Cześć, wiem że mamy tu trochę obeznanych w temacie elektorniki, tu pozowolę sobie zawołać @myoniwy

Mam takie pytanie, chcę podłączyć odbiornik w samochodzie do drugiego akumulatora. Ten drugi akumulator chce ładować z alternatora. Planuję go podpiąć po zapalniczce. Pytanie zadadnicze co muszę dać pomiędzy zaplniczką a akumulatorem żeby samochód NIE BRAŁ prądu z tego akumulatora? Czy wystarczy że wrzucę didodę shottkiego? Jeżeli nie czego mam szukać do zakupu po jakiej frazie? Chodzi mi żeby akumulator był tylko ładowany z instalacji samochodu po uruchomieniu a odbiornik brał prąd tylko z niego. Nie wiem też czy po zapalniczce będzie się ladował poprawnie ten akumulator i czy nie poleci na żywotności bo to będzie akumulator AMG 9Ah upsowy ale na tym mi nie zależy jeżeli szybciej straci żywotność.


#elektronika #pytanie

Komentarze (9)

zomers

@Goldie nie odpowiem w temacie, ale niesamowicie mnie intryguje, "w jakim celu"? Dużo muzy słuchasz na parkingu, czy coś

Goldie

@zomers nie, 70mai hardwire kit up02 trochę za bardzo rozładowuje akumulator. Albo mi się tak wydaję bo jak przychodzę nieraz po jakimś tygodniu nieodpalania to owszem kamera już nie nagrywa więc moduł zabepziecza przed rozładowaniem ale akumulator ma 11,5V nie chcę żeby kiedyś nie odpalił. A z drugiego niech sobie bierze ile chce.

zomers

@Goldie a masz wpięte przez gniazdko zapalniczki, czy przez bezpiecznik? Może lepiej przerobić gniazdko, aby nie działało poza zapłonem lub wpiąć w inny bezpiecznik? U mnie działa gniazdko, tylko jak jest zapłon. Przy okazji przypomniałeś mi, że muszę baterię w Swoim 70mai wymienić.

Goldie

@zomers przeczytaj opis bo nie wiesz jak działa kit up02 są zupełnie inne tryby nagrywania na stałym plusie i po zapalniczce. Na stałym plusie tylko robi zdjecie co sekundę i tworzy film ze zdjeć sekundowych.

macgajster

Są jakieś gotowe "przełączniki" automatyczne (ładowanie/rozładowanie) do kamperów działające dokładnie tak jak opisujesz. Nie pamiętam jednak nazwy.

myoniwy

@Goldie Dioda shotkiego ok, ale zasilona z plusa po stacyjce. Tylko od razu musisz się liczyć z tym że napięcie będzie niższe o jakieś 0,3V.

Druga opcja to przekaźnik sterowany plusem po zapłonie. Brak spadku napięcia, wyższe prądy. Ale też dwukierunkowość, czyli prąd z drugiego Aku może popłynąć do instalacji.

Rozwiązaniem może być podwójny mosfety i kontrola przepływu prądu, ale dla takiego zastosowania to raczej przerost formy nad treścią.

Goldie

@myoniwy dziękuję za odpowiedź. Tak dokładnie po stacyjce tylko będzie napięcie szło na diode i do drugiego aku. Właśnie no ma to być proste tylko chodzi o to żeby się ładował drugi akumulator a prąd do samochodu nie był z niego brany. Właśnie nie wiem jak to będzie z ładowaniem tego AMG ale to już w praniu potestuję bo akumulatory mam a dioda to groszowe sprawy.

myoniwy

@Goldie AMG to Mercedes, a akumulator może być AGM, typ Aku gdzie kwas jest uwięziony w matach z włókna szklanego.

Akumulator kwasowy bez problemu będzie żył przy ładowaniu 14V, a nawet to może wydłużyć mu resurs.

adikb

Szukaj pod nazwą separator akumulatorów do kampera. Bodajże najbardziej popularny to Cyrix od Victrona. Powinno załatwić temat o którym piszesz.

Zaloguj się aby komentować