Liczba samochodów elektrycznych w UE w ramach #ciekawostkistatystyczne


W 2024 roku w UE zarejestrowano 1,45 miliona nowych samochodów osobowych z napędem elektrycznym (BEV), co stanowi spadek o 6,1% w porównaniu z 2023 rokiem (1,55 miliona). W rezultacie łączna liczba samochodów elektrycznych wyniosła 5,87 miliona, co stanowi wzrost liczby samochodów o 32,4% w porównaniu z 2023 rokiem (4,43 miliona).


Udział samochodów elektrycznych wśród wszystkich nowych rejestracji spadł do 13,6% w 2024 r., o 1 p.p. poniżej poziomu z 2023 r. (14,6%). Udział ten utrzymywał się poniżej 1% do 2018 r., ale w ostatnich latach wyraźnie wzrósł, osiągając 5,3% w 2020 r., 9,0% w 2021 r. i 12,1% w 2022 r.


Podczas gdy liczba samochodów hybrydowych typu plug-in odnotowała spadek o 6,5%, podobnie jak w przypadku samochodów osobowych elektrycznych, całkowita liczba nowych samochodów hybrydowych wzrosła o 12,7% w 2024 r. (3,95 mln) w porównaniu z 2023 r. (3,50 mln).


Źródełko: https://ec.europa.eu/eurostat/en/web/products-eurostat-news/w/ddn-20250730-1


#statystyki #motoryzacja #samochodyelektryczne

#owcacontent

1.45 million new battery-only electric cars in 2024

1.45 million new battery-only electric cars in 2024

In 2024, 1.45 million new battery-only electric passenger cars were registered in the EU, a decrease of 6.1% compared with 2023 (1.55 million). This brought the total number of battery-only electric cars to 5.87 million, representing an increase in the fleet of 32.4% compared with 2023 (4.43 million). This information comes from data published by Eurostat. The article presents a handful of findings from the more detailed Statistics Explained article on passenger cars in the EU. Source datasets: road_eqr_carpda, road_eqr_zev The share of battery-only electric cars among all new registrations fell to 13.6% in 2024, 1.0 percentage point (pp) below the level in 2023 (14.6%). This share had remained below 1% until 2018, but grown notably in recent years, rising to 5.3% in 2020, 9.0% in 2021 and 12.1% in 2022. While plug-in hybrid cars recorded a decline of 6.5%, similar to battery-only electric passenger cars, the total number of new hybrid passenger cars increased by 12.7% in 2024 (3.95 million) compared with 2023 (3.50 million). The highest shares of battery-only electric cars in new registered cars were found in Denmark (51.3%), Malta (37.7%) and Sweden (34.9%). By contrast, the lowest recorded shares were in Croatia (1.8%), Slovakia (2.4%) and Poland (3.0%). Source datasets: road_eqs_carpda, road_eqs_zev Regarding other types of new battery-only electric vehicles, which are much fewer than new battery-only electric passenger cars, the number of new heavy lorries increased the most from 2023 to 2024, by 39.7%, followed by road tractors (+35.5%) and motor coaches and buses (+28.2%), while there was a decrease for light lorries (-10.8%). Despite some significant increases, their total number showed a decrease of 6.8% compared with 2023.

Europa
a23fadec-309a-442d-aaf7-d4fe4f2df264

Komentarze (14)

bojowonastawionaowca

Najwyższy udział samochodów elektrycznych w nowo zarejestrowanych samochodach odnotowano w Danii (51,3%), na Malcie (37,7%) i w Szwecji (34,9%). Natomiast najniższy odnotowano w Chorwacji (1,8%), na Słowacji (2,4%) i w Polsce (3,0%).

950082e2-243c-4206-9626-f5279f873e07
maximilianan

@bojowonastawionaowca teraz warto to zestawić z liczbą pożarów aut i wywnioskować, czy elektryki są naprawdę takie łatwopalne.

Stashqo

@maximilianan badałem kiedyś statystyki dla Norwegii. Hybrydy palą się tam dwukrotnie częściej niż elektryki i czyste spalinowce. Prawdopodobnie ze względu na to, że mają dwa różne napędy więc i podwójną szansę zapłonu. Natomiast ICE i BEV bardzo podobnie, elektryki nieco częściej w wyniku samozapłonu, spaliny częściej w następstwie wypadków.


Statystyki bralem dla samochodów nie starszych niż 6lat (co by 20-letnie spalinowe trupy nie zaburzały obrazu) i oczywiście porównywałem liczbę pożarów na ilość danego napędu na drogach a nie wartości bezwzględne.

maximilianan

@Stashqo ja nawet kiedyś wrzucałem post z wyliczeniami, ale nie ma szans, żeby ktokolwiek go odnalazł XD

DKK

@maximilianan nie są

Fly_agaric

@maximilianan Nie ważne jak często się palą. Ważne jak trudno ugasić.

maximilianan

@Fly_agaric te z bateriami lfp są wyjątkowo odporne na cokolwiek

DKK

@lurker_z_internetu Kurde spoko, ale nie podoba mi się, że muszę dopłacać do nowych bryk jakiś bogoli, bo niby z jakiej paki?

lurker_z_internetu

@DKK a wystarczy jak powiem dziękuję? A właściwie to nie Tobie a Niemcom i innym płatnikom netto w UE bo to głównie kasa z KPO.

LaMo.zord

@DKK limit 225k cbln i bogoli? XD

Dopłata do daczki i można rozważyć zamiast kupować "używaną klasę premijum!"

Zaloguj się aby komentować