Wracajac do tego wpisu: https://www.hejto.pl/wpis/mam-dla-was-zagadka-ankieta-ubezpieczenia-mamy-klienta-x-ktory-ma-trzy-samochody

Najdrozszy pakiet i to zdecydowanie( roznice w skladce siegaja,w zaleznosci od regionu od 10 do 20% wzgledem drugiego miejsca,a miedzy 50-100% nad miejscem pierwszym i trzecim).

Na trzecim miejscu jest Renault Rafale- najtansza robocizna w aso,najtansze elementy nadwozia,male ryzyko kradziezy- skladka nie musi byc wysoka:) Drozszy natomiast jest auto-assistance.

Na drugim miejscu jest... BMW X7- zdziwieni? Najwieksze auto,marka premium, wyposazone w najnowsze( i zdecydowanie najdrozsze) zdobycze technologii motoryzacyjnej. Wysokie koszty robocizny? Sa. Wiekszosc napraw wymaga wielu roboczogodzin? Owszem,ale to i tak za malo na zajecie miejsca 1.

Najdrozsza jest i to zdecydowanie Honda. Dlaczego? Najdrozsze elementy karoserii,najdrozsza(!) roboczogodzina w aso z calej wymienionej trojki,maly rynek zamiennikow( w wielu czesciach praktycznie nie istnieje),a im blizej Warszawy,tym wieksze ryzyko kradziezy- nie moglo byc inaczej,niezaleznie od wieku Honda to wzor niezawodnosci,ale i ogromnych kosztow utrzymania.

Taka ciekawostka: najdrozsze serwisy aso( oczywiscie srednio,bo cena jest zalezna od rejonu) nie sa w markach premium( nie liczac tych naprawde luksusowych jak ferrari,bentley,itede),ale... w japonskim ASO,a najdrozsze sa Subaru,Honda,Mitsubishi i Lexus. Na drugim koncu,na krancach stawki sa rowniez marki z Japonii- Toyota i Suzuki. Tak samo nie ma sie co sugerowac wskaznikami kradziezy,poniewaz szkody calkowite to jest drobny ulamek likwidowanych szkod,zdecydowanie wiekszosc szkod dotyczy drobnostek typu uszkodzony zderzak czy blotnik.

Oczywiscie pamietajmy,ze jest to tylko przyklad,w roznych towarzystwach sa rozne taryfy i roznice moga byc jeszcze wieksze,a skladka dla ubezpieczajacego- jeszcze korzystniejsza.

W przypadku oc sprawa inaczej,tutaj obowiazuje prosta zasada- im wieksze auto( niezaleznie od marki),tym wieksza skladka do zaplacenia( dla tego samego wlasciciela,przy zachowaniu ceteris paribus).

#ubezpieczenia

Komentarze (14)

cebulaZrosolu

@jajkosadzone czyli dobrze zaznaczyłem


Moja logika była taka:

Renault wiadomo "super marka k⁎⁎wo" więc odrzuciłem od razu.

BMW odrzuciłem bo było zbyt oczywiste

Więc została hunda ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

Felonious_Gru

@cebulaZrosolu jak Honda wymienia oba reflektory jak jeden led zdechnie to się nie dziwię xD

Goldie

@jajkosadzone odpowiedziałem w poprzednim poście że BMW. Nie żebym się czepiał ale może konretnie chodzi o tą CR-V od 7 lat mam hondę i OC nie przekraczało 350zł na co mma polisy może po prostu jest problem z tym modelem a nie marką. Mimo wszytsko dziwne że ranking "drogości" nie wygrywa jak zawse bmw.

jajkosadzone

@Goldie Oc i Ac to sa zupelnie inne bajki- oc jest na szkody,ktore Ty komus wyrzadzisz i skladka jest zalezna bardziej od wieku i miejsca zamieszkania niz potencjalnych kosztow napraw w ramach AC( a tutaj serwis Hondy przoduje i to bardzo. Najwyzsza roboczogodzina+ ekstremalnie drogie czesci+ najdrozsze elementy blacharskie).

