W Chinach niedawno Chińska Administracja Cyberprzestrzeni wdrożyła najnowszą kampanię mającą na celu „oczyszczenie języka i standaryzacji użycia języka i znaków w Internecie” .
Akcja ta ma się koncentrować się na nieprawidłowym i niecywilizowanym języku na niektórych platformach internetowych, znajdującym się w topkach wyszukiwania, na stronach głównych, w materiałach polecanych i innych kluczowych linkach. Konkretnie polega to na poprawianiu zniekształceń wymowy, kształtu znaków i ich znaczenia, wymyślaniu slangu internetowego czy kiepskich dowcipów oraz nadużywaniu wieloznaczności.
Jak się można domyśleć, w dużej części internetowe komentarze dotyczące tej kampanii zawierały dokładnie te naruszenia, w związku z czym słusznie zostało zastosowane ich filtrowanie (co widać na screenach)
Wszystko to w ramach kampanii "Czysto i jasno", która cyklicznie koncentruje się na kolejnych zagrożeniach dla Chińczyków płynących z korzystania z internetu, m.in. brutalnych treściach, materiałach niedostosowanych dla osób nieletnich, ale również pesymistycznym sentymentom wobec sytuacji gospodarczej czy chwaleniu się majątkiem.
#chiny #cenzura #internet
#owcacontent <- do blokowania moich wpisów





