Xiaomi dzisiaj oficjalnie zaprezentowało swój pierwszy samochód elektryczny

#samochody #samochodyelektryczne #xiaomi #ciekawostki
2e82a235-478a-48bd-ae08-6666c88647d8
lactozzi

800km zasięgu? Nieźle. Ciekawe jak wypadnie w testach.

Half_NEET_Half_Amazing

@lactozzi 

800km zasięgu*


*latem, bez klimy, tryb ultraeco bez świateł, max 40kmh, jedna osoba na pokładzie, gęsty prąd z chińskiej elektrowni

Stashqo

@lactozzi to w chińskim standardzie, na wltp pewnie będzie to z 600km a na realne użytkowanie 450-500km, czyli w miarę ok.

wonsz

@Stashqo a zimą 250

Stashqo

@wonsz oj, zero za duzo. Jak już się przypierdalamy dla przypierdalania to napiszmy 25km ( ͡° ͜ʖ ͡°)

wonsz

@Stashqo ostatnio jakaś tabelka latała o realnych zasięgach elektryków zimą, także to nie takie dla samego przypierdalania się.

Stashqo

@wonsz z doświadczenia przy -10°C a nawet -20°C realny jest spadek 10-25% wobec rzeczywistego zasięgu latem, ale nie 50%. Spadki zasięgu o połowę zimą to zazwyczaj jakaś propaganda albo mocna manipulacja.

wonsz

spadek 10-25% wobec rzeczywistego zasięgu latem


@Stashqo na hamowni z wyłączonym ogrzewaniem bo w środku nikt nie siedzi. A później wsiada Kowalski, chce mieć w trasie ciepło, nie chce siedzieć w grubej kurtce krępującej ruchy...

Stashqo

@wonsz Przedwczoraj zrobiłem traskę 1350km elektrykiem przy -13°C, myślałem że po paru latach użytkowania coś tam wiem, ale okazuje się, że nic nie wiem. Opowiedz mi proszę "ekspercie" jak się jeździ elektrykiem w zimie bo ja głupi byłem pewien, że się da, ale widocznie mi się te wszystkie podróże przyśniły xD

wonsz

@Stashqo Xiaomi dopiero zaprezentowało samochód a ten już przejechał nim dwukrotność deklarowanego przez producenta zasięgu, i to w zimie. No szacun, rzeczywiście przy takim ekspercie to ja jestem malutki.

Stashqo

@wonsz mizerna próba odwrocenia argumentacji, rozmawialiśmy o elektrykach ogółem a tu nagle pierdzielisz, ze ja twierdzę, że tym xiaomi jeździłem xD Nie odpowiedzieć na argumenty strony przeciwnej tylko wlożyć w jej usta zmyślone przez siebie brednie i dopiero do nich się odnieść, naprawdę żałosny sposób dyskusji. Kompromitujesz się.

wonsz

@Stashqo mizerna próba odwrócenia uwagi od faktu, że gniję z deklaracji producenta co do zasięgu w kontekście odwiecznych manipulacji branży motoryzacyjnej, w segmencie zarówno spalinowym jak i elektrycznym, dotyczących spalania i zasięgu odpowiednio, poprzez sugestię że przypierdalam się tylko do elektryków, najpewniej dlatego że jeździsz elektrykiem. Mocny egocentryzm milordzie. Pozdro i z fartem, gumowych drzew i wielkiego akumulatora życzę.

tomilidzons

@nobodys Dziwne że mocniejsza wersja z prawdopodobnie większym akumulatorem i przez to cięzsza ma lepsze hamowanie, niż ta słabsza wersja.

nobodys

@tomilidzons może Brembo będzie tylko w tej szybszej wersji

882044ff-2f82-4f9a-b19c-2d521803a2a1
Stashqo

@tomilidzons napęd na 2 osie i większa pojemność baterii to większe zdolności rekuperacji, do tego dostanie zapewne większe hamulce i inne koła (szersze kapcie, lżejszy stop).

SuperSzturmowiec

@Half_NEET_Half_Amazing 999 miseczek ryżu

ilan

@Half_NEET_Half_Amazing czyli 100-160k PLN

tomilidzons

@ilan taka będzie cena w Chinach, a Europie już tak różowo nie będzie

PlatynowyBazant20

@nobodys fajnie że nie suv, a teraz kolej na coś co ma 10s do 100km/h jest i tanim kompakcikiem

tomilidzons

@PlatynowyBazant20 Citroen wypuszcza niebawem e-c3 z bateriami LiFePo4 (znacznie bezpieczniejsze niż zwykłe litowo jonowe) i z ceną trochę powyżej 100k zł

wonsz

@nobodys może będą na banggood z wysyłką z EU

Stashqo

@nobodys fajny, ale chinol, czyli bugi, niedoróbki, wkurwiający UI, brak sieci serwisów i w dodatku karmienie imperialnych planów puchatka. Jednym słowem "jebać"

Jarosuaf

@Stashqo Ale wygląda kozacko ;-)

Stashqo

@Jarosuaf fakt, osiagów (przynajmniej na papierze) też mu trudno odmówić.

Kalafior

„Czyli bugi, niedoróbki, wkurwiajacy UI,” - brzmi jak VW/Skoda/Seat :/ miałem poprzednią i obecną generację Leona i to wszystko jest niestety w standardzie. Niech europejscy producenci popracują nad ceną i wykonaniem bo zaraz się okaże, że samochody z Chin są takie same albo i lepsze od europejskich, nie mówię to z przekąsem, a z nadzieją że jednak się opamiętają.

dez_

@Stashqo https://youtu.be/X9TCvEdAzdo?si=rkd5glsGt2pArrNo


Po obejrzeniu tej recenzji myślę że wszystko jest możliwe.

Stashqo

@Kalafior vag to w ogóle porażka, jeździłem parę dni id3 (dostałem jako auto zastępcze), strasznie drewniany i bezużyteczny interfejs. Nie wiem jak można coś takiego serwować użytkownikowi w aucie za 200k kiedy budżetowy smartfon za 800zł działa parę razy płynniej i oferuje więcej funkcjonalności. Do tego wsiadam a tam na kolumnie kierownicy przycisk start/stop o_O W elektryku! Noż kurwa próbowałem zrozumieć po co to jest, ale nie mogłem.


Niestety europejska motoryzacja pod względem systemu i infotainment to leży, jedyne wyjątki to parę modeli renault i nowe volvo, które przeszły na świetnego androida automotive (nie mylić z android auto) oraz mercedes, w którym mbux dziala nawet poprawnie. Ostatnio widziałem, że skoda wzywała użytkowników eniaqa na serwis w celu aktualizacji oprogramowania, kurwa w 2023 auto podpięte do neta trzeba na serwis wieźć żeby zaktualizwać soft, żarty. Porsche chyba się poddało czekając na jakikolwiek działający soft od vaga i ostatnio gruchnęła wieść że mają jeździć na sofcie od apple.

Dzemik_Skrytozerca

@pinbecker Wyjdzie w Indiach razem z wersją T. Dla sportowców zrobią wersję BS, a dla świeżo upieczonych kierowców POCO.


A, i za trzy lata skończą produkować części i poprawki.

Zaloguj się aby komentować