Cześć automaniacy!

Hasło : Jaecoo 7 w wersji 4x4 benzyna 147KM. Brać, czy nie brać? Szukam opinii od użytkowników, testerów, pasjonatów i przeciwników chinszczyzny. Z takim silniczkiem coś to pojedzie? Ta skrzynia daje radę i nie mieli się sama na wiór? Planuję sie udać do salonu żeby wziąć to coś na testy na weekend ale nie wiem czy będzie udostępniane 😅.


#motoryzacja #samochody #jaecoo #chery #suv

Komentarze (37)

Taxidriver

Silnik jest chyba na licencji Hyundaia, skrzyni tym bardziej sami nie produkowali.

Jak nie spodziewasz się jakichś szalonych przebiegów, to te 7 lat gwarancji powinno wystarczyć.

Nie będzie szaleństwa, ale będzie nowe, tanie i z „4x4”

SuperSzturmowiec

@Taxidriver gwarancja na co?

Fen

@Taxidriver Ja śmigam jakieś 10k-15k rocznie, więc przebiegi są malutkie. Akurat żeby roczny interwał na wymianę oleju był.


Po weryfikacji zrezygnowałem z tego pomysłu. To auto się wydawało większe na zdjęciach niż jest w rzeczywistości. Toż to KIA Sportage... Crossover...

MostlyRenegade

@Fen jako przeciwnik chińszczyzny z zasady powiem: nie brać.

utede

@MostlyRenegade Na ten moment ciężko wyrokować, ale gadanie dla zasady nie brać nie ma sensu, bo dużo „markowych” radzi sobie fatalnie z jakością. Więc jak teoretycznie będą się psuć oba to po co przepłacać

MostlyRenegade

@utede nic nie ciężko. Tych komunistów należy je*bać zawsze i wszędzie.

utede

@MostlyRenegade acha. A wszelkie niemieckie auta to naziści? xD

MostlyRenegade

@utede czy niemieckie samochody zagrażają europejskiemu przemysłowi motoryzacyjnemu?

JanPapiez2

@MostlyRenegade to akurat wybitna informacja bo europejski przemysł motoryzacyjny od paru lat jest w okolicy Jowisza jeśli chodzi o odklejenie z cenami i towarzyszącą im jakością stolca

MostlyRenegade

@JanPapiez2 europejski przemysł motoryzacyjny to również cała masa większych i mniejszych fabryk w Polsce.

Więc sorry, ale nie macie argumentów, które by mnie przekonały.

Z Chin powinniśmy sprowadzać co najwyżej jedwab i czerwoną herbatę.

utede

@MostlyRenegade Zagrażają pod jakim względem?

Fen

@MostlyRenegade Jakie samochody zagrażają europejskiemu przemysłowi motoryzacyjnemu? Skąd Ty się urwałeś xD? Jedyne co zagraża europejskiemu przemysłowi motoryzacyjnemu to:

  1. obecny europejski przemysł motoryzacyjny

  2. obecne pojebane praktyki unijne z "grzebaniem przy wyposażeniu"

  3. obecne pojebane praktyki unijne z pojebanymi systemami w samochodach, których się nie da wyłączyć na stałę

  4. obecne pojebane praktyki producentów, którzy zamiast silników samochodowych montują te od kosiarek

  5. obecna pojebana akcja w "czyste powietrze" i emisję spalin, łącznie z karami


Chińskie samochody jedyne co mogą zrobić to POPRAWIĆ EUROPEJSKIEMU PRZEMYSŁOWI MOTORYZACYJNEMU - przynajmniej tym po stronie konsumenckiej.

MostlyRenegade

@Fen mam inne zdanie na ten temat i się go będę trzymał. ChRL jest gospodarczym zagrożeniem dla EU i nie chodzi tylko o motoryzację.

utede

@MostlyRenegade Widizmy ze masz inne zdanie, fajnie ze bedziesz sie go trzymał… ale jakies argumenty skoro kolejne osoby pytają?

MostlyRenegade

@utede Proszę bardzo:

  1. Kupując produkty europejskie wspierasz europejską (czyli również polską) gospodarkę.

  2. ChRL to zbrodniczy, inwazyjny reżim, który inwestuje ogromne środki w zdominowanie wielu gałęzi gospodarki, szczególnie tych o strategicznym dla nas znaczeniu.

  3. Chińskie produkty wytwarzane są w sprzeczności z podstawowymi wartościami przyjętymi u nas (kradzież własności intelektualnej, zanieczyszczanie środowiska, wysoka emisja gazów cieplarnianych, nieposzanowanie praw pracowniczych, brak odpowiedniej kontroli jakości itd. itp.).

  4. Czym grozi uzależnienie własnej gospodarki od chińskich towarów już mieliśmy okazję się przekonać parę lat temu. Mam nadzieję, że to nie wymaga tłumaczenia.

