Coroczne przygotowanie auta przed zimą już częściowo za mną (prawie) za mną. Oczywiście cały tydzień pogoda, ale w weekend jak coś człowiek chce zrobić tu mu pada deszcz.


Auto odkurzone. Wycieraczki wymienione, filtr powietrza wymieniony, kabinowy zaraz będzie. Klimatyzację teraz odgrzybiam, bo już smrodem czasem zaciągało. Jeszcze tylko sprawdzić jakość płynu hamulcowego testerem i gotowe.


A za tydzień opony. Ehhh, #hejto30plus a człowiek już zmęczony jakbym miał 40.


W ogóle wkurzałem się, że wycieraczki słabo zbierały, bo przecież dopiero co na wiosnę je wymieniałem. Owszem, ale jak sprawdziłem datę zakupu na allegro to wiosnę 2023 xD


#motoryzacja #samochody #zimowypierdalaj

43c09457-27af-4ee1-b106-178da1eb2077

Komentarze (33)

FodiJoster

to wy robicie takie rzeczy w aucie?

Atexor

@FodiJoster nie masz węchu czy zlecasz mechanikowi? Albo do rozwalenia auta xD?


Ja to cebula jestem i jak coś mogę zrobić samemu, a potrafię to robię. Opony też sam wymieniam

FodiJoster

@Atexor ja wszystko sam przy aucie robię bo tez mi szkoda płacić, ale odkurzac? sprawdzać plyny? no kto to widział

Atexor

@FodiJoster a, i odgrzybianie auta to środek k2 za jakoś 3 dyszki (są też inne w podobnej cenie) którego używam już po raz czwarty i nadal coś w środku puszki jest no i filtr węglowy za 4 dychy. U mechanika by se zawołał z 2-3 stówy.


Ale raz na parę lat warto i tak jechać, aby sprawdził olej czy szczelność. A tak sprawne odświeżenie auta za pół-darmo


A odkurzać bo syf był... Stoję pod drzewem i się dostaje liści i syfu. Wkurza to. Nie jestem pedantem, ale irytuje mnie syf w aucie. To tak jakbym siadać na brudnej desce klozetowej xD

Z_buta_za_horyzont

@Atexor Opony, drobne naprawy, odgrzybianie klimy ogarniam sam bo to lubię (wiadomo jakaś złotówka w kieszeni zostaje)

FodiJoster

@Atexor ja tam w wycieraczke wycieram buty jak wsiadam z błota, ale co kto lubi. Pozdrawiam i doceniam.

Atexor

@FodiJoster a choć czasem obtupiesz buty? Bo Ci miejsca wkrótce zabraknie tyle ziemi w środku

globalbus

@Atexor 3 stówy płacę za wymianę oleju i wszystkich filtrów, a dostęp do kabinowego mam chujowy.

Atexor

@globalbus jakie autko? U mnie też jest średnio, bo auto segmentu B i mało miejsca na nogi. Da się wyjąć, ale trzeba się położyć na krześle z otwartymi drzwiami. Jak ktoś jest szerszy to tam nie wejdzie.

A olej swój czy serwisu? Ja pytałem w kilku serwisach czy można z własnym, ale nie chcieli. W jednym 2-3 lata temu się w ogóle cenili na 450 zł xD. Ale udało się znaleźć jeden fajny serwis. Kupiłem oryginalny ASO-wski olej za jakoś 150zł a za wymianę z wymianą korka zapłaciłem 50zł. Ale inflacja i w tym roku już po 80, ale że to raz na rok to znośnie

globalbus

@Atexor olej po cenie intercarsa, to co mechanik ma zniżki to jego.

Peugeot partner, tam jest dwustrefowa klima i dwa filtry de facto. Dostęp od strony schowka.

Atexor

@globalbus nawet nie wiedziałem, że auta potrafią mieć więcej niż jeden kabinowy. Sporawe autko, to tym bardziej dziwne że dostęp taki zły. Ja też mam pod schowkiem po lewej - tam gdzie idzie wężyk na foto.

Tak patrzę na filmik i kurde co za debil to projektował. Rozbierać pół schowka na klipsach, klapę, a potem wsadzać głęboko rękę do środka.

