Siemanko. Tak się chciałem podzielić wstępna wycena jaką zapronowal mi warsztat ( ͡° ͜ʖ ͡°) RAC i AA approved, robię u nich od lat. Mechanik z którym zawsze załatwiam wszystko elegancko akurat nie robił full service tylko jakiś jego kolega i oto efekty. Drogo fhuj.

Zawsze robię przegląd przed długą trasą do Polski by się upewnić że nie będzie niespodzianek i jakby coś poważnego wyszło to naprawiam w UK. Cale szczęście, że dzięki temu że mam nagrany filmik z oględzin to mogę go wysłać wystarczająco wcześniej do Polski i tam dokonać akcji serwisowej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pacjent to Hyundai Tucson, 1.7 CRDI (115kuni) z 2016

#motoryzacja #psujo #uk
542a623b-b035-4874-a656-01bf89adb4e4
dolitd

Hmm, to są podstawowe rzeczy, które można zrobić samemu w weekend i zaoszczędzić dość sporo kasy.

Pirazy

@dolitd mocno prawdopodobne ze podstawowe umiejetnosci z zakresu obslugi samochodu sa niestety poza jego zasiegiem (coraz czestsze w dzisiejszych czasach). Ale przynajmniej da zarobic warsztatowi a i samochod bedzie sprawdzony i sprawny wiec win-win

KKLKK

@dolitd nie no wymiana wahaczy to juz troche roboty jest.

dolitd

@KKLKK Ostatnio wymieniałem przednie wahacze w A4 B7. Zajęło mi to 3 godziny, bo się męczyłem ze starymi śrubami. Prosta robota, pomijając te zapieczone śruby.


@Pirazy Tylko ceny z kosmosu.

Hi-cube

@dolitd @Pirazy nie każdy ma warunki by zrobić takie rzeczy na własną rękę. Osobiście np nie mam prasy hydraulicznej by wymienić tuleje w wahaczach, miejsca by bezpiecznie podnieść samochód, narzędzi w obecnym miejscu zamieszkania (ani gdzie ich trzymać), maszyny do ustawienia zbieżności (to nie jest auto by się pierdolić ze sznurkami) i przede wszystkim czasu by się z tym użerać. Za to mam robotę gdzie dostaje lepsza stawkę na godzinę niż jakbym miał na to czas poświęcić. Umiejętności mam tak gwoli wyjaśnienia by robić podstawowe rzeczy przy samochodzie, co często robiłem jak byłem młodszy i miałem gorzej płatna pracę. A to co na fotce to jest raporcik z wycena co jest do zrobienia gdy oddałem auto na regularny przegląd bym miał klepniety stempel w książce serwisowej ( ͡° ͜ʖ ͡°) ponapinaliscie się jak plandeka na Żuku szanowni państwo.


Reasumując - nie stać mnie by samemu się pierdzielic z takimi rzeczami i proszę o więcej pokory przed wrzucaniem swoich mądrości, bo sprawiliście że sam się napialem jak nie wiadomo co.

KKLKK

@dolitd no wlasnie o te zapieczone sruby chodzi. Jak ktos nigdy tego nie robil to moze sie grubo zdziwic.

dolchus

@dolitd Wahacze czy sworznie..... Prosta robota jak masz zasoby: czas, miejsce, umiejętności i narzędzia. Jak ktoś zna się na swojej robocie ale nie na mechanice samochodowej to więcej zarobi w czasie kiedy miałby próbować rzeźbić przy własnym aucie i kupować narzędzia które przydadzą się raz w roku. W niektórych autach i olej wymienić nie jest prosta i oczywista sprawa kiedy jest w pytę osłon a filtr schowany od dupy strony

Budo

@dolitd może czyjś czas jest warty więcej niż ta robota?

Mynameis60

@dolitd I geometrię/zbieżność też samemu zrobiłeś?

dolitd

@Mynameis60 Nie, pojechałem do warsztatu i zapłaciłem. Do tego potrzebne jest specjalistyczne narzędzie w które nie warto inwestować nie będąc mechanikiem.

Pirazy

@Hi-cube no to powiedz mi w takim razie jedna rzecz - czemu ma sluzyc ten wpis jesli nie "olaboga ale kurwa drogo, jednak zrobie w Polsce bo taniej" xD to sie kolego zdecyduj czy masz "taka stawke, ze mnie stac", czy szukasz tanszej opcji bo jednak troche szkoda kasy.

