Północna Szwecja walczy z rekordowym mrozem.

W miejscowości Naimakka w czwartek termometry pokazały aż -43,8 stopnia Celsjusza.

Na początku tego samego tygodnia, w miejscowości Nikkaluokta, termometry wskazały -41,6 stopnia. Następnie, w środę, w Kvikkjokk-Arrenjarka temperatura spadła jeszcze niżej, do -43,6 stopnia.

Zimno dało się we znaki także mieszkańcom miasta Umea, również położonego na północy Szwecji. W czwartek odnotowano tam -36,6 stopnia, co jest najniższą temperaturą od 1987 roku.

W mieście Skelleftea, z powodu trudnych warunków atmosferycznych, ograniczono kursy komunikacji miejskiej, realizowanej przy pomocy autobusów elektrycznych.

Na północy panują niskie temperatury, a w południowej części regionu występują śnieżyce i silny wiatr. W związku z tym, od środy zamknięta jest droga E22 pomiędzy miastami Kristianstad a Hoerby w regionie Skania. W zaspach śniegu utknęło tam około 1000 samochodów.

W efekcie ceny prądu osiągnęły najwyższy poziom od roku. Dodatkowo jeden z trzech reaktorów w elektrowni jądrowej Forsmark zmniejszył moc z powodu problemów technicznych.

https://wiadomosci.wp.pl/kolejne-rekordy-zimna-skandynawia-pobija-sama-siebie-6981430521981472a?

#wiadomosciswiat #szwecja
9cf0ac57-75f9-4c02-a01c-13f16a36273e
Tomekku

@maximilianan a mogłeś tam być i tworzyć historię

pozdrawiam_was_ciule

@Tomekku Mój bracholek jest na północy i ostatnio miał -31 xD

Tomekku

@pozdrawiam_was_ciule to pozdrów go cieplutko ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

maximilianan

@pozdrawiam_was_ciule @Tomekku wyjebane w Szwecję xD kumpel mi wysyłał fotkę jak rano miał -34 na termometrze w aucie, a odczuwalna była -42 xDD

Tomekku

@maximilianan jeszcze będziesz tęsknić! XD

maximilianan

@Tomekku jak chuj xD

pozdrawiam

Ważne, że na elektrykach można polegać

maximilianan

@pozdrawiam nie to co diesel, który na takim mrozie nawet nie ruszy


Myślisz, że te ciężarówki są elektryczne?

Tytanowy-Owsik

@maximilianan pamiętam jak zaczynałem przygodę z jazdą samochodem w zimie, tata miał jeszcze dużego fiata był to rok 2007 albo 2008, było to w styczniu godzina 6 wstaje do szkoły a na temrometrze prawie -26, tata akumulator wyciągał zawsze noc do piwnicy no i mówił jakby autobusy nie przyjechały to samochodem pojedziesz, a mieliśmy dwa bo jeszcze passata B5 w benzynie no i tegoż fiata, pytam się którym a on mówi jedź fiatem bo Passat nie odpali bo akumulatora się z niego nie wyciągało, no i tak było rzeczywiście bo w południe tata go jeszcze nie mógł odpalić, a w fiata robiło się tak... setka paliwa bezpośrednio w gaźnik, ssanie i akumulator w klemy i cyk za drugim obrotem wału odpalił, a sąsiad dwa samochody audi a4 i seat leon obydwa TDI ani rusz... Ehh ale to były czasy, a zawsze se sąsiad z tego fiaciora podsmiechujki robił że on już dawno na złomie powinien być

maximilianan

@Tytanowy-Owsik dokładnie tak jest. O tyle w Szwecji jest dobrze że mają słupki do grzałek bloku silnika i miski olejowej, ale je się ustawia na 2 godziny, a przy takim mrozie nie pomogą

Stashqo

@pozdrawiam Zasięg się skróci bo trochę na grzanie samochód sobie weźmie, ale przynajmniej "odpalą". Dzisiaj u mnie w Norwegii -25st. no i rano w pracy wszyscy jeżdżący elektrykami byli obecni i na czas, czego nie można było powiedzieć o niektórych kolegach jeżdżących dieslami xD

Ljopkelsej

@Stashqo ciekawe jak eksploatacja w takich warunkach, przełoży się na żywotność baterii

Zaloguj się aby komentować