@Oczk niby tak ale prawda jest taka, że celowanie tylko w takich odbiorców to strzał w kolano na dłuższą metę. Tego typu konsument przyciągać gorszych reklamodawców, zresztą też węższy ich przedział.
Jeżeli dziennikarstwo odrzuca tak zwaną kulturę wyższą na rzecz tej pospolitej to i tak nie jest w stanie konkurować z tą samą treścią w formie TikTokowego shorta, a próg wejścia by stać się konkurencją jest bardzo niski, praktycznie każdy może to robić. Albo w formie mema, bo są ludzie którzy tak newsy konsumują co jest tak śmieszne jak i straszne. Co tu dużo gadać, Idiokracja całkiem trafnie wyśmiewała pewne trendy już za czasów swojej premiery a jest tylko gorzej.
Zresztą tego typu treści są tak schematyczne, że już od jakiegoś czasu się je automatyzuje także każdy aspirujący dziennikarz który pomagał w pisaniu takich tekstów sam sobie pracę zabrał nie bojkotując szmiry.
Przy takiej dewolucji i takim targecie dosyć szybko dochodzi się do wniosku, że słowo pisane na dłuższą metę nie jest dla takich osób ogólnie zbyt atrakcyjne.
Dziennikarstwo po trochu zwyczajnie odchodzi do lamusa, co najwyżej przetrwa w pewnych niszach.