6 czerwca Śląski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzję. Nakazał w niej Urzędowi Miejskiemu w Chorzowie "usunięcie zagrożenia bezpieczeństwa wiaduktu drogowego (estakady) w ciągu drogi krajowej 79 (km 5+209) i nad linią kolejową nr 131 w Chorzowie poprzez wykonanie tymczasowego podparcia wszystkich przęseł obiektu w odległości ~ 6,0m od osi podpór w terminie do 31 sierpnia 2025 r." xD


Ci się zastanawiają nad rozbiórką trupa i co dalej, a Inspektor po prostu nakazał wzmocnić 400 m estakady w 3 miesiące xD Genialne! Teraz tylko zrobić projekt, ogłosić przetarg, wybrać wykonawcę i wykonać! xD

https://zyciebytomskie.pl/pl/11_wiadomosci/28640_estakada-ma-byc-wzmocniona-do-konca-sierpnia.html

#slask #polska #budownictwo ? #chorzow

Komentarze (9)

Fishery

@Nemrod Niemcy jednak bardziej ogarnięci są w tym temacie. W tym roku okazało się że trzeba zamkną most na A100 w centrum Berlina z powodu niebezpieczeństwa zawalenia. Po 1,5 miesiąca most juz był zdemontowany, przy okazji tego że i tak zamknęli ten odcinek to rozebrali też następny który mieli robić za dwa lata.

Nawet ruch udało się tak pokierować że nie ma tragedii. 10-15 minut korka, co przy ruchu 150-200k na dobę robi wrażenie.

Nemrod

@Fishery A tu najpierw masz podeprzeć estakadę, żeby ją potem ewentualnie rozebrać. Proste i oczywiste.

ciszej

@Nemrod skąd aż 6 km? XD Ona chyba ma nie więcej niż 0.5 km

Nemrod

@ciszej Coś podupiłem faktycznie, dzięki za uwagę

ciszej

@Nemrod ogółem w ekspertyzie jak przejrzałam na szybko to też mi tego brakuje XD są szerokości pomostu jedynie. Aczkolwiek zakres prac w ekspertyzie wygląda podobnie jak decyzja nakazowa, chociaż sama ekspertyza jest hm dosyć uboga. Na poziome GDDKiA mają one nieco inny standard.


https://estakada.chorzow.eu/wp-content/uploads/2025/06/est_estakada_katowicka_v1_bez-zal_mzuim_chorzow.pdf

FoxtrotLima

@Fishery pali się pod dupą bo tym moście w Dreznie. Ale A100 jeszcze długo będzie tam zamknięta. Do tego zwężka na A113.

Fishery

@FoxtrotLima Zwężka na 113 znika 20go. Poza tym tam też nie ma tragedii.

FoxtrotLima

@Fishery ale szału też nie ma. Wolałem jak było bez zwężki bo korków tam akurat nigdy nie było.

ciszej

@Nemrod decyzja nakazowa powoduje że formalności projektowe są uproszczone, de facto nie ma procedury przygotowania pełnej dokumentacji projektowej budowlanej, tym bardziej że jest ekspertyza którą będzie można co-nieco wykorzystać. Poza tym w nakazie zapewne jest zastrzeżenie że bez tego obiekt będzie podlegał obowiązkowej rozbiórce.


Jeżeli jednak miastu nie zależy na dalszym istnieniu wiaduktu to pytanie czy decyzja WINB, która mogła powstać w porozumieniu z miastem, nie stanowi niejako wytrychu by wyjść z twarzą lub metodą nacisku na GDDKiA- skoro WINB nałożył trudne do spełniania warunki (dyskusyjne) to obiekt musiał zostać rozebrany - przykro nam (albo i nie).

Zaloguj się aby komentować