SuperSzturmowiec

nie wiem po co 4x4 przy 150 KM

jajkosadzone

@SuperSzturmowiec

ja mam autko z 4x4 i poteznymi 150 km.

W lesie daje rade:)

Fen

@jajkosadzone No ja czasami muszę dojechać szutrem na jakąś budowę, przez kawałek lasu itd. więc myślałem nad czymś 4x4 i wyższym. Na razie Jaecoo odpada, bo się okazało, że to wielkościowo Sportage, a trzeba mi czegoś większego

cebulaZrosolu

@Fen kup se Clio jak człowiek dobrze sytuowany a nie dziadujesz na jakąś chińszczyznę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Fen

@cebulaZrosolu Clio zawsze spoko, ale szkoda byłoby Clio na budowę jeździć, a takie chińskie badziewie? hmmmm? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Heterodyna

@Fen ile czasu zamierzasz posiadać to auto?

Wady:

- wtrysk bezpośredni

- turbo

- dwusprzęgłowy automat

- gpf

- wysokie zużycie paliwa

- dużo wyłączeń w umowie gwarancyjnej

Zalety:

- cena

moderacja_sie_nie_myje3

@Fen Bez jazdy próbnej to jakiegoś lepszego roweru się nie kupuje a co dopiero auta.

Fen

@moderacja_sie_nie_myje3 Nie no... Same here... Ja im mam worek pieniędzy dać tylko za obietnicę dobrych wrażeń z jazdy? To nie są wybory parlamentarne....

Belzebub

Daj se siana chiński szrot. Kup coś europejskiego jeśli ma być na lata

Taxidriver

@Belzebub raczej japońskiego.

d.vil

@Belzebub japonia + konserwacja podwozia

Fen

@Belzebub Z tym europejskim, to też nie do końca. Chcesz mnie wpakować w 1.2 Puretecha xD?


@Taxidriver No tojki to zawsze był nadsamochody. Szkoda, że oni nie potrafią w elektronikę

Belzebub

@Fen jakieś 1,5 VAGowskie w zupełności wystarczy

Ten_koles_od_bialego_psa

@Fen jaeeco to poziom land roverów, jest tak samo komfortowy jak najtańsze LR i podobno psuje się mniej niż pierwowzór. Jeśli nie zależy Ci na wartości rezydualnej to bym brał i jeździł

Bo w sumie pewnie jedyny problem to wartość na rynku wtórnym pierwszych wypustów. Z używanymi daciami duster też tak było, przez pierwsze 2-3 lara nie trzymały ceny jako używane bo ludzie nie mieli za grosz zaufania. Dopiero po 3-4 latach się okazało że używany duster kosztuje 80%nowego ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Fen

@Ten_koles_od_bialego_psa Kurczę, masz 100% racji. Nie pomyślałem o problemie z rynkiem wtórnym. Przez weekend już ogarnąłem, że Jaecoo to jest wielkościowo Sportage - więc odpada


A Dacia to jest teraz tak tania i tak prosta, że nawet używki nie chcą tanieć, bo nowe są zbyt tanie xD

Ten_koles_od_bialego_psa

@Fen to weź bigstera, testowalem jest w pytę. Masz 7 lat gwarancji, grzanie dupy i kiery, automat, elektryczna klapę, aktywny tempomat. Jedyne zabezpieczysz dodatkowo antykorozyjnie co wyciszy dodatkowo auto i masz samochód za 120k na dekadę. A po dekadzie i tak będzie pewnie warty 80k

Fen

@Ten_koles_od_bialego_psa to jest bardzo słuszne podejście, jak się jest kawalerem xD

Moja żona stwierdziła że do Bigstera nigdy nie wsiądzie xD


Test czytałem! Był bardzo rzeczowy!

Ten_koles_od_bialego_psa

@Fen baby som gupie, moja chciała BMW i co ? teraz się nie może doeczkać zwykłego opla frontery bez wodotrysków bo wszystko co się mogło zjebac w bejcy odpbierając jej poczucie bezpieczenstwa w czasie jazdy się zjebało ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

Fen

@Ten_koles_od_bialego_psa Widzę, że możemy się "łączyć w bulu" ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

d.vil

@Fen obserwuję rynek chińskich motórków, te "markowe", zachwalane przez youtuberki, super wypasione po korek maszyny, po 2 latach (jeszcze na gwarancji) są praktycznie niesprzedawalne w normalnych pieniądzach. Tam, gdzie ludzie zaoszczędzili na doposażeniu japońskiego sprzętu, z nawiązką oddają w cenie odsprzedaży. Części słabo dostępne, ASO nieliczne, niezależni mechanicy nie chcą tego brać na warsztat, bo brak serwisówek. Ja, na tę chwilę, unikałbym takich eksperymentów.

Fen

@d.vil No jakbym brał to serwis musi być w "okolicy". Z częściami sprawdzałem kilka elementów i też da się bez problemu ogarnąć w cenie europejkiego crossovera. Nie ma tragedii

Zaloguj się aby komentować