Ten przewoźnik ma wielkie plany, ale na razie będzie zwalniać. "Związek zawodowy zdewastował firmę"

PKP Cargo chce wziąć udział w budowie rynku intermodalnego w Polsce i zająć na nim dominującą pozycję. Na razie jednak spółka przedstawiła zamiar kolejnych zwolnień grupowych, żeby poprawić swoją wydajność.


W 2015 r. do PKP Cargo, spółki notowanej na giełdzie, ale znajdującej się w państwowej Grupie PKP, należała połowa polskiego rynku kolejowych przewozów towarowych. Biorąc pod uwagę przewiezioną masę, udział PKP Cargo w rynku wynosił 47,48 proc., a pracę przewozową: 55,66 proc. W latach 2016-2023 nastąpiło dramatyczne tąpnięcie i dziś do spółki należy zaledwie jedna czwarta przewozów towarowych. Według danych za kwiecień 2025 r. udziały PKP Cargo wyniosły odpowiednio: 26,56 proc. i 25,43 proc.


Podobne straty spółka poniosła, jeśli spojrzy się tylko na przewozy intermodalne. W 2015 r. PKP Cargo pod względem masy przewoziło w Polsce 44,95 proc. ładunków skonteneryzowanych, a pod względem pracy przewozowej 50,36 proc. W 2024 r. wartości te spadły odpowiednio do 16,49 proc. i 18,70 proc., a spółka z Grupy PKP straciła palmę pierwszeństwa na rzecz PCC Intermodal. [...]


#wiadomoscipolska #kolej #pkpcargo #restrukturyzacja #zwolnieniagrupowe #wnppl

wnp.pl

Komentarze (3)

sireplama

Oj, nie tylko związek. Nie zapominajmy o wysiłku PiSowców w niszczenie Cargo

kdjswq25-1

@Mr.Mars PKP Cargo padło na ryj dzięki rządom PiS. Jadna z wielu firm, które nie dały rady Dojnej Zmianie.

matips

PKP cargo popełniło strategiczny błąd rezygnując z długoterminowych partnerów by wozić węgiel dla polskiego premiera. Gdzie wtedy były związki zawodowe?

Zaloguj się aby komentować