Jak wysłałem monitor do sklepu na podstawie: "reklamacji z tytułu rękojmi". To przeczytałem, że mają 14 dni na stwierdzenie usterki albo też nie. No i stwierdzili usterkę po kilku dniach i przesłali monitor w celu usunięcia usterki do producenta.
Wiecie może ile dni mają na oddanie mi sprawnego monitora lub wysłanie nowego? Bo już jestem 3 tydzień bez monitora w sumie.
#Pytanie
Jim_Morrison

Nie wiem ale skoro rękojmia to póki Ci nie udowodnią, że w momencie zakupu był sprawny to muszą go wymienić lub naprawić bądź zwrócić kasę.

plemnik_w_piwie

@HEAD to zjebałeś, użyłeś słowa "REKLAMACJA". Trzeba było zwrócić z tytułu rękojmi lub jak to dziś bardziej popularne, niezgodności z umową kupna. I zaraz po zwrocie po prostu zamówić kolejny, sprawny

A reklamacja to loteria niestety... oddadzą jak zrobią lub nie

sireplama

@plemnik_w_piwie możesz reklamować na podstawie zapisów o rękojmi jak również reklamować na podstawie gwarancji. Nie wiem co Ci się w słowie reklamacja nie podoba?

plemnik_w_piwie

@sireplama dla mnie to słowo jak słowo, ale sklepom najwyraźniej robi różnicę, bo mam wrażenie, że wiąże się ona z dużo mniejszymi dla nich kłopotami. Miałem kiedyś podobna sytuację, kupiłem bubla i chciałem go podmienić jak najszybciej na sprawny i niechcący użyłem słowa na "r". Jak się go uczepili, to miałem problem z wybrnieciem z tego. Musiałem się kłócić, aby doszło do zwrotu i oddania kasy. Udało mi się i 10 minut później za odzyskaną kasę kupiłem działającą sztukę. Jak się wejdzie na grunt reklamacji, niezależnie od trybu, to tydzień niewyjęty, w najlepszym przypadku. W gorszym scenariuszu, serwis odsyła po miesiacu niesprawny sprzęt, dodatkowo zniszczony i jeszcze chce kasę. Wtedy kłótnia z nimi tylko z interwencją przez europejski UOKiK... serwis Lenovo do dziś mi się śni.

HEAD

Tzn najpierw wysłałem bezpośrednio do iiyamy i tam stwierdzili, że wada nie występuje. Później do sklepu do komputronika i tutaj już stwierdzili wadę. Głupio mi było od nich wymagać, żeby mi np. kasę zwracali od buta bo nie ich wina, że iiyama chujowy monitor zrobiła. Ucieszyłem się, że przynajmniej serwis komputronika stwierdził tą wadę. Ale teraz nie wiadomo jak to będzie jak wysłali do serwisu iiyamy i ile to potrwa czy 14 dni od wysłania jak minie to mogę żądać np. zwrotu siana czy coś?

sireplama

@HEAD mają 14 dni na odpowiedź na reklamacje a nie na naprawę/wymianę niestety

HEAD

Ok dzięki wszystkim za odpowiedź.

Zaloguj się aby komentować