Zdjęcie w tle
Blender

Społeczność

Blender

11

Wszystko co związane jest z Blenderem.

Hop hop
może kogoś zainteresuje jak miewa się projekt, który tłukę od jakiegoś czasu.
Trochę już liznąłem materiałów i wymęczyłem po godzinach garść assetów. W każdym razie nie zwalniam i gdy tylko uda mi się znaleźć czas po pracy kontynuuje rekonstrukcję, nieistniejącego dziś zamku w Tarnowie.
Kojarzy ktoś czy nanite dobrze sobie radzi z foliagem czy jednak lepiej inwestować czas w tradycyjnie zoptymalizowane roślinki? Widziałem garść filmików i wnioski były takie, że nanite spoko ale nie gdy chcesz żeby to był full realtime.
#blender #unrealengine #gamedev
e0a773e9-9606-4966-8a84-3f7cc5737848
1c9682e1-0c18-460a-a4df-48a27e243429
LoneRanger

@Szumny na początku Nanite nie ogarniało roślin ale teraz jest spoko. Na YT jest nawet filmik ze sceną jakiejś średniowiecznej wioski a wokół niej gigantyczny las. Gość zrobił test z drzewami Nanite i bez. Nie dość, że z Nanite wygląda 100x lepiej (szczególnie w oddali) to jeszcze jest więcej fpsów

molfar

@Szumny Życzę wytrwałości w projekcie, bo wygląda na prawdę dobrze! Port do VR też byłby ciekawy - myślę, że miasto mogłoby być zainteresowane. Nieistniejące obiekty historyczne odtworzone za pomocą VR - pewnie jakieś dofinansowanie by się na to znalazło nawet.

Szumny

@LoneRanger Tak, całkiem możliwe, że nawet widziałem ten film. Chodzi o to, że jak pakujesz na scenę drzewa po 300-700K tris to dalej kompy to muszą wyrenderować. Widziałem też film z 5.1 z odwrotnym efektem. Gość wrzuca scene z nanie i bez. Na pierwszej, z nanite, ma drobny zysk fps w sytuacji gdy nie masz okluzji tylko sprawdzasz zasięg. Natomiast to było ciągle zysk gdy scene masz tak zapchaną trisami, że to jest zysk rzędu, 5-10 fps. Gdy całość fps na danym przykładzie to było coś w granicy 45 fps. Na maszynach developerskich. Wniosek był taki że nanite foliage jest spoko jak chcesz renderować HQ cinemtiki. Natomiast do realtime, dalej to musisz optymalizować, żeby uzyskać sensowny wynik fps. Anyway, ja sam będę to testować za jakiś czas na żywym organizmie.

@molfar dokładnie to jest w planie, port VR. Natomiast miasto podobno jest bankrutem i nie ma kasy na takie projekty.

molfar

@Szumny Czy takie rekonstrukcje wykonujesz na podstawie jakiś starych projektów budowlanych? Skąd znasz wymiary budynków, liczbę schodów i setki innych detali?

Zaloguj się aby komentować

Hej,
Od ostatniego złożonego kompa minęło kilkanaście lat. Chyba były to okolice 2005 pamiętam, że szukałem nowości czyli płyty głównej z AGP oraz obudowy na dwie nagrywarki DVD. Kiedyś to było
Trochę się pozmieniało na rynku, kompletnie tego nie śledziłem, a mam ambitny plan na weekendy, żeby sobie złożyć potwora, który mi obsłuży moją obecna zajawkę, czyli rysowanie w blenderze.
Jadę na laptopie Della i jest źle, mam już dosyć. Żadna przyjemność.
Czy znalazłby się ktoś stąd, z dużo większą wiedzą i by zechciał mnie nakierować na płytę, procesor oraz kartę graficzną typowo pod środowisko Blender oraz AutoCAD?
Mam pewne preferencje ale już dawno się nauczyłem, że od innych, można się wiele nauczyć.
186e934f-2930-4900-aab7-77efeaece699
Misiuuucz

Kiedyś jak byłem gówniakiem i w pc mi sie karta grzała to tak robiłem, ale bez taśmy xd

Zaloguj się aby komentować

#blender #grafika3d
Rozkładanie siatki UV na konkretnym przykładzie:
https://www.youtube.com/watch?v=ww5BP-T28Ow&list=PL0B1F9143C605E433&index=277
LoneRanger

@Zgredzik zależy czy ktoś robi tylko dla wyświetleń czy nie. Polecam Tima Bergholza - Chamferzone, ma darmowe tutki na YT i płatne na Gumroad. Josh coś ci tam pokaże z tymi UV, ale nie będzie to poparte żadnym doświadczeniem zawodowym. Dużo rzeczy pominie albo zrobi nieefektywnie, bo po prostu nie ma wystarczającej wiedzy i doświadczenia.

Tim pracował przy kilku grach, wszystko czego uczy to jest 100% tego jak się robi assety do gier (oczywiście można też to wykorzystać do innych celów).

Na Gambrella po prostu szkoda czasu. Nie jest żadną sztuką stworzyć sobie sześcian i obkrajać go booleanami i dodawać efektowne bevele - wszystko w randomowy sposób. Wyjdzie ci jakieś sci-fi "coś", włączysz Cavity w Blenderze i jesteś mega grafik

Później przyjdzie ci coś odwzorować ze zdjęcia (tylko z jednej strony), do tego mieć czystą siatkę i nagle nie ogarniasz nic.

Na dodatek Josh większość jak nie cały content nagrywa używając płatnych addonów - HardOps i BoxCutter. Nowicjusz nie będzie chciał bulić kasy na addony, tylko nauczyć się korzystać z wbudowanych narzędzi.


@Horvath W Blenderze i pewnie każdym innym sofcie też jest, ale raczej przydatne tylko przy prostych obiektach.

Horvath

@LoneRanger ogółem nie widzę sensu ręcznego rozkładania siatki jak potem to i tak trafia do substance paintera. To nie czasy ręcznego malowania w Photoshopie żeby szwy miały większe znaczenie.

LoneRanger

@Horvath szwy zwiększają liczbę vertexów, więc chcesz ich mieć jak najmniej. Z drugiej strony czasem może być opłacalne zrobić cięcie w mniej oczywistym miejscu aby lepiej ułożyło ci się wszystko w UV space. Ogółem to auto unwrapp nie jest zły, ale działa w oparciu o wyznaczony kąt i czasem np. krawędź bevela może być czytana jako sharp edge.

Jak masz duży element bez sharp edges to możesz mieć problem z wyprostowaniem tego kawałka, więc musisz zrobić dodatkowe cięcia - soft cię nie wyręczy.

Zresztą samo pocięcie to połowa sukcesu albo i mniej. Trzeba jeszcze zadbać o wyprostowanie krawędzi na UV Space, zeskalować w dół elementy mało widoczne. Jak zrobisz mirror to musisz wywalić kopię kawałka UV poza UV space aby nie spieprzyć bake'a. Wszystko po to aby mieć jak najwyższe texel density i czysty bake.

Do samego pakowania UV używam UVPackmastera - to co robi ten addon jest niesamowite. Nie ma szans aby człowiek tak dobrze i dokładnie ułożył UV space.

Zaloguj się aby komentować