Mariaż BMW z włoską szkołą projektowania samochodów: BMW 2800 GTS by Pietro Frua.
Włoski design niestety nie przypadł do gustu Niemcom i nie wszedł do produkcji seryjnej. To Coupé pojawiło się na targach motoryzacyjnych IAA w Paryżu w 1969 r. oraz w Genewie i Barcelonie w 1979 r, gdzie było prezentowane jako propozycja projektu BMW.
Model ze zdjęć to jeden z trzech powstałych egzemplarzy i jedyny oparty na E9. Pozostałe dwa oparte były na „Large Sedan” (E3). Samochód jest wyposażony w rzędowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,8 l od BMW 2800 (170 KM / prędkość maksymalna ok. 200 km/h).
W 2000 r. BMW 2800 GTS stało się własnością BMW „Mobile Tradition” (obecnie zwanej „BMW Classic”).
Źródło: trends.com.pl
#samochody #klasycznamotoryzacja #motoryzacja #bmw







