Co myślicie o silnikach 2.0 HDi? Mam na oku właśnie pojazd z takim silnikiem rocznik 2005 i zastanawiam się czy te silniki rzeczywiście są solidne czy taka bujda na kółkach? Na co zwrócić uwagę przy kupnie? Nie miałem nigdy diesla i stąd pytanie.
#motoryzacja #peugeot #samochody
uraczmnieurna

Gaz i benzyna normalna rodzina.

Diesel do traktorów! XD

Tytanowy-Owsik

@uraczmnieurna nie pomogłeś

uraczmnieurna

@Tytanowy-Owsik polecam się na przyszłość xd

def

W tak starym aucie to moze siee nawet najlepszy silnik poddac

AndrzejZupa

Są solidne, ale sprawdzić kiedy był rozrząd wymieniany... np. wałek rozrządu od strony pompy lubi się ukruszyć. Reszta "standardowa" czyli stan pompy CR, diagnoza wtrysków (te da się przez OBD2 zweryfikować), panewki (jeśli da się np zrzucić miskę olejową).

Jak odpala to musi zaskoczyć z półobrotu...jak robi więcej jak jeden obrót na rozruszniku to na bank układ wtryskowy do przejrzenia. Sprawdzić kopcenie na zimnym i kolor spalin, czy motor pracuje równo i nie ma wibracji. Aaa..I przy tym przebiegu (tak, 2005) stan turbo (czy gwiżdże i dobrze pompuje).

Tytanowy-Owsik

@AndrzejZupa dzięki i to są wskazówki, ogólnie człowiek umie w mechanike ale jeśli chodzi o diesle to nie za bardzo się znam jeżdżę tylko benzyniakami

AndrzejZupa

Tak stary silnik przy takim przebiegu to może być niezła skarbonka - bez udokumentowanych napraw j.w. raczej bym się nie pchał w to...jak są kwity/notatki na serwis to można się zastanowić....problemem jest głównie osprzęt tego silnika i jakość kabli (np fordowskie TDCI to dramat).

Fen

Jak HDI z 2005 roku to ja też zasugeruje sprawdzić dobrze elektronikę w aucie!

Marchew

@Tytanowy-Owsik Starszy diesel niestety zawsze ryzykowny. Wtryski, pompa wtryskowa, dwumasa, turbo. Możliwe że połowa już na wyczerpaniu... Niestety, ale trzeba dopuścić możliwość że trzeba będzie 5k wsadzić w pierwszym roku użytkowania.

Tytanowy-Owsik

@Marchew boje się trzęsę się xd to chyba odpuszczę

AndrzejZupa

5 kafli to samo turbo garetta po regeneracji producenta (na ori częściach a nie na chińczykach). Wtryski z dobrego zakładu regeneracji (z Gwarancją i renomą - najlepiej tam gdzie robią TIRy) pewnie od 4k w górę.

Fen

@Tytanowy-Owsik nie musisz się bać, wystarczy dobrze sprawdzić i powinno być cacy. Jeżeli ktoś o niego dbał to może być dobry zakup. Jeżeli sam się do końca na klekotach nie znasz to zawsze możesz na jakiś serwis podjechać żeby go przetrzepali we wszystkie strony.

Tytanowy-Owsik

Dzięki wszystkim za rady, pomyśle jak kupie to się pochwalę

Mareczuczek

Podobno najbardziej dopracowany, najmniej problematyczny i ogólnie najlepszy silnik diesla. Ja mam inne doświadczenia z nim, po roku walki, męczarni, załamywania rąk mechaników sprzedałem to w cholere i kupiłem Benzynę

Zaloguj się aby komentować