Komentarze (15)

400k to chyba bardzo długa reklama aparatu, te reklamy specyfików na grzybicę to pewnie taniej

@PlatynowyBazant20 tak (° ͜ʖ °) chociaż, 30sek. reklama żelu do dupy, też potrafi się zamknąć w 50tys. ¯\_(ツ)_/¯

@PlatynowyBazant20 400 tys., bo to średnia pomiędzy 20 tys. za reklamówkę środka na grzybicę a 780 tys. za reklamę reklamówki promującej samorząd, gdzie stawki zawyżają firmy usługowe należące do znajomych marszałka województwa ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@Klamra robisz w filmówce? Ciekawe

@entropy_ w przypadku Dragana, może tak być. Produkcja reklam, to ogromny hajs. Są reżyserzy, operatorzy, czy inni specjaliści z filmowych środowisk, którzy zarabiają na reklamach, a potem sobie zrobią jeden film na kilka lat. Zleceniodawcy, to ogromne korporacje, potrafią wydać duże pieniądze, na oryginalną reklamę. Znani twórcy produkują reklamy, ale się pd nimi nie podpisują. No chyba, że jest coś wybitne i firma chce się pochwalić, kto jest twórcą. To samo jest z całym środowiskiem artystycznym. Są zespoły muzyczne z polskiej topki, którzy nie pogardzą dobrym hajsem, grając na zamkniętych imprezach korpo. Takie firmy potrafią zapłacić tyle kasy, ile bierze zespół, grając na stadionie, a tam gra dla setki osób, w jakimś wynajętym hotelu. Choć z tym określeniem „**typowy **dzień zdjęciowy” to nie do końca się zgodzę. On tak napisał, bo działa z największymi firmami producenckimi, a jest ogrom firm, które produkują za dużo mniejsze pieniądze. Po prostu kwestia levelu i statusu danej firmy produkcyjnej lub samego twórcy.

@entropy_ a jeszcze kwestia: „co tam tyle kosztuje” już Ci mówię, choć nie będę rzucał stawkami. Ale ekipa realizacyjna przy reklamie, potrafi mieć podobną obsadę, jak przy filmie pełnometrażowym. Tylko oczywiście proces produkcyjny trwa krócej. Tam pracuje mnóstwo ludzi. Od producentów, przez reżysera, operatora i aktorów, którzy mają największą gażę, poprzez pion niższego szczebla, jak ja, czyli montażyści, dźwiękowcy, szwenkierzy, griperzy, oświetleniowcy, charakteryzatorzy, scenografowie, kończąc, na cateringu, kierowcach, wynajęciu kibli na plan i całej logistyce. Nawet nie wspominając o wynajęciu sprzętu, który jest bardzo drogi.

No i stawki w stolicy różnią się od reszty kraju. I to czasami znacząco.

@Klamra dzięki, to jednak inna skala niż mi się wydawało xD

Co do zespołów muzycznych to wiedziałem, ba! Nawet kiedyś widziałem dziennikarza z takiej absolutnej najwyższej półki telewizyjnej jak gadał o pietruszce na takiej imprezie xD

Robił później szkolenie jak lepiej się wysławiać na prezentacjach xD

Ciekawe ile wydał jagułar na tę ostatnią spierdolinową reklamę?

@SuperSzturmowiec pewnie dużo, bo to globalne było. No ale takie spektakularne wtopy, też się zdarzają. A hajsu się nie odzyska z powodu straty wizerunkowej

@entropy_ korpo zrobią wszystko byle tylko nie płacić ludziom. Sprawdź ten filmik https://x.com/arikuschnir/status/1924953349943697763

@entropy_ to jest bardzo zabawne, że nakręcanie całego tego hype'u na narzędzia LLMowe zawsze pomija, jeden, ważny szczegół.


Te narzędzia są dzisiaj nierentowne.


Tokeny są niedoszacowane, każdy jeden biznes dosłownie dokłada do interesu. Wnioski więc nasuwają się dwa: albo budują potrzebę w kliencie i po upływie jakiegoś czasu cena skoczy wielokrotnie albo budują możliwość zbierania większej liczby danych do treningu.


No i dochodzi też kwestia tego, że dzisiaj ci wszyscy ludzie są potrzebni do tego, żeby zrobić dobry materiał, więc zysk koszta i zyski są rozłożone na wiele podmiotów. Czy ktoś zadaje sobie pytanie co się stanie, jeżeli rynek uzna, że te wszystkie podmioty są niepotrzebne i zaczną korzystać z usług monopolisty? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować