Zainstalowanie sobie Heroesów III (z dodatkiem Horn of the Abbys i Chronicles) na #ios to by strzał w dziesiątkę. Jak normalnie na telefonie nie gram, tak Heroesy do mobilnego grania pasują jak ulał, tylko trochę za bardzo wciągają. Miałem to gdzieś zapisane na Githubie od dłuższego czasu, a dopiero teraz to zrobiłem. Polecam każdemu fanowi.
https://github.com/vcmi/vcmi
#iphone #macos #android #windows #Linux #smartfony #gry
2cd706d6-7110-46ff-8eb9-b4e95e010197
c669169e-504d-4448-8bdc-25b507797814
f0f58673-c301-48e3-b88c-3fa344c949e9
24

Komentarze (24)

Przymierzam się do tego ale nie ogarnąłem jeszcze co i jak. Możesz nakreślić krok po kroku?

@Belzebub Wielkiej filozofii tutaj nie ma. Pobierasz i instalujesz:


iTunes (jeśli masz macOS to cię to nie dotyczy). Ważne by nie był z Microsoft Store. Uruchomisz to tylko raz

https://www.apple.com/itunes/download/win64

Sideloadly (który pozwoli na instalację aplikacji spoza sklepu)

https://sideloadly.io/#download


Następnie pobierasz VCMI dla iPhone'a (który będzie silnikiem gry)

https://github.com/vcmi/vcmi/releases/download/1.6.8/VCMI-iOS.ipa

No i samą grę

https://www.gog.com/pl/game/heroes_of_might_and_magic_3_complete_edition


Instrukcja instalacji Sideloadly na poniższym nagraniu. Ale tutaj to właściwie tylko wklepujesz swój Apple ID do Sideloadly, wrzucasz do niego plik .ipa (VCMI), po czym wysyłasz na iPhone'a (bezprzewodowo, lub kablem, ważne by ekran ci w nim się nie wyłączył) i odpalasz na iPhonie VCMI. VCMI prosi cię o pliki z grą (które możesz sobie przesłać przez iTunes, lub w inny sposób, jaki wolisz) i grasz. Jak będziesz miał pytania to pisz. Tutaj masz tutorial.

https://www.youtube.com/watch?v=vqTsavQc3lQ


PS. Aplikację będziesz musiał odświeżać, co 7 dni. W praktyce wystarczy, że w ciągu tego czasu po prostu uruchomisz PC, a iPhone i PC będzie podłączony do tego samego WiFi (reszta dzieje się w tle). Jest to spowodowane tym, że sideloading (nie mylić za aplikacją) oficjalnie jest oferowany nam przez samo Apple, które nie zrobiło tego jednak z myślą instalacji takich rzeczy, ale by po prostu ulżyć deweloperom w testowaniu swoich aplikacji, których to możesz mieć 3 w jednym czasie. Ja sobie np. korzystam z YouTube'a bez reklam, czy Spotify.

@HunteX Strasznie trudno, dodatkowo ten limit 7 dni

@Orzech to nic trudnego. Uruchamiasz aplikacje, do której wpisujesz swój Apple ID, a później już tylko przeciągasz do niej plik z aplikacją i wysyłasz. Bez przesady.

Limit 7 dni jest upierdliwością, ale to zabezpieczenie Apple. Płatne konta dewelopera już tego nie mają. Jednak twórcy aplikacji zrobili, co mogli, by było to najmniej odczuwalne, więc wystarczy korzystać z komputera raz na tydzień (bo działa w tle). Ja już tego nie odczuwam.

Jednak wyłączający się ekran iPhone’a może być problemem, ale ja stworzyłem sobie shortcut, który częściowo rozwiązuje za mnie tę niedogodność (jednocześnie chroniąc ekran).


Dodam, że płatne konto dewelopera kosztuje $99 za rok, ale można wykupić sobie u kogoś miejsce tzw. “testera” za $25 na urządzenie (bez subskrypcji), lub $50 nawet bez limitu urządzeń.

https://apptesters.org/purchase-certificate/

@HunteX Jak długo to samo trzeba robić na androidzie?

@Orzech nie długo. Masz to w Google Play.

https://play.google.com/store/apps/details

Oczywiście sam VCMI. Musisz jeszcze tylko wrzucić pliki gry na smartfona (.exe i .bin), a następnie wybrać je z poziomu VCMI i gotowe.

Z mojej perspektywy tyle samo na iPhonie, bo cały ten proces z Sidelodingiem (jeśli można tak nazwać instalacje jednego programu) miałem za sobą już lata temu, a że mam macOS, to poza Sideloadly nie musiałem bawić się iTunes.

@HunteX Dlatego mówię że na tych iphonach to masakra

@Orzech jedne rzeczy to masakra, a inne to wygoda. Tego akurat nie odczuwam, bo komputer odpalam częściej, jak raz w tygodniu, a to akurat dzieje się w tle.

Samsung notę czy ultra z rysikiem jest do tego perfekt

@Zapster Na pewno. Ja mam problem palcem nieraz trafić w niektóre elementy i podczas walki skutkuje to tym, że zamiast atakować, to zmieniam położenie wybranej jednostki i to mimo powiększenia skalowania (choć tutaj i tak oferowane nie jest wielkie).

Potrzebny jest jailbreak?

@tomasz-frankowski UE nie ma nic do tego. Nie zainstalujesz pliku IPA poza sklepem. Możesz zainstalować alternatywny (płatny) sklep, jak AltStore PAL, ale on ci nie umożliwi zainstalowania Heroesow. Sklep EPIC też nie.

@HunteX @Taxidriver do sideloadingu na iPhone? You sure?

@tomasz-frankowski jestem pewien. Nie zainstalujesz Heroesów z alternatywnego sklepu.

@HunteX no wlasnie, bardzo wciaga, a jak lot samolotem szybko mija xD

Komentarz usunięty

Macie panowie apk do pobrania wystarczy w Google wpisać, nie wiem po co github

@Zapster Przecież nawet wchodząc na ich główną stronę, którą wyszukujesz w Google i tak ostatecznie pobierasz z Githuba. Poza tym, dzięki temu, że miałem to zapisane na Githubie, to sobie o tym przypomniałem i link z tego zamieściłem. Nie jest to nazwa zapadająca w pamięć.

6783bbe5-cab7-41c8-9eee-1d86bab51479

Zaloguj się aby komentować