Słyszałem sprzeczne opinie, więc pytam ekspertów.
Czy motocykl ładuje akumulator jak silnik jest włączony, ale moto stoi sobie na luzie i nie jedzie?
#pytaniedoeksperta #pytanie #motocykle #mechanika #mechanikasamochodowa
def

Znając życie to zależy od motóru

SuperSzturmowiec

tak ładuje się i jest niezależne od obrotów bo jest regulator ładowania.

Jarem

@Budo

Jeśli ma alternator to nie wiem jak miałby nie ładować na biegu jałowym.

@SuperSzturmowiec

W autach napięcie oscyluje między 13.5V a 14.4V, w zależności od obrotów. Nie wiem czy w motorze jest inaczej

SuperSzturmowiec

@Jarem to fakt. bardziej chodziło mi o to że instalacja jest zabezpieczona przd nadmiernym napieciem. Ale nawet na jałowym te 13,5 nie spowoduje ze akumulator zdechnie non chyba ze będzie się pobierać ponad możliwości akumulatora/układu ładowania.

Nie pamiętam ile to miałem na jałowym jak wymieniałem w kiblu - zobaczę jak będę demontował na zimę

Jarem

@SuperSzturmowiec

A zgadzam się.


No tak, w momencie odpalenia silnika, nie ciągnie już prądu z aku.

Wgl właśnie sobie uświadomiłem, że to co napisał OP jest bez sensu. To by oznaczało, że jak jesteś na jałowym, to aku Ci się rozładuje bo jakimś czasie. Brak ładowania, tylko podtrzymanie też by było bez sensu

Pirazy

@Budo co to za pytanie? O ile nie pytasz o WSK, CZ, Jawa czy inne demoludy, w ktorych trzeba bylo wybrac czy chcesz miec iskre czy wlaczone swiatla, to odpowiedz jest tylko jedna i brzmi "tak, motocykl laduje akumulator rowniez na biegu jalowym"

@Jarem jezeli u Ciebie w aucie wystepuje taki objaw to zainteresuj sie stanem Twojego alternatora lub samego regulatora napiecia

Toarddd

Z samochodami to nie do konća no jednak są alternatory że zaczyna ładować dopiero jak silnik wkręci się na jakieś obroty.

Jarem

@Pirazy

To jest całkowicie normalne, że na jałowych napięcie jest niższe niż przy 2k obrotów. Każde auto tak będzie miało.

Budo

@Pirazy pytam, bo się nie znam. Nie lubię jeździć, nie chce mi się, ale nie chcę zupełnie rozładować baterii. Czy uruchomienie go co jakiś czas i zostawienie na luzie na jakieś 20 minut powiedzmy, w czasie jak go czyszczę, zapobiegnie rozładowaniu baterii przez zimę?

Odpowiedzi w necie są od "tak", po "nie" przez "tak, ale zależy, bo np. trzeba 3000 obrotów"...

@Jarem @SuperSzturmowiec

SuperSzturmowiec

@Budo proponuję go zdemontować i tyle i ładować ładowarka Nie polecane jest odpalanie w zimie by sobie pochodził.

I po drugie szkoda paliwa. Poprzednie sezony nie demontowałem akumulatora jedynie miałem wyprowadzone przewody do ładowania amoto parkuje w altance ale teraz na zimę zdemontuję go i będę trzymał w ciepłym. Tylko jeszcze muszę wysłać go na serwis ale to już chyba busem itp. no chyba że śnieg zniknie w co wątpię.

Poszukaj na YT jak się dobierają do akumulatora w twoim Moto. Też myślałem że w moim będzie od cholery roboty a się okazuje że jedna minuta i akumulator wyciągnięty owszem za pierwszym razem zeszło dłużej ale teraz z zamkniętymi oczami mogę go wyciągnąć.

Jak zwykłe Moto to z reguły pod siedzeniem.


Przez całą zimę nie odpalam i dopiero jak już mam wyjechać na wiosnę na jakąś wycieczkę to wtedy odpalam i bez problemu od strzała odpala .

Jedyne co czasem robię to obracam przednie koło bo na centralnej stopce dotyka podłoża i tyle.

Budo

@SuperSzturmowiec ok dzięki za rady, ale to już chyba łatwiej się przejechać koło komina w cieplejszy dzień xD

Jarem

@Budo

A wybacz, nie chodziło mi że zadajesz bez sensu pytania. Bardziej rozkminiałem tezę którą postawiłeś :)

SuperSzturmowiec

@Budo jakie moto? i sól zbierać z drogi na moto. kiepski pomysł

Budo

@SuperSzturmowiec mieszkam na południu uk. Tu nie ma soli, ani mrozu. Motor to Sinnis Terrain 125, odpowiednik Rometa ADV 125 FI Pro.

Pirazy

@Jarem @Toarddd nie bedzie tak mialo, powiem wiecej - napiecie ponizej 13.8v podczas pracy silnika to juz znak, ze cos sie dzieje. Za obnizenie napiecia ladowania podczas pracy silnika odpowiadaja nie obroty (chyba ze w maluchu huehue) tylko ilosc uruchomionych odbiornikow pradu. Jako ciekawostke powiem, ze silniki osobowek maja obroty biegu jalowego ustawione na okolo 900, a juz np ciezarowki i autobusy lekko tylko ponad 500 i jakos laduja prawda?

P.S. jak moj alternator kiedys zaczal wymagac regeneracji i napiecie spadlo na 13.6v to zorientowalem sie po tym, ze wycieraczki chodzily jak mucha w smole, swiatla slabiej swiecily i akumulator rano zaczynal slabiej krecic (byl niedoladowany). Takze tego. Temat przerabialem wielokrotnie zarowno w autach jak i motocyklach a to co pisze to nie tylko moja wiedza, ale rowniez wynik testow roznych alternatorow na zewnetrznych maszynach i zdanie elektrykow samochodowych

Pirazy

@Budo jezeli trzymasz w cieplym garazu to wystarczy. Jezeli pod chmurka albo w nieogrzewanym to ja bym po prostu wyciagnal aku i schowal gdzies na chacie

Jarem

@Pirazy

1. Wybacz, ale jednak będę ufał swojemu mechanikowi i elektromechanikowi.

2. Obroty jałowe silnika wynikają z kultury pracy silnika. Sprawdź jaki moment ma silnik w autobusie a jaki w osobówce (nawet w dieslu)

Pirazy

@Jarem ufaj komu chcesz, ale nie szerz nieprawidlowych informacji w internecie

_Maniek_

@Budo zmierz napięcie na aku na wyłaczonym zapłonie, na jałowym i na wyższych obrotach. Miernik z allego za 15 ziko wystarczy.

Budo

@Maniek panie, ja nie wiem co to alternator jest, ani gdzie mam aku w moturze, a Ty mnie każesz coś mierzyć xD

Zaloguj się aby komentować