W sobotę pogoda nie zachęcała do większej aktywności na dworze. Korzystając z tej okazji, postanowiłem wziąć na warsztat Gutka i sprawdzić luzy zaworowe. Nieco profilaktycznie, a nieco z faktu, że z prawej strony miałem wrażenie głośniejszej ich pracy.
Konstrukcja rozchylonych cylindrów na zewnątrz nie dość, że wygląda mega kozacko, to jeszcze daje bezproblemowy dostęp do góry. Silnik chłodzony jest powietrzem, posiada tylko dwa zawory na cylinder a luz regulowany jest na śrubkach. Z technicznego punktu widzenia - mokry sen mechanika.
Więcej czasu zajęło mi szykowanie warsztatu i narzędzi niż sama praca. Regulować musiałem jedynie dolot z prawej, luźniejszy o .05, świece zweryfikowane, wyglądają ok, więc nie wymieniałem. Poskręcane w 5 minut i głowa spokojniejsza. A niepokojące dźwięki... jak to w Moto Guzzi - jest ich sporo
#motocykle #motoryzacja #majsterkowanie




