Dzień dobry,

Pierwsza kawka dopita, jedziemy z tematem. Dzisiaj będzie znowu trochę kontrowersji. Mianowicie dzisiaj będzie znowu 'marka premium' i znowu rant na ceny. No i oczywiście więcej wentyli i matrixów ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)


Samochodu tego pewnie nikomu nie trzeba przedstawiać. Imo jest to najładniejsze albo drugie najładniejsze kombi na rynku: Audi A6: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/audi-a6-audi-a6-ID6HgeTI.html

Samochód zdecydowanie ponad mój budżet, możliwe że też trochę za duży, ale pewnie byłbym zadowolony z takiego wozidła.

Dlaczego go wrzucam (oprócz wentyli xD)? Głównie ze względu na cenę - 254k pln. Powiecie, że dużo i też tak twierdzę, ale spójrzcie na to:

Nowy, podobnie wyposażony Passat (no, trochę niżej): https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/volkswagen-passat-volkswagen-passat-ID6HhxUP.html 223k, ale 276 wg cennika.

Inny, porównywalny VAG czyli Skodzina Superb w L&K (niestety niewiele ich obecnie na otomoto więc wrzucam też Sportline) też ~250k:

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/skoda-superb-skoda-superb-ID6H6Qg8.html

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/skoda-superb-skoda-superb-2-0-tsi-4x4-sportline-dsg-ID6Hjg2v.html


Grupo Volkswagena: Dlaczego dojeżdżasz nas cenami nowych samochodów?


Zalety:


  • Miejsce, miejsce i jeszcze więcej miejsca!

  • Wiecie co ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Wady:


  • Cena (?)

  • Szkoda, że 'tylko' 2.0 TFSI 265KM zamiast V6 - choć wtedy pewnie cena by była w okolicach 300


Zapraszam do zabawy!


#porannyprzegladotomoto

#samochody #motoryzacja

98e9ae36-0d5d-4205-8559-653dd8772d17
rith userbar

Komentarze (36)

SuperSzturmowiec

dziwna zabawa ale co kto lubi xD

rith

@SuperSzturmowiec przeglądanie otomoto to moja januszowa aktywność do porannej kawy xddd

Imo bardziej uspokajające niż przeglądanie newsów czy twittera

bartek555

Jesli dalej montuje te same s-tronici to krzyz na droge

rith

@bartek555 O, o problemach z s-tronikami nie słyszałem

bartek555

@rith kolega w wersji z bodajze 2021r wymienial ze 4 skrzynie i wkoncu dal sobie spokoj i opierdolil to gowno


Generalnie s tronic od lat ma slaba opinie

Amhon

@rith A6 jako najładniejsze kombi na rynku? Jasna cholera, ja go stawiam gdzieś na dole stawki. Zresztą to wnętrze... Jakby mi powiedzieli, że to zdjęcie głośnika w drzwiach jest z podstawowej wersji Golfa, to bym uwierzył całkowicie.

Mam V60 i wygląda to kilka razy lepiej z zewnątrz i w środku.

rith

@Amhon V60 stawiam na pierwszym/drugim miejscu. Nie jestem w stanie się zdecydować które wole.

Imo wnętrze audi jest lepsze niż Volviaczy, jakoś nie mogę się przyzwyczaić do tego ekranu w Volvo ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Amhon

@rith jakbyś coś potrzebował, to mi zaraz stukną 2 lata z v60 B4. BTW, chodzą słuchy, że będzie lift jak w Xc90 z dużym ekranem.

rith

@Amhon A dziękuję, zapamiętam. B4 to tak akurat dla mnie by było. Jest tylko jeden problem - jakoś zawsze mi w tym samochodzie było ciasno (mam 2m). No i te matrixy i wentyle (nie pamiętam żebym widział je w v60)

Amhon

@rith jakie wentyle?

Osobiście nie rozumiem narzekania na brak matriksow. Normalnie lecisz na automatycznych światłach i wycina Ci inne auta. Jak dla mnie to jest sztuka dla sztuki żeby miał 50 pół wycięcia zamiast 10. Zwłaszcza, że różnica między Volvo a audi podobnie wyposażony to jest 60k dopłaty.

rith

@Amhon Wentylowane fotele.