A ja muszę się ostro schylić i przesunąć dwa takie zawiasy aby filtr wypadł jak na drugim foto.

738adc91-dc8b-499c-9a6e-4459b8afd5f1
31a91680-27a7-49ea-a39e-5f4a076f8d1c
globalbus

@Atexor za pierwszym razem ja wymieniałem. Oryginały mają takie wąsy z materiału i łatwo się wyciąga. Podróby to tak średnio xD

globalbus

@Atexor najłatwiej filtr wymieniało się w oplu vectra b. Plastik w podszybiu, myk do góry, wyjęcie filtra i włożenie nowego.

Za to brał olej jak pojebany. To już wolę się chwilę pomęczyć z francuską techniką, bo mililitra oleju nie dolałem od 6 lat.

Atexor

@globalbus brzmi to jakbyś od 6 lat nie wymieniał, co się gryzie z intercarsem :P
Ale fakt, moje autko żłopie tylko sporo płynu do spryskiwaczy. Olej sprawdzam raz na pół roku i zawsze pod korkiem na MAX.

Cosmo77

@Atexor ten K2 to chyba tylko na zapach bo wiecej nic nie robi.

Atexor

@Cosmo77 nie wiem w sumie, ma dość odświeżający, wręcz chłodny zapach po użyciu. Niemniej pierwszy raz go użyłem jak już miałem konkretny smrodek po włączeniu nawiewu... i pomogło. Przez dobre z pół roku nic nie było czuć, więc chyba coś działa. Albo usuwa te grzyby i bakterie, albo jest jakimś neutralizatorem zapachów.

A polecasz coś innego? Wczoraj pisałem z DonMarudo o Wurthcie, którego brałem pod uwagę - też sobie go ludzie chwalą.

Nemrod

@Atexor Może i bym się za to zabrał (no dobra, filtry wymieniałem tydzień temu), ale auto stoi u blacharza. W sumie też w ramach przygotowania do zimy - żeby się nie rozpadło. Usuwanie rdzy, wymiana 3 zgnitych elementów i malowanie całego auta oprócz dachu...

Atexor

@Nemrod malowanie? O kurde, to już widzę grube koszty wejdą. Ile lat ma auto? Kolor. Zupełnie nowy?


Ja się cieszę, że u mnie nie ma jeszcze śladu rdzy na karoserii.

Nemrod

@Atexor VAG, 2010, więc każdy element z korozją, najgorzej było pod plastikami, więc oba błotniki nowe i trzeba przespawać z tyłu (końcówka progu?). Znajomy podpowiedział, że mu dobrze zrobili na Ukrainie, to odstawiłem auto najpierw na 3 tygodnie, a teraz na kolejne 2 (zrobili już większość roboty, teraz zostało to do wycinania, spawania i elementy sąsiadujące). Bez części wyliczyli to na 1200$.

Atexor

@Nemrod kurczę, drogo trochę. Też mam auto z VAGa, ale 2016. Mam nadzieję, że nic w ciągu 6 lat nie wyjdzie. Jedyna rdza to na tłumiku, który wymieniłem i co ciekawe, więcej jej było od wewnętrznej strony, a nie zewnętrznej.
Z progami zaś walczył mój staruszek w Cinquecento oraz Oplu Astrze, a w pierwszym to nawet je sam wymieniał i na nowo formował włóknem szklanym. Magia xD

Dziwne, że aż auto odstawiasz na Ukrainę, no ale jak polecajka to polecajka. Mój bęben z pralki był regenerowany w Czechach, ale tam ze Śląska dość blisko :P

Nemrod

@Atexor Powiedzmy, że bywam na Ukrainie często. Co do ceny... trudno mi powiedzieć, jeden znajomy twierdzi, że w PL by wyszło więcej, niż wartość auta, drugi twierdzi, że w PL robią za 300 zł/element, więc przepłacam ostro ¯\_(ツ)_/¯

Atexor

@Nemrod ogólnie drogo, bo się spodziewałem, że na Ukrainie będzie za pół ceny. Takie z 5k PLN się spodziewałem w Polsce za malowanie, bo pewnie razem ze zdzieraniem starej powłoki, podkładami itp. Nie mówiąc właśnie o wymianie elementów.

