Motoryzacyjne Tomki, pacjent kolegi to Corsa C 2001 1,7 DTI 75 koników. Jak na taki wiek auta przystało brakuje trochę siły co dziwne nie jest. Dziwne jest natomiast, że jak rozkręci ją do 120km/h to tak jak by odblokowuje się dodatkowa moc i pozostaje z autem do zgaszenia. Jak już się odblokuje to czuć to nie tylko ponad 120km/h ale i w niższych prędkościach. Może ktoś podpowiedzieć co to może być?? :D #motoryzacja #samochody

Bigos userbar

Komentarze (12)

Nemrod

Turbina, która się budzi do życia?

Bigos

@Nemrod Ale czemu?? Rozumiem jak by cały czas zamulona była, powyżej jakiejś prędkości uruchamiała albo w ogóle w losowych momentachi czy coś. Tutaj przy rozpędzeniu do 120 załącza się i działa do zgaszenia silnika niezależnie ile już się jedzie.

Nemrod

@Bigos Uja się znam, ale obstawiam, że coś (jakiś czujnik), co powinno ją budzić wcześniej - nie działa, albo pokazuje głupoty (np. -120 km/h xD). Więc odpala się w innym momencie (może przy 120 coś innego ją uruchamia).
Jeździłem busem, w którym turbo działało od odpalenia do... jakiegoś momentu. I nagle przestawało. Potem albo jechałeś z butem w podłodze, albo "resetowałeś" auto i znowu działała do czasu. Trzeba było jechać na komputer i się okazało, że sama turbina ok, ale właśnie jakieś peryferia nie działały prawidłowo.

Ten_koles_od_bialego_psa

@Bigos bardziej kwestia łożyskowania lub puszczającego zaworu sterowania podciśnieniem, przy 120 przypuszczalnie ma wysokie obroty w dieslu i duży przepływ powietrza więc ciśnienie spalin poruszy nawet trupa. Jak już wstaje to idzie aż znowuż nie wystygnie lub nie klęknie nazad zaworek z podciśnienia sterowania turbo.

Naprawa w zakresie 50-500zł

Jakby to turbo to nie regenerować bo to robota dla debili, kupić nowy wkład Meletta albo Turbocentras i wstawić w starą obudowę. Ale bardziej obstawiam walnięty zawór lub wężyki podciśnienia ewentualnie grucha ledwo się rusza ale to umyć i popsikać wd40.

zuchtomek

@Bigos Coś mi się kojarzy, że w Hondzie mi się kiedyś klapka od EGR "nie domykała" jak ją po normalnej jeździe zgasiłem.
Jak dostała po garach na rozgrzanym silniku to już działała przez jakiś czas okej.

1,7 CDTI od Isuzu to było

Byk

Też bym stawiał na EGR, miałem podobne objawy w 1.5dci Renault.

Half_NEET_Half_Amazing

musisz jej dawać więcej miodu (tylko nie na zimnym)

serel

Tam jest zmienna długość kolektora dolotowego? W Corsie D taki mam, powyżej iluś obrotów skraca dolot i jest ciut dynamiczniej. Może blokuje się na krótkim?

antyzbych

Mam to samo w Civic 7 1.7 cdti. Jutro będę ogarniał, dam znać jak poszło. Podobno trzeba udroznić zaworek sterujący gruszką turbo, podciśnieniem. Pomaga wiertarka

KierownikW10

@Bigos brzmi jak wadliwe sterowanie wastegatem turbo, który blokuje się w pozycji otwartej. Jak przekroczysz 120 kmph to nagle wastegate się odblokowuje i nagle w niższych zakresach prędkości obrotowej się zamyka i turbo jest odpowiednio rozkręcone.

Marchew

@Bigos Nie znam się, ale strzelam że podciśnienie sterujące turbo / EGR lub czymś innym czy sam element wykonawczy kwiczy.

dolchus

@Bigos Zbyt wiele możliwych zmiennych. Jechać do kogoś wpiąć się w OBD, sprawdzić błędy. Diagnoza miliony nie kosztuje. Tak to można wróżyć jak z fusów. Fizycznie ktoś kumaty z bliska spostrzeże to czego wy nie widzicie: wycieki, dymienie, zapach spalin et cetera.

Zaloguj się aby komentować