Komentarze (5)

Felonious_Gru

@serotonin_enjoyer rękojmia

ZohanTSW

Żeby sprecyzować, masz reklamację z tytułu gwarancji i reklamację z tytułu rękojmi. W przypadku tego pierwszego możesz zgłaszać reklamację i sprzedawca ma obowiązek ją usunąć, najpewniej dostaniesz zupełnie nowy towar, a jego okres gwarancyjny się odnawia - tj np. znowu masz 2 lata, liczone od czasu otrzymania nowego towaru.

W przypadku rękojmi on może ci dać nowy towar, a może wysłać do naprawy, a co ważne, okres gwarancyjny nie jest odnawiany ani przedłużany.

I teraz najważniejsze - gdyby w okresie gwarancyjnym pojawiła się druga wada, to druga z rzędu rękojmia skutkuje tym, że możesz żądać zwrotu pieniędzy i ten zwrot otrzymasz. W przypadku gwarancji nie możesz żądać zwrotu pieniędzy, a zabawa w wymianę towaru na nowy może trwać w nieskończoność.

ZohanTSW

Pisząc o zabawie w nieskończoność miałem na myśli cykl zepsuło się -> oddaję na gwarancję -> przesyłają nowy i potem od nowa zepsuło się -> ...

serotonin_enjoyer

@ZohanTSW A jak wyślę na reklamację z tytułu rękojmi do sklepu i oni wyślą to do naprawy to nie utracę gwarancji?

ZohanTSW

@serotonin_enjoyer wydaje mi się że najlepiej żebyś składał reklamację do sklepu w którym to kupiłeś.

Zaloguj się aby komentować