Komentarze (18)

manstain

Chińczycy robią swoje dobre samochody to po cholerę im Volvo a wszystkie patenty (dokładnie 21,341) już na pewno zabrali.


aha właścicielem Volvo są właśnie Chińczycy a konkretnie Zhejiang Geely Holding Group

Yes_Man

@manstain Volvo jest chińskie xD

Alawar

@Yes_Man Parę lat temu wykupili. Ludzie protestowali że im nie zależy na marce a na technologii żeby ją wykraść i gówno auta będą produkować.

manstain

@Yes_Man Przecież napisałem kto jest właścicielem.

Tak Volvo należy do Chińczyków.

hejtooszukuje

@manstain nio, super że ktoś jeszcze się zorientował, że volvo to drogi przepłacony chiński samochodzik

hejtooszukuje

@manstain trudno te info znaleźć w sieci ale zgadnij: kto wykupił dział BOSCH produkujący maszyny dla przemysłu farmaceutycznego i dlaczego te ludziki są żółte i mają skośne oczy i mówią po chińsku?

Alnitak

@manstain u mnie w pracy (też automotive-podwykonawca hw i sw), Chiny mają większość decyzyjności i od roku jest całkowity odpływ kapitału i zamykanie know-how w Chinach. Nowe projekty otwierają się głównie poza EU. To co się otwiera, to w dużej części Chińskie marki. Wygląda jak celowe działania.

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@Yes_Man i klasyka gatunku, czyli oszczędzanie przez zwolnienia ludzi, dzięki którym firma zarabia. Dziwnym trafem nigdy nie jest to oszczędzanie przez weryfikację rozdętych procesów

kitty95

@NiebieskiSzpadelNihilizmu komu by sie chciało, a już na pewno nie właścicielom procesów.


Tylko że szukanie oszczędności na procesach i materiałach, też dobre nie jest, bo masz potem np. taką Ikeę, gdzie z roku na rok coraz więcej makulatury i gówno plasticzków wszędzie, bo taniej, za to jakie EKO!

PanNiepoprawny

@NiebieskiSzpadelNihilizmu oczywiście że jest, ale wtedy to się nie nadaje na nagłówek w prasie

Rmbajlo

Zataczamy koło. Firma się rozrasta zostaje sprzedana innemu gigantowi, za dużo kasy idzie dla dobrych pracowników, szukanie oszczędności,zwalniamy doświadczonych ludzi , zatrudniamy nowicjuszy,robimy koszty,bo szkolimy. Efekt jest taki że produkt gorszej jakości i firma pada na końcu. Ewentualnie zostaje sprzedana za grosze kolejnej spółce,aż dochodzimy do momentu,że nikt nie chce już kupić udziałów w firmie.

hejtooszukuje

@Rmbajlo kto kupił citroena od grupy stellantis? będą nowe chińskie autka z logiem cytrynki

Rmbajlo

@hejtooszukuje w sumie nie wnikałem tak dokładnie. Wiem w sumie tylko o Volvo. Liczę,że kiedys może odrodzi się marka SAAB która była zajebista na tamte czasy

hejtooszukuje

@Rmbajlo polecam poszukać filmy z top gear o saab- tam wyjaśniono dlaczego firma rozbiła sobie g.łupi ryj

konrad1

Złodziejom sprzedać firmę hihi

3majmipiwo

Szwedzi też się właśnie przekonują, że kapitał nie ma narodowści.

hejtooszukuje

@3majmipiwo taka ciekawostka z naszego podwórka- zakłady przetwórstwa mięsnego i producenci paszy-kasę trzymają chińczycy - polskie firmy tym zarządzające to wydmuszki, chińczyk mówi "skakać" zarząd pyta się "jak wysoko?"

artu3131

Do 2030 pewnie po zamknięciu biznesu to będą 100% bezemisyjni.


”Ostatni samochód z silnikiem diesla zjechał z linii produkcyjnej Volvo w szwedzkiej fabryce Torslanda. Jest to przed przejściem na całkowicie elektryczną linię, którą firma zamierza osiągnąć do 2030 r. Kończąc 45-letnią tradycję, Volvo diesel nie jest już produkowane, co czyni je pierwszym głównym producentem samochodów,”

Zaloguj się aby komentować