@radziol @Nemrod Znalazłem coś takiego:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych
§ 16. 1. Jezdnie rozdziela pas dzielący. 2. Pas dzielący na drodze, na której prędkość dopuszczalna wynosi więcej niż 50 km/h, powinien mieć strefę bez przeszkód. Jeżeli nie można zaprojektować strefy bez przeszkód, projektuje się barierę ochronną. (strefa bez przeszkód ‒ obszar przylegający do jezdni, którego ukształtowanie i zagospodarowanie ograniczają negatywne skutki wypadków i kolizji drogowych związanych z niekontrolowanym zjechaniem pojazdu z jezdni)
Wydaje mi się, że nie ma tu mowy ani o żadnym pasie dzielącym ani o barierze ochronnej, zatem w myśl tego rozporządzenia to to nie może być droga dwujezdniowa... choć to samo rozporządzenie nie przewiduje takiej drogi:
§ 15. 1. Droga zamiejska, w zależności od klasy, powinna mieć liczbę jezdni głównych (n) i liczbę pasów ruchu na jezdni głównej (m) wyrażoną przekrojem o symbolu n/m: 1) klasy A lub S – 2/2, 2/3 lub 2/4; 2) klasy GP – standardowo 2/2, dopuszcza się 2/3, dwukierunkowy 1/2 lub dwukierunkowy 1/2 + 1; 3) klasy G – standardowo dwukierunkowy 1/2, dopuszcza się dwukierunkowy 1/2 + 1, 2/2 lub 2/3;
(wg powyższego schematu ta droga musiałaby mieć oznaczenie 1/4).
Muszę przyznać, że też nigdy się jakoś głębiej w przepisy nie zgłębiałem, ale zawsze traktowałem ją jako jednojezdniową - bo niesie to za sobą jeszcze jedną konsekwencję - nie można na niej wyprzedzać z prawej (co na autostradach często robię).