Ja za oc Citroena C5 1.6 hdi placilem 253 zl,a teraz za Koleosa place 274 zl za ac- tylko co to zmienia?

OC i AC to sa dwa zupelnie inne ubezpieczenia,gdzie zmiennie przy wyliczaniu skladki tez sa inne.

Goldie

@jajkosadzone czejaj to czego dotyczyła ankieta? Całego pakietu? To można było wziąć osobno oc i ac bo zaburza to właśnie wynik

jajkosadzone

@Goldie Tak,ankieta dotyczyla calego pakietu.

Goldie

@jajkosadzone ok czyli samo OC nie musiało być najdroższe w Hondzie. W takim razie samo OC bez ac i assistance i reszty możesz zdradzić między tymi trzema samochodami gdzie najwyższe?

jajkosadzone

@Goldie To zalezy od towarzystwa ubezpieczeniowego.

Im nowsze auto tym tansze oc( skladka w 90% jeszcze spada,bo takie auta ubezpieczane sa pakietowo),a najdrozsze oc maja srednio pojazdy w wieku 10-20 lat.

Goldie

@jajkosadzone jaka tu jest logika? Im nowsze auto ktoś uszkodzi tym wyższe, dużo wyżesz koszty napraw trzeba zapłacić. Im starsze auto tym oc powinno być niższe bo naprawy dużo tańsze. Bez sensu kompletnie. Mówimy tylko o OC.

jajkosadzone

@Goldie a taka logika,ze nowe auta powoduja ulamek szkod w stosunku do aut w wieku 10-20 lat.

OC jest od szkod,ktore TY swoim autem zrobisz KOMUS.

Im nowsze auto tym mniejsze prawdopodobienstwo,ze wyrzadzisz szkode,po prostu.

Tak samo duze nizsza bedzie skladka za fiata 600 niz za duzego suva- bo sejakiem potencjalnie uszkodzisz komus plot,a duzym suvem pozbawic zycia to nie jest sztuka:) Po prostu.

Goldie

@jajkosadzone ok zgoda. Ale ktoś mi może wyrządzić szkodę w nowszym dorgim w naprawie samochodzie, czyli musi zapłacić więcej ubezpieczalnia jeśli mam nowy samochód. No ale tak zgoda zgoda OC czyli nie wiadomo komu wyrządzimy MY szkodę niejmniej jednak ktoś nam ubezpieczalnia musi płacić wiecęj. Ok masz racje inna perspektywa parzenia w przypadku oc.

jajkosadzone

@Goldie Szkody majatkowe nie sa tak bardzo brane pod uwage jak szkody osobowe.

I dzieki temu,ze jezdza po ulicach coraz nowsze,lepsze i bezpieczniejsze auto to stosunek swiadczen osobowych z roku na rok maleje na rzecz odszkodowan majatkowych.

A uwierz mi,ze lepiej wyplacic raz 50-100 000 zl za uszkodzone auto niz wyplacac co miesiac kilka tysi renty i setki tysiecy jednorazowo za smierc danej osoby.

HmmJakiWybracNick

@jajkosadzone Nie spodziewałem się. Myślałem, że będzie BMW, Honda, Renault.
Przykro, bo lubię japońskie samochody, a tu tak na hajs kroją :c
Toyota i Suzuki najtańsze, czy najtańsze z najdroższych?

jajkosadzone

@HmmJakiWybracNick Toyota i Suzuki maja jedne z najtanszych aso ze wszystkich marek dostepnych w tym kraju-zarowno jak chodzi o ceny czesci i roboczogodziny. Edit: co do wyboru auta- kupisz auto innej marki,bo skladka za casco jest np..500 zl nizsza na caly rok?.Bez sensu.

Zaloguj się aby komentować