No i trud jego skończon. Może i narobiłem się jak w gacie do 1 w nocy, ogarniając klocki, gumki przy hamulcach, łoliwe, wszystkie filterki i odgrzybiając klimę. Ale robiłem to pierwszy raz na swoim! W końcu mam miejsce na robotę i narzędzia, czego zawsze mi brakowało.
https://streamable.com/nwkmkg
Ciekawe, że na prawej tarczy wyszło aż 7 setek bicia a na lewej tylko 3. No nic, rant na tarczach minimalny więc jeszcze oblecą na tych klockach.
#motoryzacja #majsterkowanie #chwalesie
a1be1822-59c1-428b-8be7-31740819d726
e7598fea-d4c4-4ed6-bead-92156eb127af
c020ffa6-9778-45c2-9661-e3ae24c37100
16

Komentarze (16)

@GitHub Dziwny adapter.


wyszło aż 7 setek bicia a na lewej tylko 3.

Co to takiego?

cce84f6e-79f4-400b-ae98-61ee6a29d0c9

@Opornik

Co to takiego?


To czujnik zegarowy na magnetycznej podstawie. Pozwala sprawdzić jak duże bicie boczne ma tarcza. Przydatne również przy zmianie samej tarczy

@GitHub cholera nawet nie wiedziałem o czymś takim. Mam nadzieję że mój mechanik to sprawdza.

@Opornik Dużo wiedzy do zdobycia przed tobą.

@GitHub A nie pomyślałeś o tym by przed pomiarem najpierw przykręcić te tarcze? Bo teraz to latają na piaście jak chcą. I sprawdzanie bicia samej tarczy i to używanej to trochę bez sensu. Najpierw sprawdź bicie piasty a potem sprawdzaj tarczę. Jeśli bije w ten sam sposób to obróć tarcze o 180° jeśli się da, albo o 144 przy 5 szpilkach i wtedy sprawdzaj. Jeśli bicie podąża za tarczą to do wymiany lub przetoczenia, a jak za piastą to piasta do wymiany.

@myoniwy faktycznie. W całym zamieszaniu zapomniałem chwycić tej tarczy do piasty śrubami. Nowa tarcza owszem, nie trzymała by się tak ładnie jak ta używana na nagraniu, która i tak nie spadła podczas roboty. W moim przypadku sprawdzanie bicia samej piasty, jest trochę problematyczne ponieważ trzeba by ściągnąć szpilki a i tak zostaje mało miejsca gdzie płaszczyzna nie ma otworów. Więc oczyszczam piastę jeśli trzeba i robię pomiary już na tarczy dokręconej do piasty śrubami od kół. Zawsze udało się zejść poniżej dopuszczalnego bicia, ale często nie wkrecisz już śrubki mocującej.

A co do pomiaru używanej tarczy to się zgodzę, rowki od klocków mogą zmieniać pomiar w zależności od wytarcia i miejsca przyłożenia czujnika, ale chciałem po prostu zobaczyć jak to wygląda :)

b5a54644-9222-4e54-8399-a0f427eb4648

@Opornik no z tymi pomiarami u mechaników to różnie bywa niestety. Moim zdaniem przy zakładaniu nowych tarcz to trzeba zrobić koniecznie. Piasta i tarcza nie są idealnie proste. Czasem obrócenie tarczy względem piasty potrafi ładnie zniwelować bicie

@myoniwy Kolega z elektrody? “Dużo wiedzy do zdobycia przed tobą.” Moj detektor fachowosci ma wskazowke na “nie fachman”. Prawdziwy fachman by porpsotu doradzil, nie fachman najpierw wskazuje na roznice wiedzy

@WiesiekPaleta Owszem, mam tam konto.

I dobrze. Po co dawać tym złodziejom mechanikom zarabiać!


A czujnik zegarowy muszę sobie kupić. Ale jakiś porządny.

@PanNiepoprawny jakbym miał warsztat to pewnie miał bym lepszy. Ale taki chińczyk też dobrze robi robotę.

@GitHub ja nawet nie wiem jaki masz. Ale kupowałem trochę narzędzi i doszedłem do wniosku, że biednych ludzi nie stać na tanie gówno.

@PanNiepoprawny Zgadzam się, trafiają się dobre i tanie ale ja je kupuje głównie dlatego że tanie i jak nie mam szczególnych oczekiwań co do precyzji pracy i trwałości, to że dobre wychodzi w użyciu jako bonus.

No i czasem kupuję tanie wersje bo nie wiem czy mi się to jakoś bardzo przyda, jak się sprawdza to kupuję droższą wersję.


Gx

Brembo - to nie są tanie rzeczy

@Fly_agaric Zgadza się. Jestem średnio zamożny!

Zaloguj się aby komentować