Śledzi z was ktoś ostatnio FSR3?

Takie tldr to: AMD udostępniło otwarty kod FSR3 i moderzy już działają.

AMD udostępniło otwarty kod technologii FidelityFX Super Resolution 3 (FSR 3) dla DirectX 12 i Unreal Engine 5, co umożliwia programistom integrację tej technologii w swoich grach. FSR 3 zastępuje poprzednią wersję, FSR 2, oferując nie tylko czasowe skalowanie, ale także generację klatek. W odróżnieniu od konkurencyjnej technologii DLSS Frame Generation firmy Nvidia, FSR 3 jest otwartym źródłem, co daje większą swobodę programistom i obsługuje szerszy zakres kart graficznych.

Dawniej do tematu podchodziłem z takim "meh" ale ostatnie testy pokazują, że stare karty naprawdę mogą dostać drugie życie bez widocznej dla przeciętnego kowalskiego różnicy jakości. Taki cyberpunk kilka dni temu miał np. widoczne problemy z HUDem + tylne cienie samochodów (artefakty). Zostało to poprawione i aktualnie nie widać jakichś niedociągnięć (Luke FZ mod).

2x klatki przy tym samym poborze mocy (konsole i konsole przenośne lubią to) to jak dla mnie super sprawa
Z jeszcze innej strony kiedy technologia będzie już dopracowana to będzie można się zastanowić nad przejściem na wyższą rozdziałkę bez wymiany podzespołów

https://streamable.com/jgqpfd

#pcmasterrace #amd #nvidia #rozkminy
Erebus

@nobodys to jest oszustwo, lepiej zjechać trochę z ustawieniami graficznymi, efekt będzie lepszy.

nawet ten zachwalany DLSS 3 to dziadostwo, same artefekty, ghosting i inne problemy.

damw

@Erebus oczywiście, że tak - w końcu to nie są faktycznie wygenerowane klatki. Ale jak ktoś np ma gówniany sprzęt i gra np w 15-20 fps, to raczej bez problemu się zdecyduje na 30-40 fps kosztem trochę gorszej jakości obrazu/artefaktów. Zjechanie z detalami mu takiego skoku wydajności nie da.

nobodys

@Erebus We wcześniejszej wersji FSR a nawet nowej wersji przed udostępnieniem otwartego kodu też tak myślałem.


W każdym razie jestem pozytywnie nastawiony, bo jakiekolwiek artefakty mogą być w przyszłości rozwiązane, co daje wiele nowych możliwości.

Zaloguj się aby komentować