z wymienionymi zaworami i wszystkie naprawy powyższe, to tak z 50 tys. (10 lat na oko) powinien zrobić.


Do kabiny zawędruje jeszcze kilka dodatkowych wskaźników, ale to będzie w oddzielnym wpisie w przyszłości.


#macmajster #diy #zrobtosam #mechanikasamochodowa #motoryzacja #maluch #fiat126p #zawszegratem

ae9cb7b5-cf31-4723-af56-00e7d22afe78
408c5a58-46e2-451a-800a-f5f0c34baa21
569defb8-5047-4857-b03d-a168df843dc9
358bdca5-bccc-475e-9585-e1e24eb60326
ccd65ce5-4fd7-44af-9f5f-169f0d355eb8

Komentarze (5)

Michot

@macgajster Wyrazy podziwu. Wyleczyłem się z prac przy tym produkcie motoryzacji ukręciwszy śrubę mocowania tłumika w głowicy od strony kabiny xD.

Brak talentu do grzebania w samochodach odpowiednio wzmacnia level podziwu dla tych, którzy mają i im się chce.

macgajster

@Michot to helicoilem tego gwinta dziś pewnie sam będę jeden tak robił.

Ja wiem czy to talent... "odkręć i przykręć tylko nie zerwij gwintu", no i niektóre śruby (głowica-wydech ) są święte, ich nie dotykamy.

Michot

@macgajster Panie, jaki helicoil? Mamy garaż, klucz płaski i silnik w komorze. Inni sobie z tym radzili, ja nie bardzo xD No i oczywiście efekt zgodny z przewidywaniami: zrzucanie głowicy, rozwiercanie i gwintowanie. Do tego już ręki nie przykładałem - mogłem se tylko popatrzeć z daleka xD

Byk

Słuchaj, bo mam taki temat...

Bardzo dobra robota to jest

Zaloguj się aby komentować