Cześć Tomki!
Szukam porady. Chciałbym zorganizować w szkole kółko informatyczne w okół robienia gier. Z jednej strony chciałbym, żeby dzieciaki poznały wszystkie podstawowe konstrukcje programistyczne, a z drugiej strony żeby stworzyli coś fajnego.
Jakiego środowiska do tworzenia gier użyć? Tak, żeby było w miarę proste i dało się sensownie zajęcia poprowadzić. Którego silnika do tworzenia gier użyć?
lubieplackijohn

@wrazik Może Unreal i użyć do nauki programowania blue printów?

anonimowy

Sprawdź Microsoft arcade

DeadRabbit

Na start to Game Maker gdzie bez dużej wiedzy programowania idzie coś zbudować, pozwala poznać podstawy, a potem przeskoczyć na Unity i Unreal.

hank_pecker

Sam używam Unity i ono ma spoko rozwiązania do nauki jak FPS Microgame czy jakiś tutorial z Kart Racing game więc tutaj jest możliwość zaczęcia z dzieciakami. Ostatnio słyszałem znowu o Godot - właśnie wyszła 4 wersja. Ma swój "uproszczony"(?) język więc może będzie bardziej przystępny niż C# a może popchnie bardziej do programowania niż bloczkowe budowanie. Jeśli chcesz coś ultra przystępnego dla dzieci to sprawdź Scratch. Moja znajoma prowadzi zajęcia dla dzieci właśnie z tego i robi sobie z nimi różne rzeczy w tym gierki

Vuaaas

Potwierdzam, gamemaker jak najbardziej się nadaje. Jeden doktor z PP na studiach magisterskich nawet go używa na zajęciach - w trakcie zajęć studenci poznają podstawowe funkcje programu tworząc prostą wersję gry razem z prowadzącym a następnie rozszerzają funkcjonalności o własne pomysły co podlega ocenie. Wszystko to trwa zabójcze 4h

Barcol

@wrazik Godot to w pełni rozwiniety, pełnoprawny silnik, a jednocześnie kest na licencji Open Sourcowej wiec nie musisz sie martwić ani kasą ani problemami z ewentualną publikacją :v np taka dosyć znana i dobrze oceniana Deponia jest w całości zrobiona w Godocie.


Z minusów, to nie wiem czy dzieciaki w szkole ogarną


Moze jakbyś im w Pythonie z PyGame przygotował szablon i niech sobie dodają sterowanie, kolizje, śmierć, życia itp?

5tgbnhy6

@wrazik a w jakim wieku dzieci? ja się dołączę do propozycji @hank_pecker, tylko jeszcze dodam, że istnieje Unity LEGO Microgame, gdzie masz wbudowane tutoriale, które prowadzą przez proces tworzenia 3D platformera bez napisania jednej linii kodu, mają wbudowany edytor modeli z LEGO, a dla zaawansowanych można ładować do gry budowle stworzone w Stud.io, wiec można zaangażować też dzieci, które nie chcą "programować", tylko bardziej być artystami 3D. na podstawie wbudowanych rozwiązań można też zrobić ścigankę, grę logiczną itp, bez jednej linii kodu, a jednak nauczyć się o tworzeniu questów, triggerów, warunków wygranej itp.


https://learn.unity.com/project/lego-template


sam tworzę swój projekt w oparciu o ten feature Unity, więc mogę pomóc jeżeli pojawią sie jakieś quirki, albo pomóc rozwiązać problemy/coś doradzić/podsunąć dodatkowe materiały, chociaż tutorial jest zrobiony tak, że dziecko powinno samo dać radę usiąść i go przeklikać bez problemu, powodzenia i pozdro!

Zaloguj się aby komentować