Linka od przerzutek wymieniona. Poszło szybko, sprawnie, bez fakapu. Dlatego czuję wewnętrzny niepokój ಠ_ಠ

Umyłem łańcuch, chociaż właściwie oskrobałem go ze smaru i piachu, przestał trzeszczeć. W sklepie rowerowym dowiedziałem się od fachmena że mój rower to się nadaje do kosza, zębow na zębatkach z tyłu zasadniczo nie ma, podobnie na środkowej z przodu. Kompletny support z korbą na kwadrat ma za stówę, sugerował wymienić trochę wyczyścić rower i go sprzedać. Dorzucić parę stów i kupić nowszą używkę z ramą alu. Ech, jak żyć?

#rower #majsterkowanie

f2f6076e-dcc5-419b-88d1-149cd5a75c3f
Yes_Man userbar

Komentarze (14)

cebulaZrosolu

@Yes_Man c⁎⁎ja się zna ten fachman. Tak gada żebyś to od niego rower kupił. Przecież ten jest w pytę :D

Stashqo

@Yes_Man wiem, że nie każdy sra hajsem, ale jak na miejską jazdę to bym już to dawno w podróż na śmietnik wyprawił i nie mordował się jazdą na tym podwójnie amortyzowanym koromyśle.

Yes_Man

@Stashqo prawdą jest że ta podwójna amortyzacja buja bardziej niż kuter rybacki podczas sztormu, ale w mieście jest zajebiaszcza. Krawężniki, przeszkody itp super amortyzuje, nie boli tyłek, kolana itp. Do miasta ideolo

Stashqo

@Yes_Man co kto lubi, ja śmigam po krawężnikach na gravelu ale i hardtail z blokadą amortyzacji i na szerokiej oponie sprawdzał się przednio.

Yes_Man

@Stashqo właśnie myślę o czymś na szerszym kapciu, na moje bujanie się po mieście byłoby całkiem ok. Jaką masz szerokość/profil opony?

Stashqo

@Yes_Man w gravelu 700x45c a w HT 29x2,2

Yes_Man

@Stashqo 1,75 mam teraz na 28"

Tą druga to coś w tym stylu?

48b593df-3201-4b03-955b-fac1e780041d
Stashqo

@Yes_Man nie, ja tam głównie po lasach śmigam a asfaltem tylko do pracy więc mam oponę bardziej w teren. Zobacz sobie np. Schwalbe Hurricane

Yes_Man

@Stashqo wygląda jak slick z opcją w teren. Miałem kiedyś coś podobnego czeskiej Rubeny

80b127d2-3051-4b96-aa09-e89ab804e51c
emdet

@Yes_Man c⁎⁎ja tam. Jak coś się rozpadnie to wymienić i tyle.

Prawda jest taka że wrzucisz w niego stówę a sprzedasz za 5 dych. Lepiej śmigać aż się nie rozpadnie( ͡° ͜ʖ ͡°)


A łańcuch polecam zdjąć i przepłukać w słoiku z benzyną ekstrakcyjną i potem delikatnie smarnąć - jak nowy.

maks_kow

@Yes_Man tak tak, wyrzuc i kup nowy. Rama koniecznie z niemozliwianu lekkanu, obowiazkowo 16 przerzutek z tylu, 0 z przodu, lancuch tkany z pajeczej nici a hamulce tarczowe z klockami ze startych zebow drakuli.

Mam takiego gruza turystyka, na shimano sis, heblach vbrake ktorym zjezdzilem pol Polski, rocznie krece ok 7 tys km. Co 2-3 lata wymieniam linki, opony, detki, suport, zebatki razem z lancuchem i krece dalej. Przerzutki mam oryginalne.

Jak pasuje ci rama do anatomii, ciezar i balans roweru, to naprawiaj i krec.

Yes_Man

@maks_kow czyli podobnie jak z moto Czeka mnie życie w smarze xD

d_kris

@Yes_Man założę się że za jakiś czas czeka cię bonusowa regulacja przerzutek jak linka się ułoży i trochę naciągnie. Gdy to się dzieje u mnie zawsze wmawiam sobie że podregukuje delikatnie w trasie, takie tam ćwierć obrotu i będzie git. I zawsze później muszę regulować raz jeszcze na stojaku.

d.vil

@Yes_Man tak szczerze, dużo zależy od ilości kilometrów które dziennie robisz, podłoża, z jaką prędkością. Jak kilometrów niewiele a teren miejski to zostawiłbym gruza, przynajmniej trochę poćwiczysz śmigając tym kowadłem, jak ukradną, szkoda niewielka. Dobrze jakbyś spróbował przejechać się rowerami znajomych z różnych kategorii (HT, treking, miejski, może jakiś grawel) i zobaczysz, że świat dwóch kółek ma wiele obliczy.

Zaloguj się aby komentować