Wczoraj jeszcze, w ramach #porannyprzegladotomoto podjechałem sobie do Alfy pooglądać Julki i Stelvio.
Już w sumie jakiś czas temu to robiłem, ale wczoraj była dawka przypominająca dlaczego #alfaholicy istnieją.
Miałem też trochę więcej czasu więc mogłem sobie trochę więcej pomacać, usadzić się konkretniej, trochę pogadać z handlowcami etc.
Moje wrażenia są chyba takie jak zawsze:
Julka jest przepiękna. To zdecydowanie najładniejszy sedan na rynku i już. Chyba najlepiej wygląda w opcji Tributo Italiano. Kolor? Nie ważne, w każdym wygląda świetnie, choć mój ulubiony to zielony.
Stelvio? Jak na suva to ładne. Nie robi aż takiego wrażenia jak Giulia, ale też daje radę.
Niestety w porównaniu do Stalvio to na wyglądzie zalety Giulii chyba się kończą. Mam 2m wzrostu i ten samochód jest dla mnie zdecydowanie za mały. A do tego jest mega ciasny.
Przy fotelu obniżonym na maxa mam może z 1 palec przestrzeni nad głową, jak trochę pomacham to dotykam do podsufitki (ale ja siedzę dość pionowo).
Jeśli chodzi o jakość wykonania - imo jest bardzo dobrze, ale znalazłem mankamenty: Pod dotykiem skrzypiał trochę daszek nad zegarami i ich obudowa. Reszta super, kierownica wspaniale leży w ręku, przyciski fajnie się klikają. Fotele wygodne (choć w Julce ciasno).
Na kanapie z tyłu dość ciasno. Sam za sobą może usiądę, ale wsiada się ciężko przez duże stopy (xD) i kolanami dotykam do fotela. Głowa w podsufitce.
Najgorsza imo część to brak regulowanego prawego podłokietnika oraz twardy tunel środkowy pod konsolą klimatyzacji - ta część w której dotykamy kolanem/końcem mięśnia piszczelowego przedniego. Niby jest obszyte skórą, ale w tym miejscu jest szew i nie ma pod spodem żadnej gąbeczki. Zaoszczędzone 5 eurocentów, bez kitu.
Stelvio?
Siedziałem w wersji Intensa oraz w QV (wiadomo, że nie mój budżet, ale nie mogłem się powstrzymać, żeby nie wsiąść xD).
Imo Stelvio jest wykonane lepiej od Giulii. Nie zauważyłem skrzypienia podszybia, obudowa zegarów też wydawała się lepiej spasowana (choć to może tylko kwestia konkretnego samochodu). Szew na konsoli też jakiś taki równiejszy.
W środku? Wiadomo, że miejsca więcej. Wygodniej się wsiada, łatwiej zająć pozycję, miejsca nad głową sporo, za sobą bez problemu usiądę i jeszcze trochę zostaje na nogi.
Siedzi się wysoko (orly? xD), z za kierownicy ten samochód wydaje się być ogromny.
Dziwne wrażenie, bo w sumie w kontekście długości całkowitej czy długości maski jest prawie identyczny jak Julka. (screen + https://www.carsized.com/en/cars/compare/alfa-romeo-giulia-2015-sedan-vs-alfa-romeo-stelvio-2016-suv/)
Uwagi? Te same co w Julce - brak regulacji podłokietnika i twardo pod kolanem (screen).
Z innych uwag - na zdjęciach kolory wersji Intensa wyglądają tak sobie głównie przez ten kolor felg i na kierownicy - w salonie nie miałem takiego wrażenia. Ten brązo-złoty jest ciemniejszy i w sumie ładnie się komponował z czerwonym samochodem. Na zielonym też wyglądał dobrze.
Z reczy które się dowiedziałem - produkcja obu modeli właśnie została wstrzymana i w 2027 ma być lift. Poszukałem w necie, będą wyglądały koszmarnie. Nawet nie mam zamiaru wklejać linków, bo aż mi się przykro robi jak na to patrzę.
Także jeśli ktoś chce jeszcze kupić, to jest tylko to co zostało na stocku.
@Ten_koles_od_bialego_psa - w tym salonie nikt nic nie wiedział o wersji specjalnej na początku przyszłego roku. Twierdzą, że zamówili kilkadziesiąt samochodów w wersji Intensa, i to już koniec ( ͠° ͟ʖ ͡°)
I tak właśnie kończy się jeden z najładniejszych samochodów "dla ludzi" naszych czasów.
Moje plany? Może jeden z nich na początku przyszłego roku. Coraz bardziej się przekonuję do tego pomysłu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#samochody #motoryzacja #alfaromeo