Cóż, ja chcę mieć matrixy i jest to dla mnie jeden z najważniejszych ficzurów ¯\_(ツ)_/¯ . Miałem okazję pojeździć trochę z i trochę bez, i to jest ogromna różnica. Ogromna. Zwłaszcza jeśli jeździsz na krajówkach.

Nawet nie ma co z tym handlować.

Amhon

@rith no to masz chyba tylko vaga do wyboru.

Dla mnie prio to było wykończenie wnętrza i audio. Wentylowanych foteli nie brałem, bo w tych fotelach nawet nie było opcji i musiałbym je zmienić na inne. Ale w sumie w życiu użyłem ich tylko parę razy jak miałem w innym aucie.

rith

@Amhon Są jeszcze Mazdy - Cx5 i cx60 mają obie te rzeczy. W Volvo można dobrać do XC60. Coś tam się znajdzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Amhon

@rith matriksy do xc60? To jakaś nowość.

Mi się Mazda podoba, ale szukałem auta na dłużej, a nie na 3 lata i oddać, bo zaczyna biodegradowac ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jak zrobią lift v60 to pewnie sobie wymienię na nowe, bo póki co wszystko mi w nim pasuje.

rith

@Amhon Pakiet matrixów można dobrać nawet do Xc40.

Niestety jak to w markach premium, za każde pierdnięcie kilka koła dopłaty.


A mitu o gniciu mazdy i ogólnie japońców skomentuję tylko jednym - lata 90 były ponad 30 lat temu - czas się umówić na badanie prostaty ( ͠° ͟ʖ ͡°)

43d6cbf3-9164-4bf9-837b-739fb7d310ae
Amhon

@rith 2 lata temu widziałem CX5 dwuletnie od spodu. No wyglądał podobnie jak moje dwudziestoletnie auto ( ͡° ͜ʖ ͡°)

osn_jallr

Nie myslalem że w audi zrezygnowali z fizycznych gałek i przycisków klimy

rith

@osn_jallr to lepiej nie patrz na nowe A5 i A6 ಠ_ಠ

osn_jallr

@rith no to xd że w nowym superbie zostawili

Fen

Nie no zaczynasz siać herezję! Ładnego kombi nie widziałeś? W porównaniu z 508 św albo arteonem shooting break to A6 wygląda jak słaba podróba klocka Lego...


Ceny w VW odjechały już jakiś czas temu. Passat za ponad 200k XDDDDDDDD. Superb za ponad 200k XDDDDDDDD x2. Niemcy tymi cudownymi opłatami emisyjnymi sami na sobie na szyję sznur zawiązali - i like it!


Zaraz co drugie auto na drogach to będzie MG albo inny BAIC 😅.


A teraz A6.. . Bardzo wygodne i duże auto z dobrymi osiągami. Tutaj bym już premium nie dawał w cudzysłowie - komfort jazdy jest na wysokim poziomie. Znowu niestety ceny zakupu i eksploatacji to kosmos 😅. Kiedyś mi się marzyło A6C6 i od tego czasu każdy kolejny model mi się podoba, chociaż to typowy styl "niemicki' - wszystko ułożone na swoim miejscu, brak jakiegokolwiek polotu.


Na duży minus, jak prawie w każdym samochodzie dzisiaj: tabketoza i brak manualnej regulacji klimatyzacji. Przyciski na kierownicy też chyba dotykowe? Bardziej zajebanego pomysłu dawno już nikt nie miał...

rith

@Fen Rip, nie zapisała się odpowiedź...


Cóż, mi się bardzo podoba. Tabletoza w a6/a7 nie przeszkadza, bo nie jest tutaj walnięty na pałę tablet gdzieś wystający z deski oraz nad kierownicą tylko odpowiednio wkomponowany.


Artek - zdecydowanie ładniejszy jest liftback. Z tym shooting breakiem coś jest nie tak, może to że jest taki niski.


Ceny VW, racja, padaka. 250 za passata albo superba, no kto to słyszał ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Fen

@rith ja też trochę poleciałem, bo w A6 faktycznie to jest zrobione "ładnie". Mnie dobija to, że sterowanie klimą, a w sumie wszystkim innym też, jest przez ekrany dotykowe. To już nawet nie jest kwestia tego, że to w opór niewygodne, a w chuj niebezpieczne. Za telefon masz mandat, ale szukanie grzania tyłka na tablecie w czasie jazdy już jest ok? Żal dupe ściska 😢

rith

@Fen nie no jasne, tylko tutaj nie musisz grzebać po menu, tylko masz cały ekran który służy wyłącznie do klimy. Imo to dobry kompromis

Fen

@rith tylko, czy mu chcemy w aucie za 1/4 miliona iść na takie kompromisy xD. Jakby to była Dacia, to może jeszcze xD.


