W sobotę pogoda nie zachęcała do większej aktywności na dworze. Korzystając z tej okazji, postanowiłem wziąć na warsztat Gutka i sprawdzić luzy zaworowe. Nieco profilaktycznie, a nieco z faktu, że z prawej strony miałem wrażenie głośniejszej ich pracy.


Konstrukcja rozchylonych cylindrów na zewnątrz nie dość, że wygląda mega kozacko, to jeszcze daje bezproblemowy dostęp do góry. Silnik chłodzony jest powietrzem, posiada tylko dwa zawory na cylinder a luz regulowany jest na śrubkach. Z technicznego punktu widzenia - mokry sen mechanika.


Więcej czasu zajęło mi szykowanie warsztatu i narzędzi niż sama praca. Regulować musiałem jedynie dolot z prawej, luźniejszy o .05, świece zweryfikowane, wyglądają ok, więc nie wymieniałem. Poskręcane w 5 minut i głowa spokojniejsza. A niepokojące dźwięki... jak to w Moto Guzzi - jest ich sporo


#motocykle #motoryzacja #majsterkowanie

053d7202-9e27-42e5-90a2-fa32966ac302
d862b964-6665-478a-96bc-766f6e33834b
91ab0689-ecf6-42f1-a7d2-3d1495a27936

Komentarze (9)

szczekoscisk

Zazdroszczę, tak wygląda wymiana samych świec w tenerce

155881f5-9ed1-447d-b9d1-c5d4c7c7aeec
fb42e185-2fef-44d3-8757-1058b79ef290
d.vil

@szczekoscisk jest dłubania

Marchew

W niektórych autach wymiana żarówki jest równie problematyczna.

Udało mi się dwa razy, za trzecim coś poszło krzywo i lewa lampa świeciła wyżej niż prawa xD Bez ściągnięcia zderzaka i lampy się nie obeszło.

d.vil

@Marchew francuska myśl techniczna?

Marchew

@d.vil Opello Corssidlo

Yes_Man

@d.vil też mnie to czeka na jesieni w mojej FJ1200

d.vil

@Yes_Man nieco więcej grzebania będziesz miał

Zaloguj się aby komentować