Zdjęcie w tle
Szumny

Szumny

Specjalista
  • 8wpisy
  • 12komentarzy
Hop hop
może kogoś zainteresuje jak miewa się projekt, który tłukę od jakiegoś czasu.
Trochę już liznąłem materiałów i wymęczyłem po godzinach garść assetów. W każdym razie nie zwalniam i gdy tylko uda mi się znaleźć czas po pracy kontynuuje rekonstrukcję, nieistniejącego dziś zamku w Tarnowie.
Kojarzy ktoś czy nanite dobrze sobie radzi z foliagem czy jednak lepiej inwestować czas w tradycyjnie zoptymalizowane roślinki? Widziałem garść filmików i wnioski były takie, że nanite spoko ale nie gdy chcesz żeby to był full realtime.
#blender #unrealengine #gamedev
e0a773e9-9606-4966-8a84-3f7cc5737848
1c9682e1-0c18-460a-a4df-48a27e243429
LoneRanger

@Szumny na początku Nanite nie ogarniało roślin ale teraz jest spoko. Na YT jest nawet filmik ze sceną jakiejś średniowiecznej wioski a wokół niej gigantyczny las. Gość zrobił test z drzewami Nanite i bez. Nie dość, że z Nanite wygląda 100x lepiej (szczególnie w oddali) to jeszcze jest więcej fpsów

molfar

@Szumny Życzę wytrwałości w projekcie, bo wygląda na prawdę dobrze! Port do VR też byłby ciekawy - myślę, że miasto mogłoby być zainteresowane. Nieistniejące obiekty historyczne odtworzone za pomocą VR - pewnie jakieś dofinansowanie by się na to znalazło nawet.

Szumny

@LoneRanger Tak, całkiem możliwe, że nawet widziałem ten film. Chodzi o to, że jak pakujesz na scenę drzewa po 300-700K tris to dalej kompy to muszą wyrenderować. Widziałem też film z 5.1 z odwrotnym efektem. Gość wrzuca scene z nanie i bez. Na pierwszej, z nanite, ma drobny zysk fps w sytuacji gdy nie masz okluzji tylko sprawdzasz zasięg. Natomiast to było ciągle zysk gdy scene masz tak zapchaną trisami, że to jest zysk rzędu, 5-10 fps. Gdy całość fps na danym przykładzie to było coś w granicy 45 fps. Na maszynach developerskich. Wniosek był taki że nanite foliage jest spoko jak chcesz renderować HQ cinemtiki. Natomiast do realtime, dalej to musisz optymalizować, żeby uzyskać sensowny wynik fps. Anyway, ja sam będę to testować za jakiś czas na żywym organizmie.

@molfar dokładnie to jest w planie, port VR. Natomiast miasto podobno jest bankrutem i nie ma kasy na takie projekty.

molfar

@Szumny Czy takie rekonstrukcje wykonujesz na podstawie jakiś starych projektów budowlanych? Skąd znasz wymiary budynków, liczbę schodów i setki innych detali?

Zaloguj się aby komentować

A takie teraz robię se.
Rekonstrukcja cyfrowa zamku w Tarnowie.
Bedzie co z tego?
https://streamable.com/tjld7u
#unrealengine #blender #tarnow
woohoo

@Szumny jest lepiej niż w rzeczywistości ( ͡~ ͜ʖ ͡°) wygląda świetnie, a sama idea wspaniała. Byłem w zeszłym roku w zamku Chojnik, gdzie po zeskanowaniu telefonem herbu(?) z tablicy informacyjnej, pojawiał się na niej model zamku w znacznie lepszym stanie.

c67066d1-f4fa-41d9-9d2d-0eb3255a2455
paddoxboxa

@Szumny to o tobie pisali w temi czy w innym miejscowym portalu?

Zaloguj się aby komentować

Jest to temat, który wielu Pokémonom takim jak ja i @lunaria nie daje spokoju. Skoro na orlenkopie popularnie nazywano userów mirki i mirabelki to jak będziemy sie tutaj nazywać? Hejty? Dawajcie swoje ( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ)
#pytanie #heheszki #gownowpis #jebacwykop #wykop #hejto
1cdce87a-24fd-4442-ba7a-b0d5d27ad617
LewisHaumilton

@gzubbryzgowijski nad tym samym myślałem od rana i jednak Mirek to stan umysłu xD

Zaloguj się aby komentować

dlaczego to jest 2 razy?
5c4dabc3-627a-45c0-8c6c-bc7e9875c4b6
kama2

Na dole jest spis wszystkich tagów użytych we wpisie, włącznie z tagami wewnątrz ciała. Może się przydać przy dłuższych wpisach

radziuxd

@dywagacja mnie się wydaje, że kolorowane na niebiesko tagi są widoczne z kosmosu w ścianie tekstu, ale ot kwestia przyzwyczajenia do tego układu.

Zaloguj się aby komentować