Efektywny rozwój postaci w Oblivionie, czyli jak awansować postać, aby wraz z przyrostem poziomów nie stała się ułomna?

Mały poradnik adresowany przede wszystkim dla osób, które nie miały wcześniej styczności z TESami, żeby przez przypadek "nie popsuły" sobie postaci, który pierwotnie miał być odpowiedzią na komentarz @SuperSzturmowiec


1. Wybór klasy postaci w Oblivionie nie ma kompletnie znaczenia (w przeciwieństwie do Specjalizacji, Rasy i Znaku zodiaku) – każdą umiejętność można podbić do 100 i po drodze zgarnąć wszystkie bonusowe Perki. Ale podniesienie do 100 wszystkich Atrybutów może okazać się nieco problematyczne.


2. Aby awansować na wyższy poziom należy ponieść główne umiejętności o łącznie 10 punktów i dokonanie odpoczynku.

Przy awansie gracz podwyższa wartości trzech Atrybutów od 1 do 5 punktów. Wartość premii zależy od tego jak intensywnie postać rozwijała umiejętności zależne od określonego Atrybutu:


  • brak rozwoju – premia +1

  • rozwój od 1 do 4 pkt – premia +2

  • rozwój od 5 do 7 pkt – premia +3

  • rozwój od 8 do 9 pkt – premia +4

  • rozwój o 10 lub więcej pkt – premia +5


Przykładowo:


  • Rozwinięcie Ostrzy o 2 pkt, Obuchów o 4 pkt i Walki wręcz o 5 pkt (11) pozwoli uzyskać premię +5 do Siły

  • Rozwinięcie Atletyki o 2 pkt i Lekkiego Pancerza o 4 (6) pozwoli uzyskać przy awansie premię +3 do szybkości.


3. Niestety nadmiarowe punkty przepadają (np. podbicie Ciężkiego pancerza w przypadku gdy to umiejętność główna o 30 pkt zapewni premię +5 do Wytrzymałości przy pierwszym awansie, ale przy dwóch kolejnych będzie tylko +1). Dlatego warto śledzić rozwój poszczególnych umiejętności i skupić się rozwijaniu umiejętności bazujących na 3 atrybutach (+5/+5/+5).


4. Alternatywą jest podbicie dwóch Atrybutów o +5 i Szczęścia o +1 (+5/+5/+1) na każdym poziomie. Szczęście za każde 5 punktów zapewnia „wirtualną” premię +2 do (prawie) wszystkich testów. Dlatego Warto wybrać Szczęście jako główny Atrybut przy tworzeniu własnej klasy i z tego samego powodu można rozważyć wybór znaku zodiaku Złodziej (+10 do Szczęścia). Podniesienie wszystkich zdolności do 100 w tym wariancie jest również możliwe, ale za to bardziej karkołomne.


5. Poza tym warto mieć na uwadze, że przy awansie postać uzyskuje dodatkowe Punkty życia w wysokości 1/10 wartości Wytrzymałości. Dlatego warto, aby ten atrybut był na starcie możliwie jak najwyższy i warto w pierwszej kolejności go wymaksować (umiejętności Kowalstwo, Blok, Ciężki Pancerz).


6. Na początku przydaje się również wysoka Siła, która zwiększa udźwig postaci.


7. Warto również pamiętać, że można skorzystać z usług trenerów – na każdy poziom można wykupić 5 lekcji.


8. Pobyt w więzieniu może obniżyć losowe umiejętności, dzięki czemu w teorii można wbić więcej poziomów. W praktyce to bardzo czasochłonne.


#gry #rpg #oblivion #theelderscrolls

4c7f11aa-291d-4e2e-a1cb-a66bb57804a8

Komentarze (7)

Jim_Morrison

Nie wiem jak to się ma do remastera bo ponoć coś w tej kwestii tam naprawili.

SuperSzturmowiec

@Jim_Morrison podobno jest mix Skyrim i obliviona

wewerwe-sdfsdfsdf

@Jim_Morrison w remasterze masz stale 12 pkt do rozdania i możesz rozdzielić je na 3 atrybuty, max +5 na jeden

Dziwen

Ja to w Oblivionie po prostu na początku wybierałem to, z czego nie będę korzystał i nigdy nie miałem problemów, bo zanim awansowałem w miarę wysoko, staty miałem dokokszone na maksa. Trochę obejście całego systemu z poziomem trudności i skalowaniem przeciwników i przez to nigdy nie miałem problemów na końcu gry. xd

aerthevist

@Dziwen jeśli dobrze wszystko zaplanujesz to możesz wszystko

SuperSzturmowiec

@aerthevist powiedz mi co oznacza taki dzwiek jakby dzwon wpadał w rezonans. jeden w cheydinhal spotkałem a teraz taki w domu Dom pływającego w mieście. i nie wiem co to oznacza ?


Już wiem

Korzeń nihirmu czy jakoś tak

aerthevist

@SuperSzturmowiec Korzeń nirnu. Mętnie pamiętam, że ileś sztuk tego ustrojstwa było potrzebne do jakiegoś questa i generalnie ta roślinka się nie respawnowała.

Zaloguj się aby komentować