
UOKiK oskarża Biedronkę o niejasne komunikowanie cen. Sieć odpowiada gotowością do dialogu
GazetaprawnaPrezes UOKiK postawił spółce Jeronimo Martins Polska zarzuty naruszenia zbiorowych interesów konsumentów przez niejasno komunikowane ceny w sklepach Biedronka. W odpowiedzi sieć zapewnia, że jest gotowa do konstruktywnego dialogu z Urzędem i zwraca uwagę, że dyrektywa Omnibus jest stosunkowo nową regulacją i praktyki prezentowania obniżek na polskim rynku wymagają harmonizacji.
Prezes Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji (UOKiK) Tomasz Chróstny postawił spółce Jeronimo Martins Polska zarzuty naruszenia zbiorowych interesów konsumentów przez niejasno komunikowane ceny w sieci Biedronka. Podstawą działań podjętych przez urząd były sygnały napływające od konsumentów, którzy opisywali różne nieprawidłowości podczas akcji promocyjnych sieci Biedronka. Klienci sklepów skarżyli się w szczególności na problemy z odczytaniem właściwej ceny przy zakupie wielosztuk oraz podawanie informacji o najniższych cenach z 30 dni przed obniżkami w sposób nieczytelny, w tym zbyt małą czcionką. W ramach sprawdzenia wykonywania przepisów dyrektywy Omnibus i badania sieci handlowych, podległa UOKiK Inspekcja Handlowa przeprowadziła kontrole również w sklepach sieci Biedronka. Inspektorzy zgromadzili obszerną dokumentację zdjęciową, przede wszystkim etykiet cenowych i wywieszek, prezentujących obniżki cenowe oferowane konsumentom. Analiza zebranego materiału dowodowego potwierdziła sygnalizowane nieprawidłowości, podał Urząd. [...]
#wiadomoscipolska #handel #biedronka #prawokonsumenta #inspekcja #uokik #gazetaprawna