W temacie grania i FPSów podzielę się niedawnym odkryciem. Za niewielkie pieniądze można nabyć narzędzie Lossless Scaling, które umożliwia znaczące zwiększenie płynności w grach które nie obsługują DLSS/FSR itp. Narzędzie jest niezależne od producenta karty graficznej. Nie jestem natomiast pewny jakie są minimalne wymagania.

Narzędzie oferuje skalowanie (FSR i inne) albo generowanie klatek (LSFG 3.0) w każdej grze pod warunkiem uruchomienia jej w trybie "Windowed" lub "Borderless".


Z moich prób nagrania efektów działania LS niewiele wyszło więc wrzucam cudzą recenzje:

https://www.youtube.com/watch?v=1U1542WLMDw (frame gen jest w 2:26)


U mnie LS sprawdziło się fantastycznie. Włączyłem je w trybie Frame Generation (LSFG 3.0) - Adaptive na 120fps. Różnica była odczuwalna natychmiast. Z bazowych 40fps udało się wyciągnąć 120 kosztem artefaktów przy krawędziach ekranu oraz wyświetlanym tekście (rozmycie). Do turniejowego grania w strzelanki to narzędzie większego sensu nie ma ale wieczorne granie w wieśka/kcd/gta itp jest bardziej przyjemne gdy gra się nie przycina.


https://store.steampowered.com/app/993090/Lossless_Scaling/

#gamesmeter #gry #gaming

91a5ffe8-277a-4433-b8e9-8c405ebf72e1

Komentarze (7)

Opornik

@d_kris O, ciekawe.

d_kris

@Opornik To narzędzie działa również z przeglądarką, właśnie podkręciłem sobie youtube to 120fps

Opornik

@d_kris Kupiłem se wczoraj, pobawię się w wolnej chwili. Wygląda fajnie.

pokeminatour

Do turniejowego grania w strzelanki się nie nadaje a pytanie jak jest z graniem nieturniejowym.

Na moje niezbyt gamerskie oko to mi 60 fps styka w grach trzecioosobowych, natomiast w pierwszosoobych już nie, tam odczuwam różnice i staram się celować w 120 klatek. Pytanie jak to będzie działało w dynamicznych strzelankach single player typu serious Sam 4

d_kris

@pokeminatour chyba najlepiej jest przetestować. Kup na steamie, jak ci nie podejdzie to zwrócisz. Na steamie zwroty są do 2 tyg od zakupu lub czasu używania mniej niż 2h chyba. Gdy grałem w Aske LS zrobił mi 120fps z 40.

d_kris

@pokeminatour To narzędzie działa również z przeglądarką, właśnie podkręciłem sobie youtube to 120fps

Marchew

@d_kris Upscaler działa, jednak szału nie robi. Do FSR 4 czy DLSS 4 mu sporo brakuje.

Generator klatek działa fajnie, ale tak naprawdę "bazą" powinno być te 50 fps. Z 20 fps 50 zrobimy, ale efekt będzie słaby. Natomiast z 50 - > 100 owszem, efekt będzie ok.

Zaloguj się aby komentować