W połowie roku czeka mnie zakup kombi. Diesel w okolicach 150 KM, najlepiej automat, chociaż wiem, że dwusprzegłowe automaty mogą wymagać inwestycji w remont. Na co dzień będzie używany w mieście, ale raz na 2 tygodnie trasa około 800 km. W wakacje trasa około 4000 km. Dużo czytam o dostępnych modelach z rocznika 2015 wzwyż. Budżet maksymalnie do 70 000 zł. Zbiorcze informacje o modelach zebrałem w tabelkę, bazując na jednym z artykułów w sieci. Nie patrzcie na wersję wyposażenia. Adres poniżej. Na zielono zaznaczyłem sobie "plusy", na które zwracam uwagę.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1720U_eS_kw9P0sI-bJK7jIeypX-93hny/edit?usp=sharing&ouid=104181817039571515432&rtpof=true&sd=true

Pytanie głównie do właścicieli poniższych modeli, czy jesteście zadowoleni z zakupu. Jakie "pierdoły", o których nie mówi się w testach, denerwują was w waszych autach?

Na koniec ankieta, co byście wybrali: (Renault Talisman się nie zmieścił w ankiecie, ale jego na 70% i tak bym chyba nie wybrał)

#motoryzacja #samochody #uzywane #cowybrac
Jaszczomp userbar
4f3a86a4-0adf-4dc7-bc48-02e1847350c0

Które kombi wybrać?

56 Głosów
MiernyMirek

@Jaszczomp na miasto nie bierz diesla. Miałem 2 szt, bez sensu. Niby trochę mniej pali, ale obsługa jest droższa i zaraz zaczną zabraniać tym wjeżdżać do większych miast.

spawaczatomowy

@MiernyMirek 

zaraz zaczną zabraniać tym wjeżdżać do większych miast

Zanim zaczną zabraniać, to te auta już będą przetopione

Jaszczomp

@MiernyMirek niby tak, sam zawsze miałem benzynowe auta, ale rocznie będę robił te około 20 000 km. Po mieście jeżdżę tylko po zakupy, do pracy spacerkiem. Hybryda fajna na miasto, ale jak mam przez kilkaset kilometrów słuchać wycia bezstopniowej skrzyni typu CVT to hybryda odpada. Benzyna będzie mnie sporo kosztowała w trasie, a ja dbam o swoje samochody. Materiały eksploatacyjne zmieniam sam. Po zakupie będzie pełen przegląd i profilaktyczna wymiana części, które wiadomo, że sprawiają problem i przy przebiegu w okolicach 150-250 tys. lepiej wymienić zawczasu, niż czekać, aż się zepsują.


Że będzie to diesel to już na 100% przesądzone i mimo nadchodzących SCT planuję zakup auta spełniającego co najmniej Euro 6, czyli do 2030 roku spokój, choć wtedy już zapewne będę miał kolejny samochód.

MiernyMirek

@Jaszczomp też miałem diesle przez ostatnich 12 lat. Teraz zmieniłem na benzynę.

Znam różnicę.


W Warszawie diesle z 2013 już nie będą wpuszczane od przyszłego roku. Za 2 lata twojego z 2015 pewnie już nie wpuszczą.


Inna sprawa, że diesle bardzo stracą niebawem na wartości (właśnie przez sct), a przecież po jakimś czasie będziesz chciał go za rozsądną cenę sprzedać

Jaszczomp

@MiernyMirek jeśli ta tabelka nie kłamie to w 2028 przykładowo Superb 2.0 150KM Euro6 z 2015 roku wciąż będzie dozwolony. Od 2030 może być problem, ale wątpię, że to tego czasu SCT jeszcze będą. Kolejna władza w programie wyborczym będzie miała jakieś propozycje likwidacji tego, bo ludzie będą tego oczekiwali.

1a160295-5740-42a8-b8a6-087ca5180d02
Dezyderiusz_Dostojewski

@Jaszczomp Odnosząc się tylko do tego osławionego wycia zespołu eCVT, jako ponad sześcioletni użytkownik dwulitrowej hybrydy plug-in, mogę zapewnić, że wycie słyszy się tylko wtedy, gdy manipulator nożny gazu - tudzież pedał gazu - traktujesz wyłącznie w pozycji 0 lub 1. Jeżeli nie startujesz ze świateł jak taksiarz z butem w podłodze albo wyprzedzasz na ostatniego z wciśniętym pełnym gazem, to wycie czy hałas zespołu napędowego będzie Ci zupełnie obce. Ludzie niejeżdżący na co dzień hybrydą przenoszą swój - często bardzo żwawy - styl jazdy z czystej spalinówki, stąd potem narzekania i zdziwienie. Można jeździć dynamicznie (a przy tym bardzo oszczędnie!) hybrydą jeżeli tylko nauczy się nią jeździć i wyrobi odpowiednie odruchy.

Zielczan

@Jaszczomp 2.0 TDI CR od Vaga bardzo fajny, mam w Leonie (ale z rocznika 2013)

Seraphiel

Taktyk.

Z własnych doświadczeń dorzucę tylko info o passacie/superbie - vag traktuje Skodę po macoszemu, więc kupując auto z cyfrowymi zegarami nawigacje w passacie możesz sobie wrzucić obok prędkościomierza, ale w skodzie będziesz ją miał tylko na panelu środkowym. Poliftowy B8 ma gorsze ledy niż przedliftowy (w wersji full LED). Osobiście jestem serduszkiem przy superbie, ale na codzien jeżdżę Octavią

dolchus

Czemu wpisałeś dwa osobne wiersze przyspieszenia 0-100 i są w nich różne wartości do jednego auta?

Jaszczomp

@dolchus jedno to to co podaje producent, a drugie to co zmierzono

dolchus

Odpowiadając:

KIA bo,

Silnik na łańcuchu, najmniejsza awaryjność ze wszystkich w tabeli, no i zawsze coś innego niż smutny jak rumuńska pi*** pasat.

Terrano

Jeżeli ważna jest dla Ciebie przestrzeń to zdecydowanie superb, paseratti ma mniej miejsca w środku, generalnie z grupy vw od jakiegoś czasu skoda ma lepiej wykonany środek od vw

Zaloguj się aby komentować