Żeby odpocząć chwilę od Silent Hill 2 i Indiany Jonesa, kupiłem sobie polskie #witchfire. No i odpoczywałem całą sobotę.


Witchfire to gra od The Astronauts, czyli gości od Ethana Cartera i, co ważniejsze, Painkillera (tylko wtedy byli w innym studio). W uproszczeniu, to takie soulsy, tylko strzelane i bardzo rougelike'owe. I ludzie kochani, jaka to jest miodna gra. Diabelnie dynamiczna, skillowa, z wymyślnymi mechanikami (nie dziwię się, że dłubią ją już tyle lat). Początek ciężki, jak to w w soulsach, ale jak już ogarnąłem co i jak i ruszyłem dalej, to nie mogłem się oderwać. Bronie mają bardzo fajny feeling, strzelanie magią również, wrogowie zróżnicowani i po kilku kwadransach już z daleka widzisz, jaką taktykę do kogo trzeba będzie zastosować.


Ciekawy patent jest z unikami - wykonany przy pełnym pasku staminy generuje przy przeciwniku taką krwistoczerwoną plamę, w którą należy trafić - wtedy ona wybucha i ogłusza na chwilę przeciwnika. Bez myszki z przynajmniej jednym dodatkowym przyciskiem nie ma co tej gry odpalać, bo ten unik klika się niewiele rzadziej niż sam strzał. A strzelać trzeba celnie, właściwie sens mają tylko headshoty i te plamy, bo amunicji wcale nie jest tak dużo, a waląc w przeciwnika na pałę można wytracić nawet ze 30 kul. Headshotami w ogłuszonego - padnie po trzech czy czterech.


Jest standardowy soulsowy rozwój postaci oparty na statystykach ulepszanych w zamian za zasób zbierany z przeciwników, gubiony po śmierci i możliwy do odzyskania przy kolejnej rundce. Ale oprócz tego jest masa perków zdobywanych tylko na czas jednego runu - po powrocie do hubu je tracimy. Ogólnie bardzo jest to wszystko wymyślne i rozbudowane.


No i śmiga to na UE4, więc mam 130-150 klatek na 4070 w 3440x1440 i wszystkich ustawieniach na max. I raczej nie planują migracji na UE5, bo po co im to.


#gry #fps


https://streamable.com/lzhrj3

Komentarze (4)

Fausto

Przyjemna strzelanka z rogalikowymi mechanikami

hellgihad

@Shagwest O, miałem to na radarze przez jakiś czas, ale mi uciekło i nie mogłem sobie nazwy przypomnieć później. Obadam


@edit - a, to early access dalej... no to poczekam na 1.0 jednak

Shagwest

@hellgihad Niby EA, ale technicznie jest perfekcyjnie. Więc tu tylko treści mogą dochodzić, odchodzić, zmieniać się mechaniki i cena wzrastać. Brać, nie zastanawiać się.

hellgihad

@Shagwest No tak, ja kumam że to już jest grywalne i pewnie dopracowane, ale jeśli teraz to ogram to po wyjściu 1.0 już mi się średnio będzie chciało wracać żeby zobaczyć nowy kontent (no chyba że gra wyjdzie naprawde epicka jak np. PoE2). Miałem tak kilka razy i generalnie nie bawię się w EA już za bardzo

Zaloguj się aby komentować