No i arteon faktycznie, wygląda lepiej bez budy z kombi ale to praktycznie cecha każdego kombi - odpowiednik sedan dużo lepiej wygląda 😅. Kombi to wóz dla rodziny z wózkiem albo dwoma i wtedy trzeba iść dopiero na kompromisy 😅.


Arteon chyba też jest tańszy niż A6? Więc dwojga złego VW bym szukał 😎

rith

@Fen Wiesz, lepszy taki kompromis niż ekrany które zaoferowało audi w nowej A6 czy BMW w najnowszych rzeczach ( ͡° ʖ̯ ͡°)

rith

@Fen https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/volkswagen-arteon-volkswagen-arteon-shooting-brake-2-0-tsi-opf-4motion-dsg-r-ID6Hk9dO.html

No dobra, nie powiem, przytuliłbym takiego Artka. Z welurkiem jakoś idzie przeżyć brak wentylowanych siedzeń. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

FriendGatherArena

rant na ceny

@rith co to znaczy? W moim języku rant to brzeg czegoś, skraj ale też rów. Nie wiem jak to odniesc do ceny

rith

@FriendGatherArena no, skraj na ceny

rith

@FriendGatherArena majfrend, przecież już napisałeś, że rant to kant, więc kant na cenki

cweliat

@rith ostatnio znajomy Niemiec zapytał mnie, na c⁎⁎j w Polsce sprzedaje się auta z takimi silnikami, skoro na autostradach są ograniczenia prędkości, a wykorzystanie tej mocy w pełni przy przyspieszaniu sprawia, że przeciętny kierowca nie ma pełnej kontroli nad autem

rith

@cweliat 250km, brak kontroli przy przyspieszaniu. Dobry to był troll xD

Amhon

@rith no nie da się ukryć, że ja swoje 215 koni użyłem może dwa razy w ostatnich 20 tys. kilometrow, po po pierwsze nie ma gdzie, a po drugie mieli po prostu oponami

cweliat

@rith jak mu dasz w pizde to jest brak kontroli. Miałem okazję się przejechać kiedyś około 400 konną Alfa Romea Giulia z włączonym trybem sportowym. Każde delikatne depnięcie gazu sprawiało, że auto zaczynało mi tańczyć przy ruszaniu. Także 215 koni i 0 IQ pod kopułą, jak najbardziej może się łatwo skończyć utratą kontroli nad autem. Ciekawe, czy kiedyś w Polsce przeprowadzono badanie, gdzie kierowcy mogliby ocenić swoje własne umiejętności. Podejrzewam, że średnia kręciłaby się między mistrz F1, a bóg kierownicy

Amhon

@cweliat wystarczy iść na dowolny tor mocniejszymi gokartami. Oczywiście o ile pokaże się, że się umie jeździć, bo z ulicy nikogo nie wpuszcza na te mocniejsze ( ͡° ͜ʖ ͡°) tam bardzo szybko można zweryfikować umiejętności i czas reakcji.


O ile w tych standardowych czasówo nie odstaje lub nawet potrafię zrobić top 3 czas miesiąca, o tyle te mocniejsze to jest totalnie jazda bez trzymanki

rith

@cweliat tzn uważam że sama teza jak i argumenty które podałeś są trochę absurdalne i skupiają się na jednej bardzo wąskiej, i ekstremalnej sytuacji (200-400KM, gaz do dechy i 0iq). O ciśnięciu 400KM Alfą, z wyłączoną kontrolą trakcji już nie wspomnę - to jest jeszcze rzadsze i ekstremalniejsze.

I tak, w wielu przypadkach stracisz kontrolę nad samochodem o dużej mocy, jeśli wciśniesz gaz w podłogę, tyle że to nie jest żaden argument przeciwko takim samochodom. Raczej argument za tym, że jeżdżąc samochodem trzeba uważać ¯\_(ツ)_/¯

Zaloguj się aby komentować