Choć patrząc ile teraz na Ukrainie regenerują sprzętu na wojnie, to mają branie i doświadczenie.

Nemrod

@Atexor Jak mówię - jeden znajomy się napalił, że tanio jak barszcz, bo to nie jest samo malowanie, ale odrdzewianie absolutnie całego auta (z wyjątkiem plastikowych zderzaków i tych dwóch wymienionych błotników, bo były przegnite - te 4 elementy były tylko malowane).
Na Ukrainie w miarę tania jest wyłącznie siła robocza, ale znowu ta męska też coraz mniej, bo wojna i ciężko o fachowców. Nie pytałem ich czy mają papiery, czy po prostu siedzą w garażu na wiosce i nie wyściubiają nosa (bo akurat auto im zawozisz), ale spróbuj na Ukrainie znaleźć fachowca, który ci przyjedzie (np. do kotła/dachu/czegokolwiek).

Fishery

@Atexor Podpowiem tylko: smar i wszystkie uszczelki jechane.

Atexor

@Fishery o, dobrze że przypomniałeś. Dzięki


Rok temu smarowałem dopiero jak już mróz chwycił uszczelki bo zapomniałem, a potem ciężko się rozprowadzało przy minusie. Zostawię sobie na półce abym pamiętał. Mam kilka tego typu rzeczy, ale najlepiej chyba wazelina techniczna się sprawdza

38d971a8-5282-4f69-80d4-b200b34f9598
DonMarudo

Do czyszczenia parownika klimy (o ile chcesz wyczyścić a nie perfumować) polecam spray Wurtha. Trzeba jednak zapodać bezpośrednio na parownik, nie w wyloty jak perfumy.

Atexor

@DonMarudo no właśnie Wurtha polecali, ale był z 4x droższy od K2 a i K2 miał dobre oceny, stąd go kupiłem. I w sumie jak widzisz na foto, to wężyk leci w miejsce filtra. Mam tam pełno zagięć, więc nie wiem czy trafiam wężykiem w parownik, ale staram się wsadzić go głęboko i nawalić dość sporo piany. Niemniej smród świetnie usuwa. W sumie nadal nie ogarniam za bardzo jak to działa, jak rozwala (?) te grzyby i bakterie tak skutecznie.

Może następny będzie Wurth, ale muszę najpierw skończyć ten... i następny. Myślałem, że jest mniej wydajny i kupiłem 2 puszki xD

DonMarudo

@Atexor Przeważnie dostęp do parownika nie jest za dobry...
Ja używam kamerki inspekcyjnej (mam jakąś starą i nie za dobrą, ale do tego wystarcza), do tego mam drut z zamocowaną dyszą preparatu na końcu i w ten sposób udaje mi się wypsikać całą powierzchnię parownika. Robiłem to już w kilku samochodach, szczerze mówiąc, po tym preparacie Wurtha nie musiałem już poprawiać.


Być może można by kupić sam środek chemiczny, który jest w tym preparacie i samemu przygotować miksturę, ale tak daleko już nie szedłem

TaktycznaKrewetka

@Atexor też biorę k2 albo auto land i oba działają, przez to że to pianka i alkohol i jakieś środki biobójcze to jak poleżą chwilę na grzybie to go zmiękczają i spływa prosto do odpływu w parowniku

Atexor

@DonMarudo środek to jedno, ale jeszcze go tak spienić. W sumie pomysł z kamerą spoko, ja robię na czuja na tyle ile widzę, niemniej fakt - przydałaby się. Nawet mógłbym se taką załatwić... no ale to następnym może razem :P

@TaktycznaKrewetka to by wyjaśniało dlaczego jak ta piana ściekała, to miejscami była brudna. Nie wiedziałem, że grzyb nie lubią alkoholu. Teraz czytam, że faktycho z izopropenowym tak jest. Szkoda, że tak łatwo paruje.

b0lec

Ja kiedys odgrzybilem klime woda z octem, dalo radę 😉 tylko waliło potem octem pare dni w aucie

Atexor

@b0lec nie bałeś się, że majonez kielecki Ci uszkodzi auto? W ogóle dziwna metoda, prędzej bym używał jakbym chciał odkamienić np. wężownicę z piecyku gazowym

Zaloguj się aby komentować