Druga rzecz jest taka ze niespodziewanej awarii na trasie nie wyeliminujesz do zera nigdy, a taki przeglad przed sama podroza to moze ewentualnie swiadczyc o tym, ze na codzien masz gdzies stan swojego auta. Wyobrazasz sobie busiarza albo taksowkarza ktoremu wpadla dluzsza trasa i "hehe, przepraszam pana ale wyjazd najwczesniej jutro, bo musze auto sprawdzic xD"

Ale jesli dbasz na codzien a przeglad robisz po to zeby miec dodatkowa pewnosc to spoko, popieram. Tak jak napisalem i dasz zarobic serwisowi i auto sprawne wiec win-win

Hi-cube

@Pirazy ciekawostkę wrzuciłem z cenami od mechaniora, gdzie zapronowali pojebane ceny. Głównie zainspirowany wrzutka kogoś innego z paragonem od polskiego mechanika xD napiales się tak, że nawet nie czytam więcej jak pierwsze 3 linijki twoich wypocin xD weź nervosol czy coś i zrób se przerwę od internetu. Jesteś tak głupio mądry, że wiem że nie ma szans na jakąkolwiek rozmowę z tobą. Wymyślasz sobie historię i chcesz bym się do tego odnosił xD

KKLKK

@Hi-cube dojebane ceny maja, moj mechanik by to wszystko za 300£ ogarnal xD (robocizna)

Hi-cube

@KKLKK no wiem właśnie że polecieli grubo xD jak zadzwoniłem do mechanika by się spytać o co chodzi z tymi cenami, to powiedział że gościu co uzupełniał raport nie podumal i klikał standardowe rzeczy które mu system sugerował xD

cekin

Zauważył, że tylne opony są nierówno zużyte i wymagają wymiany ale o wymianie elementów tylnego zawieszenia które są powodem tego problemu już ani słowa w efekcie po trasie UK->PL->UK nowe opony które chce założyć będą pewnie przypominały te aktualnie posiadane (nierówno zużyte)


No i trzeba zajrzeć do tego zawieszenia z tyłu przed geometrią

dolchus

@cekin Piętro wyżej na liście jest napisana geometria 4 kół.....

cekin

@dolchus  Jest między innymi wzmianka o wymianie wahaczy z przodu czy końcówek drążków kierowniczych ale obok nierównomiernie zużytych opon z tyłu nie ma w planach wymiany żadnego elementu zawieszenia z tyłu (gdyby wszystko było tam w dobrej kondycji to opony zużywały by się równo).

Napisałem o geometrii po wcześniejszym rozwiązaniu problemu z zawieszeniem z tyłu bo jeśli teraz ktoś pominie dokładne sprawdzenie zawieszenia z tyłu to skończy się na tym, że nowo kupione opony będą po tej trasie wymagały kolejnej wymiany a tylni zapomniany zawias który dostanie nowe części dopiero po powrocie - będzie wymagał kolejnej geometrii.

Przez pominięcie takiej błahostki niektóre koszta się zdublują

dolchus

@cekin Jezu jaki elaborat. Sprawdzili że osłony końcówek drążków są pęknięte to zauważyliby i z tyłu jak coś jest do wymiany, przecież to dla warsztatu też robota za hajs. Trzeba być też nieogarnietym mechanikiem żeby podczas robienia geometrii nie zauważyć że coś opcjonalnie nie bangla w zawiasie. A jak jest coś uszkodzone to uwaga - nie trzyma geometrii i czasem dopiero przy próbie ustawienia wychodzi co. I tu kolejne zaskoczenie: zależnie od konstrukcji, przy sprawnych/nowych elementach zawieszenia tylnego a) nie ma jak ustawić geometrii np belki, b) też należy sprawdzić/ustawić pełną geometrię.

dolchus

@cekin Z resztą jałowa gadka i gdybanie na cudzym przypadku o tym jak robić robotę warsztatu.....

Hi-cube

@cekin zgadza się, dlatego oponki wymieniam jak zrobię wszystko co jest potrzebne. Inaczej to jak polewanie ręki zimną wodą kiedy trzyma się ja równocześnie we wrzątku

maminfoodboga

@Hi-cube pióro wycieraczki za 40 £?

Hi-cube

@maminfoodboga też mnie to rozwaliło xD może pozłacane jakieś teges szmeges

Zaloguj się aby komentować