Wraz z rozwojem techniki lotniczej 3 Rzeszy, a w szczególności pojawieniem się praktycznych aplikacji napędu odrzutowego, pojawiały się też projekty mające na celu zabezpieczyć pilotów w trakcie lotów na dużych wysokościach i przy znacznych przeciążeniach.


Jednym z takich projektów był kombinezon ciśnieniowy Watanzug wyprodukowany przez firmę Dräger z Lubeki. Miał on mieć zastosowanie w prototypowym bombowcu Horten IX, jednak ostatecznie został odrzucony jako niepraktyczny i wymagający zbyt dalekich modyfikacji kokpitu, a sam bombowiec nie wyszedł poza fazę beznapędowego szybowca.


Zdjęcia koloryzowane i archiwalne kombinezonu oraz prototyp bombowca Horten IX.


#ciekawostki #2wojnaswiatowa #technikawojskowa

a1f922fa-8972-4697-a819-3d7659226e05
e483c82b-30c0-4e0a-866c-fe9b52332ac4
4f75c84a-0bef-4501-9ef7-76070aca5a2c

Komentarze (3)

Trismagist

Mieli rozmach skurwiesyny.

Cinkciarz

@Trismagist właśnie dlatego przegrali.

kitty95

@Trismagist Amerykanie i Ruscy całymi wagonami wywozili niemiecką technologię i naukowców. W paru kwestiach Niemcy byli zapóźnieni technologicznie, ale w większości byli krok przed Aliantami. Jednak taki rozwój miał swoją cenę - przeżerał cenne zasoby, a na masową aplikację nowinek nie było już czasu. Za pewne projekty, np. rakiety czy silniki odrzutowe wzięto się na poważnie zbyt późno żeby mogło to przeważyć wojnę. Jednak wyobraźmy sobie eskadry trakich Me-262 w trakcie Bitwy o Anglię...

Zaloguj się aby komentować