Polecam tego typu pojazdy do miasta, zwłaszcza jak ktoś nie ma/nie potrzebuje samochodu.
Według mnie to są jedne z najbardziej praktycznych pojazdów do poruszania się w mieście.
Względem hulajnogi elektrycznej - o wiele większą stabilność jazdy i poziom bezpieczeństwa, umożliwia to też większą prędkość i jazdę po ulicy. Większą ładownosc. Ogólnie hulajnogi elektryczne nie są takie złe, ale dla mnie są dobre na dojazd do 2km, ze względu na słaby komfort jazdy. Z wad to zajmują więcej miejsca i podróż z nimi komunikacja miejska byłaby problematyczna.
Względem zwykłego roweru - możliwość złożenia i trzymania go w mieszkaniu, dostosowanie wysiłku podczas jazdy do własnych preferencji, czyli można jechać i się nie pocic, większą prędkość, niska rama, większą ładownosc - po załadowaniu 30kg w ten koszyk jechało się stabilnie, na wysokim zwykłym rowerze czułem się jakbym chodził po linie i zaraz miał się wypieprzyć, przy mniejszej wadze ładunku już nie mówiąc o ciężkości jazdy i predkosci. Mowa tutaj o traktowaniu roweru jako wół roboczy do robienia zakupow, pojazdu do transportu z pkt A do pkt B w możliwie szybkim czasie możliwie komfortowo i tanio. **Rekreacja i zdrowotność to zupełnie inny temat. **
Względem skutera - tańszy zakup i eksploatacja, możliwość jazdy chodnikiem, ścieżkami a do tego możliwość lub jak kto woli obowiązek pedałowania sprawia że można się tym też poruszać w zimę.
Brak konieczności prawa jazdy, przeglądów, w przypadku spalinowych brak wymiany oleju i cicha jazda, w przypadku elektrycznych możliwość zabrania akumulatora że sobą w plecak.
Ten kupiłem za 3300zl, v-max to 35km ale długo się do tej prędkości rozpędza i do tego jest ona osiągalna tylko przy dużym naładowaniu baterii. Zasieg przy odblokowanej prędkości i braku manetki - a tak ten rower używam to ponad 30km, starczyłoby pewnie na koło 40km ale trzebaby było jechać ostatnie kilometry dużo wolniej.
Z wad to ten konkretny model ma średnie hamulce, po dłuższym użytkowaniu odczuwa się trochę dosyć niski moment obrotowy, i że nie jest to demon przyspieszania. a ogólnie to strach ich zostawiać gdzieś na mieście na cały dzień nawet jak się wyjmie baterie, tutaj przewagę ma zwykły tani rower, waga roweru ponad 30kg może być dla niektórych problematyczna. Wygoda i pozycja jazdy to gdzieś pomiędzy zwykłym rowerem i hulajnoga elektryczna.
#rower
